• DonnyR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-01 22:11
Ik heb dus net ati nieuwe ccc 10.12 geïnstalleerd voor mijn 6870.
Nu zie ik tot mijn verbazing tot me idle temps met 15+/- gestegen zijn..
Eerst was hij rond de 32c op idle nu 48c.

Is iemand anders dit ook opgevallen?

Als iemand weet hoe dit komt hoor ik het graag!

Als hij zo warm blijft zet ik 10.10 wel weer erop, 15c is toch een best verschil.

Verwijderd

Best DonnyR,

Aangezien je een nieuwere versie hebt geinstalleerd hebt dan dat je al had, kan het zijn dat er bepaalde verbeteringen zijn aangebracht in de Software. Het is mogelijk dat die nieuwe software ervoor zorgt dat de kaart beter kan presteren en dus ook warmer wordt als dat hij eerst was. De videokaart die je nou hebt is nog maar net op de markt verschenen en er wordt dus nog flink aan de Software gesleuteld.

Omdat het een ATI videokaart is hoef je je over de tempratuur geen zorgen te maken, videokaarten van ATI staan er om bekent dat ze heet worden en kunnen er dus tegen. Ook is het zo dat een videokaart altijd hogere tempraturen heeft dan de andere hardware in je computer, 48 Graden Celcius is een normale tempratuur voor een high-end videokaart zoals die van jou. Hij trekt veel stroom en levert goede prestatie's warmte is dus normaal.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:35:
Het is mogelijk dat die nieuwe software ervoor zorgt dat de kaart beter kan presteren en dus ook warmer wordt als dat hij eerst was.
Kernwoord in TS - idle

Advies - teruggaan naar vorige versie. Ik kan mij herinneren dat nVidia een soortgelijke situatie had, een driver versie die enorme problemen gaf met de fan controller van de kaart, oid... een fout die relatief snel werd verholpen, maar, alsnog.

Ik zou voor de zekerheid teruggaan naar de voorgaande versie, indien mogelijk.

• DonnyR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-01 22:11
Bij de 10.12 drivers clockt hij mijn memory niet terug van 1050 naar 300
Alleen de Gpu clock clockt hij omlaag op idle

Wat bij bij 10.10 niet het geval was daar gingen ze op idle allebei omlaag.
Dit zou dus het warmte verschil kunnen verklaren.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sommige videokaarten blijken problemen te geven bij te grote snelheidswisselingen van de core en/of het geheugen. Mogelijk dat ATi dit bijgesteld heeft als workaround.

[ Voor 5% gewijzigd door Admiral Freebee op 16-12-2010 09:39 ]