Toon posts:

Apple Wireless Keyboard batterijklepje blijkt groot valkuil

Pagina: 1
Acties:
  • 7.369 views

• Nevels
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 00:14
Ik beschouw mezelf als een gelukkige eigenaar van een Wireless Keyboard van Apple maar sinds vandaag... wil het batterijklepje niet meer open. Ik sta perplex..

http://support.apple.com/kb/HT3050?viewlocale=nl_NL

Deze handleiding gevolgd, met een muntje en schroevendraaiers en dat klepje is nu ook super lelijk beschadigd maar dat is mijn laatste zorg. Ik wil hem gewoon niet opsturen alleen snap het niet, hoe kan zoiets zo vast zitten dat het me met materiaal niet eens lukt. Heeft iemand tips?

• rg-mohwa
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 00:01

rg-mohwa

Phoe Hé

even iets heel doms misschien ? maar moet de andere kant niet open :+

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 05-12 10:52

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Duwen en draaien?

• Nevels
rg-mohwa schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:47:
even iets heel doms misschien ? maar moet de andere kant niet open :+
Aan de andere kant zit de aan/uit knop.
Je wil niet weten hoe hard ik heb geduwd en gedraaid!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:10

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ging hij bij het vastmaken moeilijk erin? Kan zijn dat je hem verkeerd erin hebt gezet en nu de schroefdraad hebt vern**kt :P

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Nevels
ThinkPad schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:54:
Ging hij bij het vastmaken moeilijk erin? Kan zijn dat je hem verkeerd erin hebt gezet en nu de schroefdraad hebt vern**kt :P
Ik kan me dat niet herinneren, maar kan je het zo verpesten dat er echt no way geen beweging meer in te krijgen is.. hmm hopelijk is Apple aardig, maar ik wil hem niet kwijt O+

• tafkaw
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 05-12 11:28
Gokje: lekke batterijen die zijn gaan uitzetten

• Nevels
Gr0wLiThE schreef op woensdag 15 december 2010 @ 23:55:
Gokje: lekke batterijen die zijn gaan uitzetten
Dat zou niet zo leuk zijn.. is hier een oplossing voor?

• kaesve
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 04-12 19:23
Nevels schreef op woensdag 15 december 2010 @ 23:56:
[...]

Dat zou niet zo leuk zijn.. is hier een oplossing voor?
heel misschien naar apple sturen (geen idee of ze deze gevallen nog binnen de garantie vinden vallen)
en anders een nieuwe kopen en deze naar de fabrikant van de batterijen sturen en ze aansprakelijk stellen voor de geleden schade.

• Bosmonster
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 03-11 17:59

Bosmonster

*zucht*

Schroef hem de volgende keer gewoon vast met je vinger. Je hebt hier echt geen kracht/munt/schroevendraaier voor nodig.

• N1ckk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 03-12 08:08

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Heb je een Dremel??

• Magic
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Magic

Multi-OS

^^ Met bosmonster.

Daarbij ziet het er op je foto echt uit of hij scheef in de schroefdraad gedraaid is.

Je kunt proberen door het klepje te koelen, en de rand van het toetsenbord te verwarmen. dan zou in theorie het klepje iets moeten krimpen tov de toetsenbord en het iets makkelijker worden om hem los te krijgen. Of dit in de praktijk werkt: geen flauw idee.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• bramsmulders
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11-08-2015
Ik heb het ook gehad, maar dan dat de batterijen vast kwamen te zitten door corrosie, apple geeft daarin niks thuis, het is een fout van de gebruiker. je kan de batterijen met een dremel er uit boren en dan schonmaken van binnen. Maar jou probeleem kan niet zo makkelijk opgelost worden denk ik

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Corrosie? Computer jij in de badkamer? :P

• Digistorm
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 04-12 23:45

Digistorm

tenax moderator pomorum

Er bestaan nog steeds batterijen die gaan lekken als ze leeg of verwaarloosd worden. Weet niet of dat hier het geval was, maar lekkende batterijen kunnen ook corrosie veroorzaken door het agressieve goede wat er dan uitkomt. Meestal hebben fabrikanten wel ergens een bepaling dat je alleen batterijen mag gebruiken die niet kunnen gaan lekken als ze leeg raken.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Lijkt me ook logisch dat Apple niet verantwoordelijk is voor het feit dat je crap-batterijen gebruikt in je apparatuur.

• tafkaw
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 05-12 11:28
Ik heb hetzelfde een keer gehad in mijn Maglite. Sommige batterijen zijn gewoon crap en ik kon toen een nieuwe Maglite gaan halen (hele binnenkant gecorrodeerd etc.)

• MagicTempest
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 03-12 22:56

MagicTempest

Fly pig!

misschien ook een stomme vraag, maar heb je al geprobeerd de andere kant op te draaien?

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

• keanu_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:08
MagicTempest schreef op donderdag 16 december 2010 @ 14:53:
misschien ook een stomme vraag, maar heb je al geprobeerd de andere kant op te draaien?
Misschien dom antwoord, maar heb je het begin van het topic al gelezen? :P

• Frankster
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 28-11 11:37
keanu_ schreef op donderdag 16 december 2010 @ 15:44:
[...]

Misschien dom antwoord, maar heb je het begin van het topic al gelezen? :P
Volgens mij bedoelde hij "tegen de wijzers van de klok in, ipv met de wijzers mee" en niet "de andere kant van het tobo"...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• Jorijn
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22-11 11:56
Even een vraag tussendoor, het is niet mijn bedoeling om dit topic te hi-jacken.

