Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-06 09:02
Ik weet niet zeker of het hier thuishoort maar het is een Android telefoon, dus ik plaats het hier. Als het verkeerd is hoor ik het graag!

Beste tweakers,

Ik heb twee weken geleden mijn Desire HD uit mn handen laten glijden wat resulteerde in een volledig gebarsten scherm. Touch en LCD werken nog prima alleen het glas is naar de *kloten*. Een reparatie bij HTC gaat me waarschijnlijk tussen de 200 en 300 euro kosten en als student heb ik dat geld nou eenmaal niet. Ik ben op zoek gegaan naar een alternatief en ben op internet verschillende reparatie topics tegen gekomen. Ik heb helaas niets over de Desire HD gevonden, vandaar dat ik dit topic start. Ik heb wel mensen gevonden die hun HD2 hebben gerepareerd en ik zie dat dan ook als voorbeeld.

YouTube: Replace Touch Screen for HTC HD2 : Filmpje dat iemand het scherm vervangt (slechte kwaliteit)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=640328 : Topic over scherm vervangen HD2
YouTube: Kanaal van MegaJane4 : Official disassambly video

Op Ebay heb ik een scherm gevonden, inclusief reparatiekitje. Klik Hier

Ik heb 'm nog niet besteld. Ik heb enige ervaring met solderen, tijdje terug zelf versterkertje gesoldeerd. Ik ben bereid het risico te nemen dat ik straks helemaal geen telefoon meer heb. Het geld voor de reparatie is me gewoon teveel. Hebben jullie tips of opmerkingen voordat ik aan dit project begin? Misschien mensen met ervaring met het vervangen van een scherm? Als het hele project doorgaat zal ik proberen om er een tutorial van te maken voor anderen met hetzelfde probleem :)

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door T-!-M op 21-12-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:09
Een tip over de Ebay link, bij Other item info staat het volgende:

Item number: 260683442702
Item location: USA, United States
Ships to: Worldwide See exclusions
Payments: PayPal See details

En bij exclusions staat:
Netherlands

Dit is blijkbaar iets nieuws van Ebay waar verkopers misbruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Viel mij ook op, tevens staat er in de titel 4,2" tsjaa.. klein dingetje maar toch...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Scherp! Bedankt voor de opmerking! Ik heb een nieuwe gevonden, goedkoper en verzend ook naar Nederland.
http://cgi.ebay.com/HTC-D...43a3e4fdc1#ht_1404wt_1014

Iemand verder tips voor het verwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua aansluitingen en dergelijke niet, maar zet een warme douche in waardoor al het stof neer slaat..
En ga daar dan je gang qua vervangen (eerst kijken hoelang je er over gaat doen natuurlijk)
Stof onder je nieuwe scherm is natuurlijk een doodzonde.. Voor de rest succes, hopen dat het je lukt!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37

job

Hoe kom je er eigenlijk bij dat je zal moeten solderen? De telefoons die ik uitelkaar heb gehaald en gefixed hadden altijd een zif-voetje of mini connector waar je het kabeltje van het display in vastklemd. En als ik op je ebay link de foto goed bekijk zie gewoon een connector zitten :).

En tips.. neem de tijd.

[ Voor 57% gewijzigd door job op 15-12-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:25
Nog een tip: Pak een Föhn er bij, over het algemeen zitten alle touchscreens vastgeplakt. Even de Föhn erop en dan laat de lijm veel makkelijker los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
job schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:37:
Hoe kom je er eigenlijk bij dat je zal moeten solderen? De telefoons die ik uitelkaar heb gehaald en gefixed hadden altijd een zif-voetje of mini connector waar je het kabeltje van het display in vastklemd. En als ik op je ebay link de foto goed bekijk zie gewoon een connector zitten :).

En tips.. neem de tijd.
Ik neem de reparatie van een HD2 als maatstaaf, en daar moet gesoldeerd worden. Maar je zou best eens gelijk kunnen hebben dat dat niet nodig is!
CLB schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:36:
Qua aansluitingen en dergelijke niet, maar zet een warme douche in waardoor al het stof neer slaat..
En ga daar dan je gang qua vervangen (eerst kijken hoelang je er over gaat doen natuurlijk)
Stof onder je nieuwe scherm is natuurlijk een doodzonde.. Voor de rest succes, hopen dat het je lukt!
Hoe bedoel je, zet een warme douche in? Het vervangen van mn beeldscherm in de badkamer waar de douche aanstaat?

Het schermpje is besteld maar deze zal waarschijnlijk pas over 1 a 2 weken in Nederland zijn. Ik vermoed dan ook dat ik het schermpje pas in januari zal vervangen, mede ivm een vakantie.

[ Voor 7% gewijzigd door T-!-M op 21-12-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37

job

Het aanzetten van een warme douche heeft als gevolg dat de waterdamp aan de stofdeeltjes gaat zitten. De stofdeeltjes worden zwaarder en vallen naar beneden. De lucht is dan dus stof armer dan daarvoor. douche uit.. waterdamp weg laten trekken, en je zou daar kunnen gaan zitten.

