Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Ik heb naar mijn idee een vreemd probleem.. Ik kom er in ieder geval niet uit maar misschien is er wel een logische verklaring voor.

Ik heb een programma gemaakt in linux. Als ik deze in xterm opstart is het CPU gebruik 0.0% - 0.1%.

Start ik het programma op via webmin met de command shell module is het CPU gebruik 99.5% - 105%.

Dit gebeurd ook met het geheugen gebruik, wel in mindere mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:43

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
geen webmin gebruiken dus.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Webmin geeft inderdaad behoorlijk wat overhead. Dat het een core dichttrekt had ik niet verwacht, maar verbaasd me niet.

Volgens mij komt dit omdat webmin iedere cycle "poll't" voor output van je programma.

Kijk een met top welk proces het precies is wat 100% CPU inneemt. Als het webmin zelf is, verbaast het me niet.

Zou je (theoretisch) omheen kunnen werken door Webmin op te starten, screen te starten, applicatie starten.
Dan screen detachen, webmin uitloggen.

Als het goed is, is je programma daarna weer "normaal".

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
Okay, het probleem is niet webmin zelf, maar mijn programma opgestart via webmin die naar 100% gaat.

Nu probeer ik het programma te starten via SSH en dan is die 0.1%. Dat gaat dus goed. Maar als ik dan uitlog stopt het proces ook. Hoe kan ik dit omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:43

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
screen, &, nohup etc.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 20:15

igmar

ISO20022

draaien binnen screen, of met nohup programma &

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
Het wordt nu misschien nog een onduidelijker verhaal.. Maar ik ga het toch proberen uit te leggen. Als boot actie heb ik het starten van /var/cocom/cocom. Als deze bij het op starten wordt geladen is zijn CPU gebruik 0.1%. Als ik dit proces kill en via Webmin start springt dit naar 100%. Kill ik het proces weer en start ik he fysiek bij de server op in xterm dan gaat het goed, 0.1%.

Nu heb ik net ingelogd met SSH via putty. Daar het commando "nohup /var/cocom/cocom &" uitgevoerd. Wederom springt het CPU gebruik naar 100%. Kan nu niet bij de server maar morgen zal ik hem weer opnieuw starten via xterm, maar dan verwacht ik weer de 0.1% CPU gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
Het is me nu gelukt. Het ging dus niet met nohup en dat leek me het eenvoudigst. Met screen had ik geen ervaring.

Maar het viel me mee ;) beide servers met "which screen" bleken deze geïnstalleerd. Vervolgens "/var/cocom/cocom" en ik zag de output. Daarna dus uitgelogd en als ik nu via Webmin kijk draait het programma op beide servers met 0.0 - 0.2% CPU load. Wat het probleem is weet ik niet, het zou Webmin kunnen zijn maar nohup via SSH zou gewoon goed moeten gaan denk ik?

Bedankt voor alle hulp.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:38

deadinspace

The what goes where now?

/var/cocom/cocom is wel een erg bizarre plaats voor een binary, waarom staat dat daar?

Verder heb ik sterk de indruk dat het gewoon een bug in je programma is. Hij lijkt telkens over de zeik te gaan als stdio geen terminal is.
Pagina: 1