Powerline Adapter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
graag zou ik van jullie horen wat jullie mij aanraden bij het volgende:
Ik wil op xboxlive met mijn Xbox360, draadloos en kabeltrekken is geen optie --> dus powerline?

De opstelling die ik wil bereiken:
1. Computer
2. D-Link 10/100 Fast Ethernet Switch
3. Powerline adapter 1
4. Powerline adapter 2
5. Xbox 360

Wat raden jullie me hierbij aan? Hoeveel mbps? Welke merk?
Zelf lees ik verschillende ervaringen over Sweex, positief en ook negatief! Hoe zit het met de andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
ik heb er zelf geen ervaring mee, maar "het gedonder" begint meestal als

- het signaal over meerdere stroomgroepen moet reizen (dus van de ene groep naar de andere)
- er veel (zware) apparaten op één van die groepen staan
- de powerline adapters op verlengsnoeren worden aangesloten

Kortom, allemaal externe factoren waar je weinig tot geen invloed op hebt, om nog maar te zwijgen over alle interferentiebronnen die je niet in huis hebt staan, maar die vanuit andere punten via het koper je huis in komen.
De reacties die je hier vindt zijn inderdaad gemengd, mijn tip zou daarom zijn om, mits je de powerline adapters direct op een WCD kunt aansluiten en ze niet door meerdere groepen hoeven te reizen, een setje aan te schaffen en met de winkel af te spreken dat je eea probeert en mocht het niet bevallen je ze kan retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:10

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb er 2 van Devolo erinzitten, werkt goed. Had een beetje problemen met Windows XP (gewoon manueel IP instellen werkte wel) maar met Vista/7 geen problemen. 80mbps moet genoeg zijn toch ?

Verder hangen er best wel zware apparaten en apparaten met mogelijke interferentie aan dezelfde power... line :D
Een elektrisch verwarmingstoestelletje, een draadloze router, ... het blijft gewoon werken, en even snel :)

[ Voor 37% gewijzigd door Mavamaarten op 15-12-2010 20:15 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 14:43
nielsl schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:05:

- het signaal over meerdere stroomgroepen moet reizen (dus van de ene groep naar de andere)
- er veel (zware) apparaten op één van die groepen staan
- de powerline adapters op verlengsnoeren worden aangesloten
1 en 3 bleken hier in huis geen probleem. Wat betreft 1 gaat dat denk ik alleen maar als als de op verschillende fases aangesloten zitten.

Devolo ook hier. Eerste setje was wel binnen maand stuk. Gratis vervangen en draait sindsdien probleemloos.

[ Voor 10% gewijzigd door martin2005 op 15-12-2010 20:37 ]

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 20:15
[..]

nvm ik las even dat je ervaringen wilde over het algemeen met Powerline ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Stinow op 16-12-2010 13:18 ]