Meerdere OS's actief draaien op 1 systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views

• valere
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-12-2025
Excuses als ik in het verkeerde gedeelte ben..

Ik heb oooit een systeembeheerder gezien die meerdere OS's actief draaide op 1 systeem.. nou ben ik hier zelf al naar op zoek geweest maar niks kunnen vinden natuurlijk. (waarschijnlijk geen goede zoekopdracht)

( dus 3 systemen tegelijk, actief kunnen switchen, niet zoals in VMware )

nu is mijn vraag; kennen jullie dit? linkje/info _/-\o_

Mvg

Valere

[ Voor 10% gewijzigd door valere op 15-12-2010 19:58 ]

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-01 12:03

itsalwaysme

Graast voor DB

VMware
Hyper-v
Virtual PC
virutal machines dus.

Wat ook nog kan is dat hij gewoon 3 RDP sessies had.

[ Voor 13% gewijzigd door itsalwaysme op 15-12-2010 20:04 ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• valere
Hoi,

Nee, had zat niet in een window, dus zeker geen RDP. Hij kon wisselen doormiddel van een toetsencombinatie, dit zag er uit als een soort van alt-tab in win7, maar dan in een driehoek.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een kvm switch / console mischien ?

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 15-12-2010 20:11 ]

Iperf

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
valere schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:09:
Hoi,

Nee, had zat niet in een window, dus zeker geen RDP. Hij kon wisselen doormiddel van een toetsencombinatie, dit zag er uit als een soort van alt-tab in win7, maar dan in een driehoek.
En je weet zeker dat deze os'en fysiek op deze pc draaiden? of kan het zo wezen dat hij idd controle had over een kvm waar in hij switchte?

• valere
Nee dat zeker niet. Het was Lokaal, hij draaide het trouwens op een Apple notebook ik weet niet of het een soort van apple software kan zijn geweest.

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-01 15:20
Parallels

De CSL/OT kroeg !

Verwijderd

parallels

edit: zie hierboven

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 20:19 ]

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-01 16:20

John

🚀

Parallels is zeker een aanrader.

• valere
Gelijk spel Sleb, is zoiets ook mogelijk voor win7? :9~

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat was gewoon parallels, dus wel zoals vmware, en virtualisatie kan tegenwoordig op duizend verschillende manieren. Gek dat daarover niks op google te vinden is.
Hoe dan, dit gaat over apple, dus naar het juiste subforum.

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-01 15:20
Even voor de duidelijkheid, je wil Windows 7 als basis hebben en dan meerdere besturingssystemen kunnen draaien? Of heb je nu OSX en wil je daar bovenop Windows 7 (onder meer kunnen draaien)? (Ik nam het eerste aan, blaataaps blijkbaar het tweede.)
In beide gevallen zou je voor Virtualbox kunnen gaan dat simpel en vrij robuust is voor desktop besturingssystemen. Maar er zijn aardig wat tools die zich op specifieke toepassingsgebieden richten. Kijk een beetje rond op het internet met 'virtualisatie' als sleutelwoord. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Dadona op 15-12-2010 20:39 ]

De CSL/OT kroeg !

Verwijderd

Als je ze native wilt draaien, is er ook zoiets als rEFId voor Apple computers.

• valere
Dadona schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:36:
Even voor de duidelijkheid, je wil Windows 7 als basis hebben en dan meerdere besturingssystemen kunnen draaien? Of heb je nu OSX en wil je daar bovenop Windows 7 (onder meer kunnen draaien)? (Ik nam het eerste aan, blaataaps blijkbaar het tweede.)
In beide gevallen zou je voor Virtualbox kunnen gaan dat simpel en vrij robuust is voor desktop besturingssystemen. Maar er zijn aardig wat tools die zich op specifieke toepassingsgebieden richten. Kijk een beetje rond op het internet met 'virtualisatie' als sleutelwoord. :)
Dan zou ik graag Win7 als basis en erbij mac OS en een of andere linux distributie.. :9~

Maar denk dat ik nu zelf wel verder kan zoeken :) hints voor wat het 'beste' of ervaring op dat gebied is natuurlijk wel lief :P

[ Voor 8% gewijzigd door valere op 15-12-2010 21:39 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ervaringen zul je wel vinden hier op GoT. Zoek 'ns op virtualisatie (of virtualization via Google) en dan kom je er denk ik wel uit. Aangezien dit topic hier niet echt op z'n plek is (het gaat om Windows als host) en er voldoende informatie zelf te vinden is, gaat dit topic op slot :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.