Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 14:28
Beste Tweakers,

Als front-end developer wil ik mezelf verder opleiden en ben dus op zoek naar certificaten die ik kan behalen. Tot nu toe ben ik eigenlijk niet verder gekomen dan drempelvrij en de webrichtlijnen van de overheid. Maar zijn er nog andere certificaten die ik kan behalen?

Verder ben ik natuurlijk bezig om nieuwe methodes te leren bijv OOCSS maar hiervan kan je alleen maar zeggen dat je het kan.

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:22
Certificaten bewijzen niets. Bouw een portfolio op met projecten die je afgewerkt hebt, dat is waar de mensen naar kijken.

• itsleon
Mijn portfolio is ook een zeer sterk punt waar denk ik veel andere front-end developers jaloers op kunnen zijn door dat er veel grootte namen in staan.

Maar ben ook een blog gestart om daarin te kunnen aantonen dat ik veel verstand heb van wat ik doe en daarin ook weer handige stukjes code in kan zetten die andere front-end developers kunnen gebruiken.

Maar ik had zoiets van een certificaat maakt het wel af.

Verwijderd

Laat je nou niet opjutten door dat hele gel*l met certificaten en dergelijke. De enige die er uiteindelijk (althans, of financieel gebied) wijzer van worden zijn de mensen die dergelijke opleidingen aanbieden, namelijk door de exorbitante kosten die het behalen van een dergelijk certificaat met zich mee brengt. Als je de desbetreffende kennis en vaardigheden al bezit, waarom dan in hemelsnaam nóg een keer een dergelijke cursus volgen alleen voor dat stomme papiertje?
Zoals phobosdeimos terecht stelt gaat het juist om hetgeen wat je kan weerleggen betreffende reeds afgemaakte projecten. Aan de hand van een paar certificaten zal je echt niet 1, 2, 3 aangenomen worden als je niet kan laten zien hoe je die kennis en vaardigheden hebt toegepast in de praktijk.

Keep your eye on the ball. En hou het geld lekker in je zak. :)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
itsleon schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:51:
Mijn portfolio is ook een zeer sterk punt waar denk ik veel andere front-end developers jaloers op kunnen zijn door dat er veel grootte namen in staan.
Waarom denk je dat?
grootte -> grote
Maar ben ook een blog gestart om daarin te kunnen aantonen dat ik veel verstand heb van wat ik doe en daarin ook weer handige stukjes code in kan zetten die andere front-end developers kunnen gebruiken.
Heeft dat iets te maken met een certificaat dan?
Maar ik had zoiets van een certificaat maakt het wel af.
Als je bij ons zou solliciteren (wat ons is doet er opzich niet echt toe, iig. een groot productiebureau) zouden we puur kijken naar je code en niet naar de certificaten. Gewoon lekker doorgaan met je werkzaamheden dus zou ik zeggen.

• itsleon
Cartman! schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:40:
[...]

Waarom denk je dat?
grootte -> grote
Zelf vind ik het veel leuker om bijv voor een Tele2 wat te maken dan voor de lokale bakker omdat je meestal meer budget hem om wat grotere applicaties te bouwen waar veel meer techniek in zit

grootte -> grote - Schrijf dat echt al heel mijn leven fout. Waarschijnlijk verkeerd aangeleerd ofzo.
[...]

Heeft dat iets te maken met een certificaat dan?
Het heeft niet zozeer meer een certificaat te maken maar ik kan dan wel laten zien hoe ik bijv iets opbouw en daar een duidelijk beschrijving bij kan geven zodat het voor andere makkelijk te begrijpen is.
Zie het als een soort kijkje over mijn proces van PSD naar HTML

[...]
Als je bij ons zou solliciteren (wat ons is doet er op zich niet echt toe, iig. een groot productiebureau) zouden we puur kijken naar je code en niet naar de certificaten. Gewoon lekker doorgaan met je werkzaamheden dus zou ik zeggen.
Maar stel jullie willen een website voor de overheid gaan bouwen dan is het wel fijn als je iemand in je bedrijf heb die weet wat de web-richtlijnen van de overheid zijn waardoor het bedrijf de opdracht makkelijker kan binnenhalen

Maar natuurlijk gaat code voor certificaat maar het kan wel een extraatje zijn.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
itsleon schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:25:
[...]