Ik heb dus ook een draadloos keyboard van Apple thuis liggen, en 1 batterij is vast gaan zitten. Kwam allemaal troep uit enzo. Hoe krijg ik deze eruit? Beetje zonde om zo'n duur keyboard weg te gooien vanwege zo'n kut batterij. :-)

PSN: Jorijnn

• Nevels
Hmm... dan een laatste update.
Gegeven aan mijn vader, die hem vervolgens weer gaf aan nog sterkere kerel.
Het heeft weinig met kracht te maken, de muntjes die erin doen verbuigen en zelfs met allerlei soorten olie en werkbanken en dikke schroevendraaiers is er geen beweging in te krijgen, dus we geven het op.
Wil iemand het hebben haha?
Ik moet nu een nieuwes :(

De oorzaak blijft dus onbekend.. nog nooit zoiets meegemaakt en nee voor diegene die het hier vroeg, staat gewoon in mijn woon/slaapkamer, dus niet in de badkamer!

[Voor 18% gewijzigd door Nevels op 20-12-2010 14:32]

• o.poulssen
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22-04-2011
apple care?
neem anders eens contact op met card services (apple support)
of wel ga naar de apple winkel, ze zijn nog wel eens riant met garantie, (iig met mijn ipod touch, 3x defect wel)
k*t 3.5mm aansluiting op die dingen...

HTC TP2 - MBP 15" i7 Antiglare-HDres. 7200rpm 500 gb late 2010, 4gb ram. - MacBook late 2007 13" DVD-DL 80 gb hd 5400 rpm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 24-11 09:38
Het topic is wat jaartjes oud. Ik heb et zelfde probleem... Geen man die dit ding open krijgt. Ti's een groot mysterie... Ik weet geen raad meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 05-12 10:52

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik draai de mijne niet meer zo strak vast, dat scheelt :) Maar tis echt een onding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 04-12 22:25

Pat-Juh

Patrick

een trucje wat soms werkte met andere zaken:

Kauwgomverwijderaar oid op die batterij sluiting spuiten. zodanig dat het hele ding dopje afgekoeld is. Eventueel kan je ook het omgekeerde proberen, het aluminium van de casing verwarmen.

Zo krijg je meer speling zeg maar... Met dit soort trucs plaatsen ze ook gigantische lagers e.d. van satelliet schotels etc.. Let wel op dat je niet beide koelt of verwarmt aangezien aluminium een grotere krimp/uitzet heeft dan staal. Als je dus het alu ook mee koelt werkt het trucje niet ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01:59
Mocht je hem helemaal niet meer loskrijgen zou ik hem gewoon uitboren en kijken of ik een nieuw klepje kan vinden ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 04-12 16:36
Gebruiken jullie schroevendraaiers o.i.d? Zulke dingen hoeven niet zo strak vast he. Met de hand vastdraaien is echt zat, dan is de kans dat zoiets voorkomt ook een stuk kleiner.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 04-12 22:25

Pat-Juh

Patrick

Smitovic schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:26:
Gebruiken jullie schroevendraaiers o.i.d? Zulke dingen hoeven niet zo strak vast he. Met de hand vastdraaien is echt zat, dan is de kans dat zoiets voorkomt ook een stuk kleiner.
Ik gewoon met mijn vingers, heb ook geen problemen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 23:21
Hier ook gewoon met me vinger, enig ervaring ik heb met het niet open krijgen van de keyboards zijn = leeg gelopen en uitgezette batterijen.

• vdelburg
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 07-01-2018
Nog een late reactie, maar het item is voor mij nu actueel geworden na enige tijd geen gebruik te hebben gemaakt van het toetsenbord.
Het schroefdopje is van RVS of iets vergelijkbaars. De behuizing is van aluminium. Deze twee verschillende metalen werken op elkaar in, waarbij dit proces wordt versterkt door de aanwezige batterij. Mogelijk dus dat een uitgezette batterij + het aan elkaar verkleefd zijn van de twee verschillende metalen het probleem veroorzaakt. De keuze voor het hardere RVS is waarschijnlijk gemaakt om het losdraaien van de schroefdop met een muntje niet tot beschadiging te laten leiden. Bij mij zit er overigens gewoon een Duracel batterij in.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Batterijen kunnen gaan lekken, ook als ze van Duracell zijn.

• Jos111
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 20-09-2018
hoe krijg ik de oxidatie tussen de schroef dop uit zit muur vast .In het draadloos toetsenbord Apple
eventueel met 'n vloeistof......

groet Jos

• TUX2K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 28-10 11:35
Jos111 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:49:
hoe krijg ik de oxidatie tussen de schroef dop uit zit muur vast .In het draadloos toetsenbord Apple
eventueel met 'n vloeistof......

groet Jos
Als de batterijen zijn gaan lekken is de kans groot dat het keyboard stuk is.
Maar azijn schijnt te helpen.

• rb0wag
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23:18
Rvs en Aluminium geeft corrosie, dus de verbinding is als het ware vastgeroest.
Denk niet dat het met lekkende batterijen te maken heeft maar meer de twee soorten bevestingsmateriaal die roe(s)t in het eten gooien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• herman602
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 08-11 13:39
Ik zit te googlen en zie tekoop bij alie die verkoopt de dopjes voor ongeveer 3,50 euro met verzending als goedkoopste adres..
dus gewoon de oude eruit boren, iets kleinere boor en dan de rest er uit peuteren.
O-)
Dit zal zeker vaker gebeuren.

[Voor 7% gewijzigd door herman602 op 04-06-2021 17:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bedankt voor de mededeling, maar denk dat na 3 reanimaties dit 11 jaar oud topic inmiddels wel met rust mag worden gelaten :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee