Abit KA7: 2x IDE=probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vleermuis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Zoals jullie allemaal weten zal een model van de KA7 slechts 2 IDE stekkers krijgen. Dat lijkt mij een behoorlijk probleem: CD/DVD drive+HD+Writer=3 Het lijkt erop dat je dan over moet op SCSI, en dat zal me eigenlijk net iets te duur zijn.

Er komt ook nog een andere met ATA100 en 4x IDE, dus dan is het geen probleem. Ik vraag me dus af (en volgens mij vele anderen) wanneer dat mobo er komt, ik denk niet tegelijk met de eerste versie, die gepland staat voor half April. Wie heeft er meer informatie.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 18:10
Koop gewoon zo'n Ultra 66 kaartje van Promise en je hebt 2 extra ide kanalen. Binnenkort ook in Udma 100 uitvoering. ;)

Verwijderd

Is het niet zo dat je op elke stekker 2 apparaten kunt aansluiten!! (master en slave d8 ik zo) Dan heb je dus net als bij elk ander bord ruimte voor bijv. CD/DVD, CD-r en 2x HDD.

Verwijderd

Dat is inderdaad zo. Het zo wel belachelijk zijn als je maar 2 IDE apparaten aan kon sluiten...

Niet dat ik er problemen mee zou hebben, ik heb alleen maar 2 ide HD's erop, mijn CD-ROM en CDR zijn SCSI...