wij hebben nu de laptop (acer aspire 9500) al een aantal jaar in gebruik,
nu de laatste paar maanden crasht hij na ongeveer 15 minuten,
hij draait op dit moment ubuntu 9.10 (upgraden kan niet vanwege vastlopers)
wat hebben we al geprobeerd:
ander geheugen > geen effect
andere koeling, dit is ook een lang verhaal, want de laptop werd eerst veel te heet wij dus nieuwe koeling gehaald en probleem was opgelost.
ook hebben we een andere hardeschijf erin gestopt maar ook dit helpt niet, steeds het zelfde probleem
wij hebben gister de koeling en cpu gelapped en ook nog nieuwe koelpasta erop gedaan,
maar nog steeds loopt de laptop vast na ongeveer een kwartiertje,
ook loopt de pc vast in de bios dus dat is ook wel raar,
we dachten nog steeds dat het aan de koeling lag maar dit kan nu toch bijna niet meer?
ubuntu geeft ook aan dat het cpu gebruik hoog is, als hij schoon is opgestart dan is het constant rond de 30/40% en constant 100% pieken ertussen.
is nu simpelweg de cpu kapot? of is het gewoon einde oefening?
ik hoop dat ik het een beetje fatsoenlijk heb kunnen uitleggen
nu de laatste paar maanden crasht hij na ongeveer 15 minuten,
hij draait op dit moment ubuntu 9.10 (upgraden kan niet vanwege vastlopers)
wat hebben we al geprobeerd:
ander geheugen > geen effect
andere koeling, dit is ook een lang verhaal, want de laptop werd eerst veel te heet wij dus nieuwe koeling gehaald en probleem was opgelost.
ook hebben we een andere hardeschijf erin gestopt maar ook dit helpt niet, steeds het zelfde probleem
wij hebben gister de koeling en cpu gelapped en ook nog nieuwe koelpasta erop gedaan,
maar nog steeds loopt de laptop vast na ongeveer een kwartiertje,
ook loopt de pc vast in de bios dus dat is ook wel raar,
we dachten nog steeds dat het aan de koeling lag maar dit kan nu toch bijna niet meer?
ubuntu geeft ook aan dat het cpu gebruik hoog is, als hij schoon is opgestart dan is het constant rond de 30/40% en constant 100% pieken ertussen.
is nu simpelweg de cpu kapot? of is het gewoon einde oefening?
ik hoop dat ik het een beetje fatsoenlijk heb kunnen uitleggen