Toon posts:

Maxell usb stick zomaar beveiligd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb hier een usb stick van maxell 8GB liggen
prima dingetje nooit wat mee aan de hand maar ineens zegt hij dat de diskette is tegen schrijven beveiligd
formatteren doet ie ook niet
en er zit geen knopje op voor die beveiliging op de usb
weet iemand een oplossing

alsvast bedankt

Mvg Jeffrey

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-02 13:09
mogelijk een pinnetje los in de stick zelf.

Kun je hem openmaken en bekijken?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kun je hem wel helemaal lezen? Verwijder je hem elke keer veilig (Windows)?

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:18:
Kun je hem wel helemaal lezen? Verwijder je hem elke keer veilig (Windows)?
ja ik verwijder hem steeds veilig op de 1 op de andere dag gaf ie die melding aan snap er geen K*T van want die bestanden zelf staan er ook gewoon op en nu wou ik een ander bestandje er op doen en toen ga ie die melding aan
maar misschien wel een idee waar het aan kan liggen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
pickboy schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:09:
mogelijk een pinnetje los in de stick zelf.

Kun je hem openmaken en bekijken?
open maken word denk ik moeilijk hij is dicht geseald

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:13
Niet om het topic te kapen, maar dat 'veilig verwijderen'. Waar is dat nou goed voor? IK heb het nog nooit gebruikt, en ook nog nooit een kapotte usb stick gehad. IMO is dat veilig verwijderen maar een fabeltje :9

Verwijderd

Topicstarter
Awsom schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:30:
Niet om het topic te kapen, maar dat 'veilig verwijderen'. Waar is dat nou goed voor? IK heb het nog nooit gebruikt, en ook nog nooit een kapotte usb stick gehad. IMO is dat veilig verwijderen maar een fabeltje :9
ja eerst was dat zo een gedoe van dat ineens je bestanden weg zijn ofzo haha maar bij Windows xp maakt het weer niet uit maar bij vista kan je het altijd doen is me ooit is gezegt maja liever het zekere dan het onzekere toch

• Room42
  • Niet online
Wat 'Veilig verwijderen' doet, is het sluiten van alle bestanden en het wegschrijven van de write-cache. Hierna wordt de schijf losgekoppeld (unmount).

Als je dat niet doet, is het mogelijk dat de write-cache nog niet weggeschreven is en de schijf dus achter loopt.

Vooral non-journaling file systems (zoals FAT32) kunnen hier slecht tegen. NTFS/EXT3/4 is beter beschermd tegen corruptie maar je kan nog steeds bestanden/wijzigingen kwijtraken.
Ik heb al verschillende dooie sticks op mijn bureau gekregen van gebruikers die niet veilig verwijderd hebben. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:15:
Wat 'Veilig verwijderen' doet, is het sluiten van alle bestanden en het wegschrijven van de write-cache. Hierna wordt de schijf losgekoppeld (unmount).

Als je dat niet doet, is het mogelijk dat de write-cache nog niet weggeschreven is en de schijf dus achter loopt.

Vooral non-journaling file systems (zoals FAT32) kunnen hier slecht tegen. NTFS/EXT3/4 is beter beschermd tegen corruptie maar je kan nog steeds bestanden/wijzigingen kwijtraken.
Ik heb al verschillende dooie sticks op mijn bureau gekregen van gebruikers die niet veilig verwijderd hebben. :)
maja uiteindelijk zijn we nog niet tot een oplossing gekomen van me usb stickje :( die ik wel weer graag wil gebruiken deze avond

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:42:
[...]

maja uiteindelijk zijn we nog niet tot een oplossing gekomen van me usb stickje :( die ik wel weer graag wil gebruiken deze avond
Er is geopperd om hem open te maken, maar dat vind je te moeilijk. Je verwacht toch niet dat een van ons langskomt om het voor je te doen ?

wbt veilig verwijderen, je stick gaat er niet stuque van. hooguit je data kan corrupteren. been there, done that.
nu verwijder ik altijd veilig

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 15-12-2010 19:52 ]

Iperf

• ChojinZ
  • Laatst online: 03-02 12:31
Hoe heb je de stick geformatteerd? Via Windows? Zo ja, probeer anders eens een 3rd party tool om de stick te formatteren. Dat wil soms nog weleens helpen. Maak uiteraard wel eerst een back-up van de stick. En pas ook op dat je via de tool, niet de verkeerde drive letter pakt. ;)

http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=3ca62b987d3c644e

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Room42
  • Niet online
'We'? :? 't is toch jouw probleem? ;)

Maar goed, doe eens een chkdsk etc.

Je kan ook nog even de HP USB Stick Formatting Tool proberen.

[ Voor 53% gewijzigd door Room42 op 15-12-2010 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie wel allemaal voor de hulp!

• Room42
  • Niet online
Want.... het is gelukt? Hoe dan? Wat dan?

Meld dat nog even, dan heeft de volgende met hetzelfde probleem er mogelijk ook wat aan ;)

Pagina: 1