Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[tpl/bug] Spoilers onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:03
Hele lieve devvers,

Al een tijdje zijn voor mij de spoilers onleesbaar. Dit omdat als ik de tekst selecteer deze de achtergrond van de geselecteerde tekst heel donker grijs wordt en de tekst zelf zwart blijft.

Zoals in de FAQ staat zegt een screenshot meer dan 1000 woorden dus hierbij komt die. Helaas wel imageshack omdat ik even geen andere plek heb om hem online te zetten:
http://img20.imageshack.u...reenshot20101216at245.png

In de screenshot is een deel van de tekst in de spoiler geselecteerd.

Dit alles heb ik op Mac OS X 10.6.5 met Chrome 8.zoveel maar het was ook al in de voorgaande versies. Lees nooit veel spoilers dus heb er niet direct heel erg veel last van maar af en toe is het wel vervelend. In andere browsers heb ik hier overigens geen last van.

Nu weet ik niet of dit een probleem is van OS instellingen, Chrome instellingen of bij de forum software zit maar ik wou jullie er in ieder geval even op attent maken. Wellicht zijn er nog anderen die eenzelfde probleem.

[ Voor 0% gewijzigd door Shinji op 16-12-2010 01:19 . Reden: typo ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

spoiler:
blaat

werkt prima in Chrome 5.0.307.11 beta , ik gok eigenlijk dat het aan de instellingen van je os ligt waardoor selecties donkerder worden, en ik gok dus niet dat het onze schuld is dat het slecht leesbaar is bij je? :)

[ Voor 81% gewijzigd door moto-moi op 18-12-2010 14:12 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-11 12:42

Slapstick

Me, myself or I

Even een korte aanvulling, op een mobiel zijn spoilers helemaal niet te lezen.. Even een korte klik op view levert vaak wel antwoord, maar handig is het niet.

Specs mobiel:

Samsung galaxy S
Standaard browser

:TweakBlog:

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
In de standaardbrowser van Android zijn ze inderdaad niet leesbaar.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 22:39

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zelfde voor iPhone / iPad

I am the great Cornholio!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Met een niet-standaard-browser (Dolphin) onder Android krijg ik het ook niet voor elkaar. Maar ... is dat een probleem van GoT of van de bouwers van die browsers? ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-11 12:42

Slapstick

Me, myself or I

Tsja, en worden er vroeger ook niet talloze websites speciaal getweaked zodat ze konden werken met ie, dat was eigenlijk ook een probleem van de bouwers ;).

Ik wacht met smart op de androidapp voor het forum

:TweakBlog:

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De huidige implementatie van de spoiler-tag staat of valt bij de mogelijkheid van je browser om zwarte tekst op zwarte achtergrond op een of andere manier toch zichtbaar te maken, bijvoorbeeld door de tekst te selecteren...
De meeste desktopbrowsers veranderen zowel de achtergrond- als voorgrondkleur, maar blijkbaar doet de browser in Android alleen de achtergrond verkleuren zonder de voorgrond dan leesbaar te maken.
Slapstick schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 20:08:
Tsja, en worden er vroeger ook niet talloze websites speciaal getweaked zodat ze konden werken met ie, dat was eigenlijk ook een probleem van de bouwers ;).
Wij hebben nooit uitgebreid moeite gedaan IE te ondersteunen en zullen ook niet erg snel dedicated onderdelen voor specifieke browsers maken. Dat zegt overigens niet dat de spoilertag per se zo blijft :)

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:39
(jarig!)
Kunnen we niet een simpel javascriptje dat eerst alleen een balkje spoiler toont met een dropdown icoontje, klik je daarop komt de spoiler eronder te staan als bij een quote.

Zo iets:
spoiler [V]
En bij openklappen:
spoiler [^]
Dit is de eigelijke tekst
Zonder quote en inspringen enzo er bij, dat was om te demonstreren even een noodzakelijk kwaad, Iig de devs begrijpen wat ik bedoel. Javascript, en helemaal zo iets simpels als een divje togglen, gaat prima op mobiele devices :)

[ Voor 9% gewijzigd door _eXistenZ_ op 19-12-2010 13:43 ]

There is no replacement for displacement!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:03
Heb nu gevonden hoe ik selectie kleuren aan kan passen in Mac OS X dus nu zijn ze wel leesbaar. Maar zo'n javascript uitklap spoiler zou wel welkom zijn :)

(System Preferences -> Appearance -> Highlight color)

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Opzich vind ik zo'n javascript spoiler wel jammer, dit is op desktop zo'n mooie oplossing, heerlijk simpel.

Misschien een vinkje bij je perferences zetten of je dan de oude of nieuwe wilt?

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Je zou ook de eigenschappen van de div .spoiler kunnen wijzigen in je custom css kunnen wijzigen in andere kleuren. Bijvoorbeeld geel op geel. Hierbij is het voor de OSx opgelost mits je custom css hebt.

En de javascript mogelijkheid kan je ook toepassen door doormiddel van een dergelijk • knopje aan het begin en of einde van de spoiler die de spoiler div veranderd in een spoiled div. Waarbij de tekst kleur van de spoiled div wit is ipv zwart.

Dit zorgt ervoor dat voor de huidige gebruikers de functie niet veranderd. Die kunnen nog steeds de spoiler div selecteren om te zien wat er staat.

Gebruikers die geen tekst selectie mogelijkheid hebben maar wel javascript kunnen op het knopje drukken om te spoilen.

👑

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ajakkes schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:24:
[...]
Gebruikers die geen tekst selectie mogelijkheid hebben maar wel javascript kunnen op het knopje drukken om te spoilen.
Dat lijkt me een nuttige toevoeging :)

Intentionally left blank

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

spoiler:
[x]___î- Hier komt dus een knopje?
_î- Of hier?

Edit: ter info:
,- Daar dus :)
code:
1
î- Hier, maar dan zonder de regelnummers_________________________________________________

Lijkt me een mooie oplossing.

[ Voor 56% gewijzigd door ajakkes op 11-04-2011 10:01 ]

👑

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ajakkes schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 13:04:
spoiler:
[x]___î- Hier komt dus een knopje?
_î- Of hier?
Dat moeten we nog even bekijken, maar dezelfde plaats als het uitklapknopje voor bijvoorbeeld code-tags lijkt me het meest logisch :)

Intentionally left blank

Pagina: 1