automatische tabelopmaak

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views

Onderwerpen

• gentillekes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
Ik heb even een (wellicht) simpel vraagje betreffende tabelopmaak/stijlen

Ik heb een tabel op mijn website staan die data uit een database leest. Deze tabel heeft nu 20 rijen, en kan eigenlijk alsmaar langer worden. Nu wil ik hier iets aan de opmaak doen waardoor dit makkelijker leesbaar is.

Hoe kan ik (zoals in bv. excel: 'opmaken in tabel') mijn tabel automatisch om de regel de achtergrond van de tabel iets donkerder laten weergeven?
Ik weet niet precies hoe dit principe heet, dus als jullie mij de naam (liefst engels) kunnen geven van dit principe dan ben ik al meer dan voldoende geholpen.

Om het voor jullie beeldvorming wat duidelijker te omschrijven:
Als ik een tabel heb met 3 rijen, dat dan automatisch rij 1 en 3 (om de rij dus) een donkerere of juist lichtere achtergrond krijgen.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:30

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je omschrijft het al prima imho, dus nu is het gewoon een kwestie van programmeren:
1. Bepaal rangnummer van de rij
2. Bij oneven -> achtergrond = licht; bij even -> achtergrond = donker

Waar loop je vast?

Rail Away!

• gentillekes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
mijn programmeerkennis is vrij summier, ik heb alle records wel een autonummergegeven dus dit moet volgens mij geen probleem zijn. Ik dacht dat ik misschien een bepaalde tag aan de opmaak zou kunnen toekennen om dit automatisch te laten verlopen.
Zoals jij het omschrijft lijkt me dit een PHP scriptje?

edit: ik loop vast omdat ik niet precies weet waar en waarop ik moet zoeken.

[ Voor 11% gewijzigd door gentillekes op 16-12-2010 11:05 ]

• Dirkweggeman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 10:22
Je kan dit naar mijn idee vrij eenvoudig bereiken door te werken met css en classes...zoek in google eens op tabel opmaken met css of zo'n combinatie...volgens mij moet je er dan uit kunnen komen...

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Kom op, een beetje zoeken kan geen kwaad. Zelfs met een letterlijke zoekopdracht op hetgeen je wil bereiken vind je genoeg. Kan iemand even .. ? topics doen we niet aan.

We zijn hier geen helpdesk. We worden er een beetje moet van je dat elke keer te moeten vertellen. Ga nou zelf eens wat onderzoek doen voordat je hier een topic opent.

[ Voor 27% gewijzigd door MueR op 16-12-2010 11:11 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.