• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hoihoi.

Ik zal mijn situatie even uitleggen.

Tot een jaar geleden maakte ik gebruik van de bekabelde Sennheiser HD 477. 20 Euro, was leuk dingetje.
Sinds een jaar heb ik een AKG K-930 gekocht; een draadloze koptelefoon. Ik had een maand hiervoor de Creative Titanium X-Fi gehaald.
De K-930 ga ik nu echter verkopen.. want ik wil iets nieuws. Ik wil pure audio horen want ik heb het gevoel dat ik mijn apparatuur niet optimaal benut.

De homecinema die ik heb is een Pioneer VSX-920, i.c.m een Xbox360, PS3, en WDTV Live HUB. LCPM en DTS-HD etc komen hierdoor naar mijn Jamo speakers. Ik wil echter zo af en toe wat beter geluid (door een koptelefoon, want grote staande speakers komen er hier thuis niet in).

Ook wil ik mijn PC-Audio beter benutten, want de verandering van de onboard SupremeFX2 naar Creative Titanium X-Fi heeft qua geluid tot nu toe niet zoveel verbeteringen opgeleverd.. ..denk ik.

Nu ben ik dus op zoek naar een premium headphone. Mijn gedachten gaan uit naar de volgende paar:

-AKG K272
-AKG K601
-Sennheiser HD595

Denk dat de strijd vooral tussen de 595 en de 601 gaat. O-)

Uit de review lees ik echter dat je de K601 niet kan aansluiten aan een ipod/mp3 speler? Leveren ze te weinig stroom ofzo? :?

http://reviews.cnet.com/h...4505-7877_7-31649805.html

-Slot:
-Leveren mijn Xfi en Pioneer VSX-920 genoeg stroom? (geen versterker nodig? :X )
-Zal ik veel verschil horen met FLAC en DTS-HD , vergeleken met mn oude headsets?
-Welke van de hoofdtelefoons raden jullie eigenlijk aan?
-Wat wordt er precies met een versterker bedoeld? Mijn VSX-920?

:)

[ Voor 4% gewijzigd door SalimRMAF op 16-12-2010 01:02 ]

Gulfstream G650

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:35

Gotez

42

Als ik jouw was zou ik eerst een rustig HeadFi.org door gaan lezen. Daar staan de antwoorden op al je vragen. Daar is ook heel veel discussie over versterkers en revieuws van koptelefoons.

Daarnaast zijn er nog veel meer merken als alleen Senn en AKG. Denk bijvoorbeeld aan Grado, Allesandro, Stax ect ect.

Daarnaast is het afhankelijk van de muziek die je luistert. Zelf vind ik de Senn HD 650 alleen mooi bij rustige klassiek en jazz, terwijl de MS 1 dit absoluut niet kan, en weer mooi klinkt bij sympho en psyc rock. Zo zijn er een aantal afwegingen. Ook is het belangrijk te kiezen of je een open of een gesloten koptelefoon wilt.

Als laatste is het belangrijk dat je zelf luisterd en probeerd. Ieder hoofd is anders, en alle koptelefoons hebben een ander vorm. Ga dus veel luisteren, kijken en proberen.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Heb net in de winkel een HD598 beluisterd. Erg goede telefoon, terwijl de bron een MP3 vanaf een iPod was! Laat staan door mijn apparatuur. :P Ik ga hem nu bestellen. (De 595)

Even laten inspelen,.. daarna kan ik hem eindelijk gebruiken. O-)

Wil hem ook gebruiken met EAX gaming, gaat dat goed werken?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Een deftige MP3 speler zal de K601 wel kunnen aansturen, zo moeilijk is deze nu ook weer niet om aan te sturen. Ik moet zeggen dat gamen met software technieken zoals Dolby Headphone afhankelijk is van de game. Soms is stereo beter (de K601 heeft toch al een mooi stereo beeld dus zo erg is dit niet :) ), maar bij moderne games met goede surround sound werkt het echt goed en bij filmen is het ook wel leuk :)

Je zal het zelf moeten uittesten, de meningen zijn nogal verdeeld bij deze technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ooehhh,

Ik ga hem morgen ophalen. :$ Zal de Creative Xfi 3.5mm genoeg power hebben.... :9

En het inspelen.. gewoon op normaal volume het een en ander afspelen? :)

Okay, net beluisterd.. alleen had er wel wat meer van verwacht...

[ Voor 16% gewijzigd door SalimRMAF op 21-12-2010 17:00 ]

Gulfstream G650

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ooeh, nu heeft iBood een draadlose Sennheiser RS170 voor 110 euro... 8)7

Gulfstream G650

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:35

Gotez

42

Ik zou blijven bij je keuze! Die is veel beter ;)

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Heb ze allebei al gekocht, want ik was sowieso over 2 maanden van plan om een draadloze headphone te kopen,.. Heb nu dus 2 Sennheisers... Denk dat ik de draadloze beneden zet. :p

Gelukkig heeft de RS170 geen last van ruis! Daar ergde ik me rot aan bij andere draadloze headsets...

Gulfstream G650

Pagina: 1