• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:15
hallo

Ik moet volgende week plots een presentatie afleveren en heb het volgend ein mijn hoofd.

Berg, paadje dat eromheen loopt en waar iemand flierefluitend tegenop loopt en iemand die heel moelijk de berg probeert te beklimmen.
Kan dus in 2D of zelfs in 3D, mag een soort cartoonesque stijl zijn, maar...
Is er een proggie waar dat makkelijk mee gaat/ En dan zoek ik het volgende

Ik teken een berg, ik teken 2 poppetjes, een klimpad en een wandelpad.
Ik geef als vector aan hoe het poppetje langs het pad moet lopen en ik geef als vector aan hoe het andere poppetje de berg moet beklimmen en het programma gaat aan het rekenen.

Laatste dat ik ooit met Animatie heb gedaan was met Cinema4D op de Amiga, dus dat is ongeveer 2 eeuwen geleden.

Zou ik dit met bijv. Blender vrij eenvoudig kunnen doen?

[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 16-12-2010 11:11 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ja kan heel makkelijk met PoppetjeOpBerg 1.2 :') !
Zucht, denk je nou serieus zelf dat er programma's zijn om poppetjes een berg op te laten lopen ? :P
Ik zou gaan kijken naar 3DSMax ofzo :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• maartend
DennusB schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:28:
Ja kan heel makkelijk met PoppetjeOpBerg 1.2 :')!
Zucht, denk je nou serieus zelf dat er programma's zijn om poppetjes een berg op te laten lopen ? :P
Ik zou gaan kijken naar 3DSMax ofzo :)
Ja, ik denk idd dat er proggies zijn die dit op een vrij eenvoudige manier kunnen realiseren.
Je geeft in een animatie aan wat de beentjes (dit ook weer onderverdeeld in onder en bovenbeentjes) zijn, wat het te lopen traject is en een goed programma kan gaan rekenen. Ik weet dat Cinema daar vroeger al eens mee is begonnen, maar ja toen ben ik gestopt. Dat heette geloof ik bones of skeleton of iets dergelijx.
3DSMax, ik zal eens kijken.

Van Bryce weet ik bijv. dat het dat niet zal zijn. En wat er op 2D animatiegebied is dat kan voldoen weet ik al helemaal nix.

[ Voor 17% gewijzigd door maartend op 16-12-2010 11:11 ]

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
PoppetjeopBerg 1.2 is het niet, maar met Poser 2010 pro moet het wel kunnen. Kost ook een behoorlijke stuiver minder dan 3dsmax..

Driving a cadillac in a fool's parade.

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 09:47

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

En good-old-software flash?

heb zelf ooit voor eindwerk voor het stukje "routeplanner" gebruik gemaakt van flash om een auto over een kaart te laten rijden met bijhorende uitlaatgassen, pad om te volgen, claxon e.d. ....

weet natuurlijk niet of het echt gedetailleerd en realistisch moet zijn (bv. de onderbenen die apart bewegen van de bovenbenen, armen die iets of wat mee bewegen e.d.) ....

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• maartend
dj_vibri schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:53:
En good-old-software flash?

heb zelf ooit voor eindwerk voor het stukje "routeplanner" gebruik gemaakt van flash om een auto over een kaart te laten rijden met bijhorende uitlaatgassen, pad om te volgen, claxon e.d. ....

weet natuurlijk niet of het echt gedetailleerd en realistisch moet zijn (bv. de onderbenen die apart bewegen van de bovenbenen, armen die iets of wat mee bewegen e.d.) ....
Hoeft helmaal niet gedetailleerd te zijn. Maar ik ben slecht in animatie, vandaar mijn vraag van laten berekenen.
Poser kan dit dus idd maar ik vraag me dus werkelijk af of er een 2D is die dit ook kan.

Iemand bekend met Plastic Animation Paper? (laat maar, te beperkt)

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 16-12-2010 10:59 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Euh... een animatiepad tekenen in Powerpoint?

