Toon posts:

Processort koeler, drinken mee koelen in de auto?

Pagina: 1
Acties:
  • 629 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik vroeg me af of je met een processor koeler, zo nodig meer dan een, drinken kunt koelen, dat lijkt me namelijk wel makkelijk voor in de auto, een koelkast is te groot en te duur.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:07

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Dat hangt er van af wat voor 'koeler' je gebruikt. Met een blok + fan krijg je 'm natuurlijk nooit onder de omgevingstemperatuur. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat je nog niks zelf hebt gevonden?

Rail Away!

• dbm_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2019
nee, een processor koeler zal iets nooit kouder maken dan kamertemperatuur, wat waarschijnlijk ongeveer dezelfde temperatuur is als je drinken

• wiskid
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik weet niet waarom je daar een processor koeler voor zou willen gebruiken. Lijkt me niet echt handig aangezien een koeler nooit onder de omgevingstemperatuur kan komen. Dus wat is het nut??

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 07:46
met een peltier element zou het kunnen, maar dat is geen cpu koeler

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ramonlambal schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:29:
met een peltier element zou het kunnen, maar dat is geen cpu koeler
en dan krijg je zoeits

http://www.tuning-gids.nl/koelbox_in_de_auto.htm

Iperf

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Lol, zo'n CPU-koeler (=heatsink + fan) is bedoeld om overtollige hitte af te voeren. M.a.w. om de temperatuur zo dicht mogelijk bij de omgevingstemperatuur te brengen. Een perfecte luchtkoeler zal de temperatuur precies op de temperatuur van de lucht in de omgeving weten te brengen. Dit geldt dus voor zowel CPU's als drinken.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Verwijderd

Topicstarter
Drommels ;P

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
ik snap de vraag niet? :?

specs

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05-2025

ajakkes

👑

Het antwoord zou dus moeten zijn:
Als je regelmatig zeer hete koffie, thee of soep meeneemt in de auto kan je deze snel koelen met een processorkoeler. Dan kan je hem sneller drinken en weer vlug op stap.

Maar voor je bier zal je iets moeten hebben dat kouder is dan de omgeving. Inderdaad een peltier koeler. Of de airco langs je koelblok laten blazen/het koelblok aan een koud gedeelte van je airco vastmaken.

👑

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ehm juist jah... 't gaat hier om computer gerelateerde dingen, dit is wel heel erg ver gezocht... Tevens had je zelf ook wel kunnen bedenken dat je met een normale fan nooit onder omgevingstempratuur komt. Dit gaat op slot omdat het onzin/gemakkelijk zelf te bedenken is.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.