Leuk voor ontzichbare stofdeeltjes welke funest zijn voor HD platters, maar voor een telefoonscherm lijkt het me nogal overbodig.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 21-12-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-06 14:20
T-!-M schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:53:
[...]
Hoe bedoel je, zet een warme douche in?
[...]
Een fijne feature van in de lucht rondzwevend stof is dat het aan elkaar gaat plakken als het nat wordt. Met andere woorden : als je flink wat mist in je badkamer maakt door de douche goed warm te laten stromen en dit vervolgens laat condenseren, heb je het overgrote deel van het stof uit de lucht gehaald en daarmee dus ook de verontreiniging die deze stof deeltjes op zouden kunnen leveren voorkomen.

Let natuurlijk wel op dat je geen condens op je telefoon krijgt, daar kunnen ze niet per se goed tegen !

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwansie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 12:21
Laat maar weten of het is gelukt! Ik zit namelijk met hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Een kleine update. Ik zag vanmiddag dat 'ie is aangekomen in Amsterdam. Mag ook wel, want ik wacht al een dikke drie weken.

Nog een vraag. Ik moet 'm verwarmen (met de föhn of oven) om de lijm los te krijgen van het schermpje. Moet deze ook weer vastgelijmd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-06 10:09
Wat ik er zo van kan vinden is dat veel mensen een dubbelzijdige 3m film gebruiken om de boel weer aan elkaar te lijmen ..
I would suggest buying a 4 sided digitizer adhesive for a 3gs
Ik heb zelf de laatste keer dat ik een kapotte digitizer had ervoor gekozen om de complete lcd te vervangen, kost wel wat meer, maar minder kans op f**kups...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Het pakje is zojuist aangekomen! Maar in verband met tentamens kan het zijn dat de tutorial iets langer gaat duren. (of juist korter, SOG) Bovendien heb ik nog geen camera voor de tutorial, dus die moet ik nog even lenen van iemand.
Jullie horen hopelijk snel meer van mij.

Update:

Ik ben begonnen aan het uitmekaar halen van de DHD. Volgens mij ben ik nu op het punt aangekomen dat de föhn of oven gebruikt moet gaan worden. Ik heb alleen wel slecht nieuws voor jullie, ik heb het geprobeerd op te nemen op film. Helaas is de kwaliteit te slecht om jullie te helpen. Ik ga eens kijken of ik nog wat met de filmbeelden kan.

Update2:

Ik heb 'm in de oven gehad, 70 graden, 5 minuten (zoals bij de HD2 volgens het disassambly filmpje) Nou, er is geen beweging in te krijgen. Ik ben echt al heel ver, ik kan de aansluiting van het touchscreen al zien zitten. Maar nu kom ik niet meer ver...

[ Voor 56% gewijzigd door T-!-M op 18-01-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Mijn oven kan minimaal 70 graden. Zou het een probleem zijn als ik mn telefoon langer dan 5 minuten in de oven doe? Er is nu geen beweging in te krijgen helaas.

Update:
Ik heb de telefoon weer in elkaar, en hij werkt! Helaas het schermpje nog niet vervangen, maar de volgende keer zal het demonteren veel minder tijd kosten. Ik ga een goede camera proberen te regelen voor de volgende poging. Mijn vraag over de lijm geldt nog steeds. De lijm liet niet los, nieteens een beetje. Iemand die hier meer over weet?

[ Voor 52% gewijzigd door T-!-M op 19-01-2011 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskid
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb op dit moment het zelfde probleem. Ik heb bij de kpn en HTC geïnformeerd naar de kostprijs. Dat licht tussen de 180 en 200. Ben verder maar eens gaan bellen met een aantal reparatie bedrijven. Een aantal van hen zegt dat het glas en het scherm een geheel zijn. De andere zeggen dat ze het glas over een tot twee weken binnen krijgen. Denk dat ik dus maar opzoek ga naar een combi van scherm+ glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskid
Vraag me af of dit geen oplossing is:

http://www.lingosbox.com/...be2d80e74fe795dc31cd8eec3

dan heb je omgerekend 113,57 euro aan kosten en dan hoef je het scherm dus ook niet van het glas te scheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230409

T-!-M schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:57:
Mijn oven kan minimaal 70 graden. Zou het een probleem zijn als ik mn telefoon langer dan 5 minuten in de oven doe? Er is nu geen beweging in te krijgen helaas.