• maartend
Umbrah schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:58:
Euh... een animatiepad tekenen in Powerpoint?
Dat ken ik niet
Ik heb Office 2010 Pro (officieel voor er vragen komen), dus ga dat eens bekijken.

Edit ; oke, voor 2D ziet dit er goed uit. Nooit geweten. Maar ja, ik doe ook nix met powerpoint.

Ik ga ook eens kijken naar Toon Boom voor 2D. Deze gebruikt ook bones ed.

Edit zoveel ; mens, wat zijn er een verschrikkelijke hoeveelheid proggies tegenwoordig. Ik ken er bijna geen een van. Ik kom echt nog uit de tijd van Bryce en Cinema4D en Blender begon toen ook net.

[ Voor 43% gewijzigd door maartend op 16-12-2010 11:05 ]

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Of Pivot Stickfigure animator, werkt ook simpel en redelijk fijn :)

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 17:43
kijk hier eens, kan je in ieder geval mee testen.

http://lumion3d.com/

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Presentaties nooit te moeilijk maken :)

Zo'n poppetje ziet er leuk uit, maar kost een hoop tijd om te maken en voegt niks mer toe dan een foto van een bergbeklimmer met een toelichting.
Bij presenteren gaat het voornamelijk om het overbrengen van een boodschap. Een leuke binnenkomer is handig maar het moet wel haalbaar blijven :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een animatie is te beperkt en veel te kort.
je bekijkt t een keer, en dan ebt t verhaal al weg.

sprekender is om simpelweg 2 cartoon achtige vergelijkingen te maken.
deze 2 strips zet je zo naast elkaar:
1. the easy way ( paadje )
2. the hard way steile klimwand

je houdt zo permanent beide vergelijkingen zichtbaar, en kunt gemakkelijker er op terugwijzen tijdens je presentatie.

hou het simpel, maar wel krachtig.
en laat verder jouw text het woord doen.
van filmpjes verslapt vaak de aandacht op jou, of het onderwerp.

• maartend
Discussie van manier van presentatie wil ik even uit blijven. Normaal ben ik voor het woord met ondersteuning van beeld, maar hierbij moet het beeld alles doen en geen woord.
Hoeft ook maar max een minuut te duren. Is enkel iets wat ik moet doen ter afronding van een korte opleiding.

Maar wel bedankt voor de tips.

[ Voor 19% gewijzigd door maartend op 16-12-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 12:45

macuz

Dance!

The Eagle schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:08:
Presentaties nooit te moeilijk maken :)

Zo'n poppetje ziet er leuk uit, maar kost een hoop tijd om te maken en voegt niks mer toe dan een foto van een bergbeklimmer met een toelichting.
Bij presenteren gaat het voornamelijk om het overbrengen van een boodschap. Een leuke binnenkomer is handig maar het moet wel haalbaar blijven :)
Presentatie alleen te moeilijk maken als je zeker weet dat je inhoudelijk keihard gaat falen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

maartend schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:19:
Discussie van manier van presentatie wil ik even uit blijven. Normaal ben ik voor het woord met ondersteuning van beeld, maar hierbij moet het beeld alles doen en geen woord.
Hoeft ook maar max een minuut te duren. Is enkel iets wat ik moet doen ter afronding van een korte opleiding.

Maar wel bedankt voor de tips.
Hm, ik blijf het een vreemd 'spoedje' vinden, dit hele topic. Als per sé een animatie zonder begeleidende tekst wordt gevraagd, ter afronding van een korte opleiding... ging dan niet die hele opleiding over animatie, en had je dit niet op je klompen aan kunnen voelen komen? ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dark Blue schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:18:
[...]

Hm, ik blijf het een vreemd 'spoedje' vinden, dit hele topic. Als per sé een animatie zonder begeleidende tekst wordt gevraagd, ter afronding van een korte opleiding... ging dan niet die hele opleiding over animatie, en had je dit niet op je klompen aan kunnen voelen komen? ;)
Nope. Gaat over Rehab,strengthmodel ed. :'(
Pagina: 1