• coolzerox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-02 15:14
Ik zit even met een vraagje,
Ik heb nu een Celeron D351 ( 3,2Ghz ) en merkt toch dat hij met meerdere programma's ( Dreamweaver/Firefox/Itunes ) flink begint te haperen. En vooral websites die Flash gebruiken, dat is echt veel wacht werk.
Overgeclockt naar 4Ghz loopt ie iets minder te stotteren maar is nog steeds best storend

Nou zat ik tweakers V&A door te surfen en zag ik een aantal Pentium 4 S775 voor een leuke prijs voorbij komen, echter mijn vraag is.

Zou ik er op vooruit gaan als ik bv een Pentium 4 S775 van ongeveer de zelfde kloksnelheid er in zou doen? Heb het google ook al gevraagd maar die kon mij niet/slecht helpen hiermee. Wellicht dat iemand hier mij hier wat meer over zou kunnen informeren

[ Voor 7% gewijzigd door coolzerox op 15-12-2010 18:26 ]

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Absoluut, want een pentium 4 heeft meer cache geheugen op de cpu, een hogere fsb en de laatste versies hebben HT, waar Vista en Windows 7 (dacht ik) voor geoptimaliseerd zijn.
Alleen zal je nooit prestaties halen die in de buurt komen van een core 2 duo/quad of een i3/i5/i7.. dus je moet je afvragen of je hier nog in wilt investeren, of misschien meteen voor een nieuwe computer moet gaan :)

Edit: hoeveel werkgeheugen heb je? Dat beinvloedt de snelheid van je computer natuurlijk ook

[ Voor 10% gewijzigd door PiweD op 15-12-2010 18:32 ]

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:57
Welke P4 is het precies?

Je kunt bijv. sisoft sandra downloaden en dan onder benchmarks jou proc. met die P4 vergelijken.

who put a "stop payment" on my reality check

• coolzerox
Ik zat te denken aan een Intel Pentium 4 541
Ik zal eens sisoft sandra proberen kijken of ik dan wat meer info heb en het google nog eens kan vragen.

Ik heb nu momenteel 2gb Dane elec 667Mhz geheugen erin zitten, dus ik denk niet dat dat het probleem zal zijn. als en upgraden is inderdaad de beste optie alleen is dat echt nodig als je alleen Internet/films kijkt en wat applicaties gebruikt om websites te bouwen.

Als ik die hapering weg zou krijgen is het al genoeg. ik hoef echt geen systeem dat binnen 5 seconde is opgestart en 20 programma's tegelijk kan draaien.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Afhankelijk van je moederbord zou je mischien nog een "Conroe" Core 2 Duo (E6x00) erop kunnen prikken. Welke heb je?

• coolzerox
moederbord dat ik heb is een Asus P5L VM-1394

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:13
Ik heb hier nog een 3Ghz Pentium 4 631 (of 630, niet zeker meer, iig zo'n uber overclock ding) liggen

15 euro ;)

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:57
Dit: http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=G0BQ4fIXoM1P38TZ is de productpage van je moederbord, als je op cpu support list klikt kun je zien tot welke je processor je kunt upgraden.

De max is een core 2 extreme X6800 of een core 2 duo E6700

who put a "stop payment" on my reality check

• coolzerox
Bedankt DaRk PolsOn,

Heb net even gekeken en dit moederbord support dus ook een pentium 4 dual core E2160, die zag ik voor 17 euro in V&A staan. Dus dat lijkt me dan een prima deal, niet waar?

Als ik die binnen heb kan ik er voorlopig weer tegen aan.
Bedankt voor alle reacties iedereen

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:13
Dat is een prima cpu voor de niet al te zware taken.

En Pentium 4 dual cores bestaan niet, dat moet een Pentium DualCore zijn.

Nog verder terug in de tijd heb je de Pentium D processors, en dat zijn in feite gewoon op elkaar geplakte Pentium 4's ;)

• Permutor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-03-2022
Ik heb nog een Pentium-D, de dual core dus, op 3.4GHz liggen.
Zelf heb ik hem vervangen door een E6600, omdat die (veel) minder warmte geeft, en bovendien sneller is. De winst zit grotendeels in de snellere geheugen toegang. Deze Pentium-D moet zeker in staat zijn om video vloeiend af te spelen. Ik denk dat je meer dan twee keer vooruit gaat, omdat elke individuele processor al sneller is.
Als je interesse hebt moet je even contact opnemen.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Die Pentium Dual Core E21x0 (=Conroe Core 2 Duo met minder cache) zijn idd ideale upgrades voor zo'n bordje, kosten geen drol tweedehands (iedereen wil ze nu kwijt voor een upgrade naar een E6x00 of sneller), zijn snel (sneller dan een 2x3.6 GHz Pentium D) en nog zuinig ook. De 10-15 euro die je ervoor betaalt heb je in een half jaartje al terug aan stroomkosten.

Edit: en idd nog een goede overclocker ook. Even googlen geeft je al mensen die een E2160 van stock 1.8 GHz naar 3.2 en zelfs 3.6 jagen _/-\o_

[ Voor 62% gewijzigd door Dreamvoid op 15-12-2010 21:18 ]

• coolzerox
heb het een en ander gelezen op internet en het schijnt dat ze nog eens goed overclocken ook.
Een scythe Mugen ( aller eerste ) moet toch wel voldoende zijn om zo'n cpu flink te overclocken en toch koel te houden niet waar?
Pagina: 1