Voeding/PCI-E kabelvraagje.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

Ik heb een Coolermaster Real power 700M voeding en ik wil binnenkort mn videokaart gaan vervangen en voor de eerste keer overweeg ik een videokaart die een 6-pin en een 8-pin PCI-E plug nodig heeft.

Zodoende heb ik even in de doos gekeken van mijn PSU, en zowaar zaten er 2 8pin PCI-E kabels in. Bij nadere inspectie zag ik echter dat het andere uiteinde (de plug die in mijn voeding gaat dus) exact hetzelfde is als die van de PCI-E 6pin kabels. De plug die in mijn voeding gaat ziet er bij beide kabels uit als een PCI-e 6 pin.

Ik ben niet echt een expert op het gebied van kabels en voedingen, mijn vraag is dan ook: zal die 8pin kabel het vermogen leveren die de 8 pins gebruikelijk doen of is die beperkt tot het vermogen van een 6pin, daar het dezelfde plug heeft, en dezelfde socket van de PSU gebruikt als de 6pin kabels?

Bij voorbaat al dank voor de moeite!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:58
Die kabeltjes zullen van de 8-pin zullen waarschijnlijk dikker zijn dan die van de 6-pin. Daardoor zullen ze meer vermogen aankunnen en gesplit worden zodat ze toch het overall vermogen kunnen leveren van een 8-pin.

Ik denk ook niet dat ze het erbij zouden doen als het niet mogelijk was ;)

Hoop dat dit klopt, en dat je er wat aan zal hebben.

Drive it like you stole it.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De reden dat je meer draadjes hebt is voornamelijk om te zorgen dat de kabels niet te heet worden. Als die kabels dik genoeg zijn (wat ze intern in de voeding meestal wel zijn) dan maakt het niet zo heel veel uit of het 6 of 8 kabeltjes zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk ook niet dat ze het erbij zouden doen als het niet mogelijk was ;)
Dat dacht ik ook, en daarom twijfelde ik eerst ook dit verhaal te posten.

Maar toen dacht ik aan de mogelijkheid dat ze die 8pinkabels erbij hadden gedaan om de voeding compatible te maken met videokaarten die een 8pin nodig hebben, en niet zozeer volledig functioneel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2010 13:10 ]

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:58
Je kan als ik me niet vergis ook 6-pin voedingstekkers in een 8-pin aansluiting steken. Ik heb hier een Club3D kaart liggen waar een papiertje bijzat waar de toegelaten aansluitingen opstonden, en daar stond op dat je ook 2x 6-pin mag aansluiten op 1x6-pin en 1x 8-pin. Dat zal wel de reden hebben die Terw_Dan vermelde over het te heet worden van de kabels.

Drive it like you stole it.

Verwijderd

Topicstarter
Spaiker schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:27:
Je kan als ik me niet vergis ook 6-pin voedingstekkers in een 8-pin aansluiting steken. Ik heb hier een Club3D kaart liggen waar een papiertje bijzat waar de toegelaten aansluitingen opstonden, en daar stond op dat je ook 2x 6-pin mag aansluiten op 1x6-pin en 1x 8-pin. Dat zal wel de reden hebben die Terw_Dan vermelde over het te heet worden van de kabels.
Van wat ik weet zijn er ook videokaarten die niuet werken, tenzij ze in de 8pin aansluiting ook echt een 8-pin plug 'detecten' anderen werken inderdaag gewoon.

6 pin connectors brengen een vermogen over van 75W, en 8pins 150W (als ik het goed heb)

Mijn vraag was niet zozeer of ik een kaart met 1x6 en 1x 8pin draaiende kan krijgen met 2x 6 pin, maar meer of de bij m'n voeding meegeleverde 8pin kabel die 150W ook echt kan bezorgen, gezien het feit dat ze dezelfde socket gebruiken in mijn voeding.
Pagina: 1