Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Knop voor op de voorgrond

Pagina: 1
Acties:

• Rocketman321
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 08:57
Hallo beste tweakers,

Ik ben momenteel bezig een muziek systeempje te maken, waarbij ik VirtualDJ als basisprogramma gebruik.
Het draait allemaal super, maar nou krijg ik de vraag van diegene die het straks gaat gebruiken om reclame op het scherm te draaien.
Ik gebruik een touchscreen monitor, en mijn vraag was:

Is het een programma'tje dat een knop weergeeft op de voorgrond. (Dus over het muziekprogramma heen) Waarmee ik een ander programma'tje kan openen waar de reclame op komt te staan?

En dan heb ik nog een vraag. :P Ik moet voor de reclame een programma hebben, waarbij het een slideshow of korte animatie weergeeft met reclame voor het restaurant.

Het touchscreen is een multitouchscreen van 22" groot, dus eventueel een opdracht via de multitouch is ook mogelijk.

Wie kan me daarbij helpen?

Alvast bedankt! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rocketman321 op 15-12-2010 18:57 ]

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:52
Weleens van een screensaver gehoord?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rocketman321 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:55:
Hallo beste tweakers,

Ik ben momenteel bezig een muziek systeempje te maken, waarbij ik VirtualDJ als basisprogramma gebruik.
[...]
Is er een programmaatje dat een knop weergeeft op de voorgrond. (Dus over het muziekprogramma heen) Waarmee ik een ander programmaatje kan openen waar de reclame op komt te staan?
Als dat je eigen software is: zelf bouwen, en een venster devven wat altijd on top zit.
Heb je gelijk een googlebare term.
En dan heb ik nog een vraag. :P Ik moet voor de reclame een programma hebben, waarbij het een slideshow of korte animatie weergeeft met reclame voor het restaurant.
Geldt eigenlijk weer hetzelfde voor: wat heb je tot nu toe zelf bedacht als opties?

Ik bedoel: we kunnen van alles gaan roepen, maar het idee is juist dat je zelf ook nadenkt over mogelijke opties en niet alleen maar achterover blijft zitten terwijl je anderen voor je laat zoeken.

Zo werkt het hier niet :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rocketman321
Dat weet ik. ;) Ik heb gister nog even wat uitgewerkt en er blijkt een optie in windows 7 te zitten voor multi-touch.
Waarmee ik met een bepaalde beweging over het scherm een screensaver kan activeren.

(Doormiddel van een programma'tje, waarmee de screensaver wordt geactiveerd)
Het programma'tje heet Flipss...

Die vraag is dus grotendeels beantwoord, nu heb ik alleen nog een screensaver nodig die ik zelf kan aanpassen. (Verschuivende teksten, foto's die horizontaal over het beeld bewegen enz...)

[ Voor 6% gewijzigd door Rocketman321 op 16-12-2010 09:38 ]

• Rocketman321
Ik heb ondertussen alle problemen opgelost. Heb een functie in Windows 7 gevonden welke aan touch bewegingen commands kan verbinden. Nu kan ik met een snelle horizontale beweging de screensaver opstarten. Dit topic kan dus dicht! Bedankt! :)