Toon posts:

PC start steeds op in de biossetup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik was bij een kennis, ze vertelde me dat de tijd en de datum verkeerd staat, met het opstarten van XP.
Dus ik ging in de bios om te kijken wat er voor datum en tijd ingesteld stond. Dit bleek niet goed te staan.
Ik heb dit veranderd, en op f10 gedrukt om het te saven en opnieuw op te starten.
Wat kreeg ik te zien "Boot Failure.stop de systeem cd erin". Ik dacht van HUH
Toen maar even handmatig, de knop uitgezet van de PC.
Daarna was het wel goed, geen Boot Failure, maar de datum moest in XP ook weer verzet worden.
Dat had ik maar weer even gedaan. Het probleem is nu dat met koude opstart dat de pc opstart in de biossetup, de tijd staat wel goed. maar dit is wel raar.
Ik even op f10 drukken, en de pc start weer op, maar dan toch in XP. Het gekke is de datum de tijd staat weer niet goed.
Het is een Asus bordje heb ik gezien.
Wat kan de oorzaak zijn?

groeten De_Hollander

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou eens beginnen met het vervangen van de CMOSbatterij, die lijkt me leeg als hij continu de instellingen vergeet. Grote kans dat als het ding goed ingsteld staat hij weer zonder problemen boot, of dat je in elk geval een aantal dingen kunt uitsluiten.

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Klinkt idd als een lege Cmos batterij, die heb je voor een paar euro al.
Daarna zou het eenmalig nog goed instellen in de BIOS moeten zijn en werkt weer.
Anders moet je weer ff nieuwe post openen.
zo eentje is het: http://www.cdromland.nl/p...018/GP/GP_CR2032_batterij
Is bij iedere lokale pcboer zo te koop, en anders naar een juwelier gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Jerdek op 16-12-2010 02:14 ]

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.