SLI met gtx280 + gtx460 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even voorgeschiedenis:

Anderhalf jaar terug een pc'tje geplaatse bij een kennis/klant om wat te gamen, vooral WOW. Core i5 650 op asus bordje, 4GB ram, 4 striped discs en een Asus GTX 280. Draaide lekker tot een half jaar terug toen de pc dikwijls vast liep midden in het spel en nogal wat artifacts op het scherm kwamen.

Voeding gewisseld, ram getest, schijven getest,.. alles in orde.. dus dan maar een andere vga kaart gaan bedelen.. een oudere 7950GX2. Een hele stap achteruit maar het fenomeen verdween. Dus rma'tje binnen gedaan bij alternate en nu zal de kaart wellicht nog tot eind januari weg zitten.

Maar bon, klant was uit de nood met de oude videokaart.. maar nu.. slechts enkele weken later opnieuw een probleem... met de andere videokaart. Nu is de hele kaart naar de ruk want zelfs in de bios staan er nu strepen op het scherm (ook in een andere pc / monitor uiteraard). Er is nooit iets overclocked, alles heeft altijd op de standaard clock gedraaid. Dit vind ik alvast héél vreemd... een andere videokaart, met een andere voeding.. ook om zeep. Maar oké.. die kaart lag al een hele tijd langs de kant dus 't is niet onmogelijk

De klant heeft nu geen oplossing meer en niemand dat nog een kaart durft uitlenen natuurlijk 8)7 Alternate heeft nog geen antwoord bij de fabrikant over wat er zal gebeuren met zijn oude kaart: terugbetalen, herstellen of vervangen door iets gelijkwaardig. We overwegen dus om reeds een andere kaart aan te schaffen, een GTX460. Maar wanneer we de GTX280 zouden terugkrijgen, kunnen we die GTX460 & GTX280 in SLI plaatsen? Moederbord ondersteund sli, enkel de voeding moet ferm verzwaard worden voor een 460+280..

Dus, voor mijn vraag: Moet je voor SLI steeds exact dezelfde kaarten / gpu's hebben? of kan je deze mixen?

En ten tweede: Zou het toeval zijn van die 2 defecte kaarten of zou er iets anders mis zijn? Het lijken me 2 geheugen problemen op 2 verschillende vga kaarten.. Niks overclocked en nooit te warm geworden.. Dus wat kan zoiets dan veroorzaken?

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:47
De GTX280 is allang EOL, dus als Alternate van de fabrikant te horen krijgt dat de kaart inderdaad defect is zullen ze geen nieuwe GTX280 meer kunnen leveren. GTX460 is ook ongeveer even snel, alleen DirectX11 ipv DirectX10

De GTX280 zal toeval zijn
Voor de 7950x2 zou je waarschijnlijk eens moeten zoeken op het bakken van Nvidia kaarten, staat ook ergens in dit subforum

Maar een GTX460 en GTX280 gaan niet samen kunnen draaien in SLI (of je moet een Lucid Hydra chip op je moederbord hebben, maar dan nog is het niet optimaal)

Wat je kunt proberen is met Alternate afspreken dat je een GTX460 bij hun koopt en vervolgens wachten tot ze wat horen van de GTX280, blijkt hij inderdaad defect, dat ze dan het aankoop bedrag/dag waarde terug geven.

Ik zou een GTX460 kopen, ongeveer even snel als een GTX280, hij is zuiniger dan de GTX280 en heeft DirectX11, waar de GTX280 het moet doet met DirectX10

[ Voor 34% gewijzigd door FastFred op 16-12-2010 08:43 ]

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Je zou eens kunnen kijken of je voeding wel de juiste spanningen levert in BIOS. Een gare voeding kan met een beetje pech zo een hele serie componenten opblazen. Het kan natuurlijk ook domme pech zijn, een gevalletje overleden kaart vervangen door een kaart die op sterven lag. Dattegaat zijn langzaam stervende kaarten bij nVidia geen onbekend fenomeen...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden. Het moet bijna brute pech zijn want de eerste voeding overleed met de originele voeding en de andere kaart met een andere, zwaardere antec voeding.

Volgens Alternate zit de kaart momenteel bij Asus en is de kans reeel dat deze hersteld word. Wanneer we dit effectief weet kan natuurlijk niemand op antwoorden en hier gaan we ook niet op wachten. Dus we gaan sowieso reeds een gtx460 bestellen.

Die gast van alternate zei me echter wel dat er iets bestond zoals 'hybride sli' van nvidia. Weet hier iemand meer over?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je kunt geen GTX280 en GTX460 in SLI met elkaar mixen, je kunt wel de GTX280 gebruiken als dedicated PhysX kaart natuurlijk maar in WoW zal dat niks uit maken ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Phas0r schreef op donderdag 16 december 2010 @ 15:35:
Je kunt geen GTX280 en GTX460 in SLI met elkaar mixen, je kunt wel de GTX280 gebruiken als dedicated PhysX kaart natuurlijk maar in WoW zal dat niks uit maken ;)
Dan heeft ie wel heel veel power voor PhysX :P

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 15:01:
Die gast van alternate zei me echter wel dat er iets bestond zoals 'hybride sli' van nvidia. Weet hier iemand meer over?
Dat is voor laptops en werkt als ik me niet vergis maar op een beperkt aantal budget kaarten.
Pagina: 1