Meerdere USB webcams op één laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 1.483 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfuse
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 11:48
Beetje een aparte vraag misschien: Ik wil drie HD webcams via USB op een laptop aansluiten, om zo een soort mobiele mini-TV studio te maken. Qua laptop zit ik aan zoiets als een 13" HP met een i3 350m en 4gb te denken; en voor de drie webcams zoiets als de Microsoft Lifecam Cinema, die 720p kan opnemen. Nu heb ik geen idee of dit realistisch is. Waar ik vraagtekens bij zet:

- Een laptop zoals die HP heeft drie USB 2.0-ingangen, maar hebben die alledrie tegelijk de bandbreedte van usb 2.0 tot hun beschikking, of eigenlijk maar een keer die bandbreedte met z'n drieen? (Dan zou er namelijk naar alle waarschijnlijkheid een bottleneck bij de USB-poort komen te liggen)

- Stel dat de drie signalen binnenkomen, zouden de processor en het geheugen het aankunnen om de drie videostreams simultaan op te nemen?

Iemand ervaring met zoiets, of gewoon een beter idee dan ik? Ik heb nog geen laptop of webcams gekocht om te testen, omdat ik geen idee heb of dit realistisch is. Elke hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

USB is een bus, dus ieder apparaat deelt in de totale bandbreedte die je hebt. In de praktijk is het ergens tussen de 30 en 35MB/s, dus reken op max zo'n 10MB/s per apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 10:51
Tsja. Ik zou er wel rekening mee houden dat bijna alle webcams Usb 1.1 gebruiken en niet de volledige bandbreedte van 2.0. Processor verbruik zal zwaarder wegen. Ook moet je er rekening mee houden dat als je 3 exact dezelfde webcams gebruikt, je ze niet goed tegelijkertijd kan gebruiken. Ik raad je aan om naar een PS3 cam te kijken, aangezien ik weet dat je deze tegelijkertijd kan aansturen en ook nog leuk beeld geven, hoewel hiervoor natuurlijk een Opensource driver benodigd is. (staat op het forum van nuigroup.com)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfuse
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 11:48
Bedankt voor de reacties.
Ik denk drie webcams wat teveel van het goede is, maar twee zou wel moeten lukken. Dan zou twee verschillende merken/modellen webcams waarschijnlijk ook wel slim zijn. En wat betreft usb-poorten, weten jullie of het zo is dat als je op een laptop zowel usb 2.0 als usb 3.0 ingangen hebt, dat er dan ook twee controllers inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro66
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik werk nu met vMix met een i7 Elitebook 8760w met 32 GB intern geheugen. Heb nu 3x Logitecht C922 met een externe geluidskaart op draaien, maar hij staat bijna op 100% vermogen te draaien als ik live ben op Facebook.

Ik ga vd week even kijken of ik met 2 cam's dat iets kan verbeteren. Heb al een lagere resolutie gebruikt voor de camera's dat scheelt iets.

Tips altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Ik denk dat dit een kwestie van testen wordt. Het gaat lang niet altijd goed om meerdere webcams tegelijk aan te sluiten. Soms wordt de andere camera niet meer gevonden als er een nieuwe wordt aangesloten. En soms werkt dit prima. Wellicht de camera’s alvast kopen en kijken of je ze allebei kan “zien” in OBS?

Je kunt er ook over nadenken om te gaan voor een losse schakeltafel icm een aantal (oudere, 2e hands) camera’s met HDMI output. Dan is het gedoe met drivers en dergelijke en de beperkte bandbreedte van USB 2.0 geen issue meer. Werken met meerdere webcams op USB lijkt me niet heel stabiel en dat is wel wat je nodig hebt als je live wilt :)

Je kan eens kijken naar de Blackmagic Atem mini 4 kanaals, een iets grotere investering. Je hebt dan 4 HDMI inputs en het geheel sluit je aan met USB-C aan je computer, de computer “zie”t het geheel vervolgens als een webcam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RGTGI7uaAiu6tFdyHmJsKyhArU=/i/2003489178.jpeg

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarom dit in een topic staat van 10 jaar oud die er niets mee te maken heeft, is me niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:56

br00ky

Moderator Harde Waren
@Pedro66 wat je post in dit tien jaar oude topic doet die niet eens met de oorspronkelijke vraag te maken heeft...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.