Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sjablonen DOTX niet zichtbaar vanuit applicatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit even met een heel vreemd probleempje.
Ik ondersteun een ERP-applicatie waarin het mogelijk is om relatiegegevens te exporteren en samen te voegen naar Word-sjablonen.
Word-sjablonen hadden tot en met Office 2003 altijd de extensie DOT en vanaf 2007 DOTX.

Van een aantal gebruikers hebben we nu een melding ontvangen dat in het keuzescherm voor een Word-sjabloon, DOTX-sjablonen niet te kiezen zijn. DOT is wel zichtbaar.

Het is echter een probleem wat zich slechts bij enkele gebruikers voordoet en we kunnen maar niet ontdekken waar het problem zit.
Onze programmeur doet als het ware via de programmacode een eenvoudige DIR van een bepaalde directory die je selecteert. In mijn eigen testomgeving zie ik zowel DOT als DOTX-bestanden en kan die ook gewoon keizen en verder werkt alles goed.
Het is echter totaal niet duidelijk waarom op sommige systemen de DOTX-bestanden ineens niet getoond worden bij het openen van een bepaalde directory in het keuzeschermpje voor een sjabloon. :?
Ook de programmeur heeft tot op heden geen idee.

Omdat het op het ene systeem wel en het andere niet werkt, zijn we er ook van overtuigd dat het op te lossen zou moeten zijn zonder een aanpassing in de programmacode van de applicatie.

Heeft iemand van jullie misschien een idee waardoor het niet tonen van DOTX-sjablonen wordt veroorzaakt?

Als iemand suggesties heeft hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

Paul

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zeker weten dat die clients niet nog de oude Office 2003 lokaal hebben staan?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover we hebben kunnen zien niet.
Ik moet eerlijk zeggen dat we niet echt heel diep hebben gezocht op de aanwezigheid van registersleutels met oude type of zo, maar het zijn voornamelijk nieuw geïnstalleerde machines met Windows 7 en Office 2007 of Office 2010, waar ook nog geen eerdere versie van MS Office heeft gestaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even verder gezocht.
Op een PC waar MS Office 2007 of 2010 niet eens draait (Office 2003 wel) krijg ik een willekeurig bestand wat ik zelf in Windows heb hernoemd (extensie aangepast naar DOTX) wel zichtbaar in het sjabloonkeuzeschermpje.

Ik snap er dus steeds minder van hoe het nu kan dat op bepaalde systemen de DOTX-bestanden niet te kiezen zijn en alleen de DOT-bestanden wel.
Ook de programmeur kan voor alsnog niet vinden waar het hem in zit.

Als er iemand is die een idee heeft, houd ik me aanbevolen....
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:08:
Voor zover we hebben kunnen zien niet.
Ik moet eerlijk zeggen dat we niet echt heel diep hebben gezocht op de aanwezigheid van registersleutels met oude type of zo, maar het zijn voornamelijk nieuw geïnstalleerde machines met Windows 7 en Office 2007 of Office 2010, waar ook nog geen eerdere versie van MS Office heeft gestaan.