Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Activering van W7 ultimate (upgrade)

Pagina: 1
Acties:

• qapla101
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 18:57
Misschien kan iemand me met het volgende probleem helpen:
Ik heb een Slim Windows 7 ultimate (upgrade) DVD geïnstalleerd op mijn computer (= versie voor studenten). Ik heb hiervoor de PC de C: schijf laten formatteren, omdat er een virus op zat.
Nu had ik er XP op staan (legitiem). Blijkbaar ziet/zag de activering niet dat ik ook over XP beschikte. De PC meldt nu dat deze installatie niet kan worden gevalideerd, omdat het een schone install is. Ik beschik nog over de XP-CD.
Hoe kan ik nu deze versie activeren? Kan dat achteraf nog, of moet ik eerst XP erop zetten, en daarna W7? Beetje overdreven, lijkt me zo.

Dus: Is er een mogelijkheid om dit zelf te doen, of moet ik Microsoft bellen? (en is dat gratis?)

Bedankt voor de mogelijke antwoorden.

Qapla

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...

Verwijderd

Je kan kiesen tijdens de activatie van XP voor 'neem contact op met MS medewerker'. Dit was voorheen een A-Dam (020) netnummer heb het alleen helaas niet bij de hand maar dit komt in beeld als optie als je de activatie bekijkt. Echt zou je als de schijf geformateerd is niks meer met XP van doen moeten hebben. Weet je zeker dat de licience key goed is ingevult? En deze moet natuurlijk ook wel geldig zijn enz.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik zou beginnen met Microsoft te bellen, kost je (afgezien van de telefoonkosten) voorlopig nog niets.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:12
Ik heb ook de slim versie ik weet nog dat deze dit ook niet zag. De oplossing was een simpele aanpassing in het register. Hierna was alles legaal naar de code in te voeren.

Wat te doen:
Installeer W7 zonder code.
Open regedit en ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Setup/OOBE
Verander het MediaBootInstall van 1 naar 0.
Sluit regedit en start CMD als ADMINISTRATOR
in cmd type: slmgr /rearm [enter] wacht hierna op de "Command completed successfully" venster.
Sluit CMD en herstart W7.
Start de activatie en nu pakt hij je product code wel.

Het is niet officieel ondersteund bij MS maar 100% werkend (hele klas heeft het gebruikt voor school project)

Succes !!

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

• qapla101
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 18:57
Heel erg bedankt. Dit werkt (tot nu toe). Scheelt me toch een hoop werk.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:12
Dit wekt voor mij nu al zo'n 7 maanden dus zal wel blijven werken gok ik :) Blij dat het jou ook geholpen heeft.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Pagina: 1