Zelf vind ik het veel leuker om bijv voor een Tele2 wat te maken dan voor de lokale bakker omdat je meestal meer budget hem om wat grotere applicaties te bouwen waar veel meer techniek in zit
Op die manier, ok. Ik bedoelde meer technisch gezien qua code. Van grote namen kijk ik niet meer op maar dat is natuurlijk persoonlijk ;)
Het heeft niet zozeer meer een certificaat te maken maar ik kan dan wel laten zien hoe ik bijv iets opbouw en daar een duidelijk beschrijving bij kan geven zodat het voor andere makkelijk te begrijpen is.
Zie het als een soort kijkje over mijn proces van PSD naar HTML
Dus dat heeft niks te maken met certificaten, precies mijn punt :)
Maar stel jullie willen een website voor de overheid gaan bouwen dan is het wel fijn als je iemand in je bedrijf heb die weet wat de web-richtlijnen van de overheid zijn waardoor het bedrijf de opdracht makkelijker kan binnenhalen
Tja, al onze frontenders kennen de web-richtlijnen al (we werken ook voor de overheid). Het is zeker een mooie extra maar is daar een specifiek certificaat voor als developer dan? Dat zou ik opzich wel als een pre kunnen zien maar niet als een eis.
Maar natuurlijk gaat code voor certificaat maar het kan wel een extraatje zijn.
Niet perse, als iemand uit n boekje leert dat 2+2=4 maar daarna 3+3=6 niet weet omdat ie het systeem zelf niet begrijpt dan heb je er nog niks aan.

• itsleon
Cartman! schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:49:
[...]

Op die manier, ok. Ik bedoelde meer technisch gezien qua code. Van grote namen kijk ik niet meer op maar dat is natuurlijk persoonlijk ;)
Technisch gezien zitten erook nog wel leuke dingen hoor teksten en elementen die blurren bijv
Tja, al onze frontenders kennen de web-richtlijnen al (we werken ook voor de overheid). Het is zeker een mooie extra maar is daar een specifiek certificaat voor als developer dan? Dat zou ik opzich wel als een pre kunnen zien maar niet als een eis.
Ik dacht het wel maar kan het nu niet zo snel vinden dus kan erook naast zitten natuurlijk

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-11 19:49
Kijk eens naar de vakvereniging voor front-enders in Nederland: Fronteers, waar een aanzienlijk deel van de front-enders toch wel lid van is. Kom naar bijeenkomsten voor presentaties en discussies. Gezien je motivatie om meer te willen leren is het een leuke club (binnenkort ook met forum).

Als je van mening bent dat je het wel weet, of anders gezegd: even geen idee meer hebt wat te leren, ga dan eens opzoek naar andere communities. Met name het W3C en de WHATWG zijn hier leuke kandidaten voor: meld je aan voor wat mailinglijsten (bijvoorbeeld public-html, www-style, whatwg) en kijk wat er allemaal voorbij komt. Grote kans dat het je gaat verassen hoe uitgebreid het vak eigenlijk is!

• itsleon
Peter schreef op donderdag 16 december 2010 @ 14:18:
Kijk eens naar de vakvereniging voor front-enders in Nederland: Fronteers, waar een aanzienlijk deel van de front-enders toch wel lid van is. Kom naar bijeenkomsten voor presentaties en discussies. Gezien je motivatie om meer te willen leren is het een leuke club (binnenkort ook met forum).
Heb ook gekeken voor Fronteers en lijkt me inderdaad wel interessant. Moet mezelf alleen erin verdiepen wat ze nu precies behandelen.
Als je van mening bent dat je het wel weet, of anders gezegd: even geen idee meer hebt wat te leren, ga dan eens opzoek naar andere communities. Met name het W3C en de WHATWG zijn hier leuke kandidaten voor: meld je aan voor wat mailinglijsten (bijvoorbeeld public-html, www-style, whatwg) en kijk wat er allemaal voorbij komt. Grote kans dat het je gaat verassen hoe uitgebreid het vak eigenlijk is!
Ik wil niet zeggen dat ik alles wel weet maar weet wel al een hoop. Maar kan wel eens een kijkje nemen of ze nog wat leuks te melden hebben.
En natuurlijk zullen er vast wel dingen voorbij komen die ik nog niet wist dus ik zal er eens gaan rondkijken.

Overigens kon ik heel dat WHATWG niet dus bedankt!
Pagina: 1