Update:
Ik heb de telefoon weer in elkaar, en hij werkt! Helaas het schermpje nog niet vervangen, maar de volgende keer zal het demonteren veel minder tijd kosten. Ik ga een goede camera proberen te regelen voor de volgende poging. Mijn vraag over de lijm geldt nog steeds. De lijm liet niet los, nieteens een beetje. Iemand die hier meer over weet?
Had je, toen je de telefoon voor het eerst opwarmde de over voorverwarmd? Zo ja, dan lijkt mij dat het weinig kwaad kan aangezien hij het nu ook nog doet. Bovendien 70 graden is ook weer niet zó extreem warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Hier lijken de producten wel van elkaar gescheiden, dus zou je ze alsnog zelf in elkaar moeten zetten. Bovendien kreeg ik de LCD + digitizer beide niet uit de behuizing, dus dat was al het eerste probleem.
Kan het veel kwaad als ik de telefoon langer in de oven doe? Plastic en elektronica smelten volgens mij nog niet bij 70 graden namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskid
Wat voor zin heeft het om je gsm in de oven te leggen als je de LCD niet uit de behuizing krijgt? Als het al iets doet dan zorgt het er voor dat het aluminium uit zet waar door je een kans hebt dat je de elektronica die daar nog aan vast zit beschadigt.

Weet je zeker dat je alle 5 de schroeven hebt verwijdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskid
Heb zojuist de digitizer vervangen.

Je moet alle schroefjes die je onder het accu-klepje en het sim klepje ziet verwijderen. Trek de stikker doe onder het accu-klepje weg. Vervolgens moet je het klepje dat naast de lens zit verwijderen met een scherpe punt. Dit doe je van uit de lens naar het kapje toesteken. Hier vindt je boven in de hoek een schroefje. Deze moet je ook verwijderen. Vervolgens kun je de onderkant van de telefoon zeg maar uit de behuizing scharnieren. Waardoor de body los komt, het kost wel wat kracht. Maar forseer het niet. Verwijder vervolgens een ijzeren plaatje dat de onderste elektronica schijt van de accu. Vervolgens moet de drie draadjes die aan de linkerkant van het toestel zitten en naar boven gaan los maken( aan de bovenkant van het toestel ). links onder zie je een schroefje met een plaatje over de plint plaat verwijder dit. verwijder de "tape" en je ziet een oranje verbindings brug. Maak deze los. Deze brug is van de LCD. Als je deze los hebt kun je als het goed is de groene print verwijderen. Trek nu de koperstikker die op de plaats van de batterij zit los. Hieronder zit een blauwe verbindings brug die de groene printplaat met de blauwe printplaat verbind als het goed is heb je bij het verwijderen van de groene printplaat de brug al los getrokken. Trek deze brug helemaal omhoog. als het goed is kun je nu door de gaten in de ijzeren bodem de LCD zien. In een van de gaten zit een witten poort met een kleinstukje zwart er op. Dit zwart is een schakelaar die de digitizer met de LCD verbindt. Die op zijn buurt weer een verbinding heeft met de print. Maak de schakelaar los door het zwarte poortje omhoog te zetten. Nu komt de trikky bit. Je moet aan de voorkant, de digitizer scheiden van de LCD. De digitizer zit met een soort tape aan de LCD geplakt. Deze moet je scheiden met een sterk maar scherp punt die het liefst onder een hoekje staat. HET IS BELANGRIJK DAT JE DE ZWARTE RAND DIE OM JE SCHEM ZIT NIET VAN HET IJZER AF TREKT. Anders krijg je je scherm niet meer in elkaar. Nu kun je rechtonder de LCD omhoog duwen waardoor de oranje-digitizer-brug los komt en je deze er uit kunt trekken. Steek je nieuwe digitizer brug op de plaats van de oude en frunik de brug tot bij de schakelaar. laat het lcd zaken en zorg er voor dat de brug in de schakelaar komt te zitten. Vervolgens maar je je LCD schoon. En vervang je de type met dubbel werkend plakband dat niet dikker mag zijn dan de type die er eerste zat. Als je de digitizer en LCD weer op elkaar hebt dan is het van belang dat het eerste wat je doet is de blauwe verbingingsbrug weer aan de groene printplaat verbinden. Dit is het enige moment waarop je dit kunt doen. vervolgens monteer je de print weer vast zoals je hem hebt los gemaakt. Zorg er voor dat je alle verbingen weer aansluit! Het aansluiten in elkaar steken van de electronica in de behuizing moet je heel voorzichtig doen en let op de volume knop!

Ik zal kijken of ik in de toekomst nog eens een echte guid kan maken. Maar voor de gene die denken dat ze het zelf kunnen moet dit verloopig genoeg zijn. Ik heb een kit van Ebay gebruikt met gereedschap in principe heb je niet meer nodig dan dat. Je moet wel even kijken voor goed werkend plak band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwansie
Super dat je toch een soort van handleiding online hebt gezet. Ik ga het over een tijdje ook maar eens proberen. Zit helaas met hetzelfde probleem :(
Ik neem aan dat het allemaal goed is gegaan en dat je telefoon dus weer goed werkt?
En welke tape heb je gebruikt om de digitizer weer vast te plakken?

Zou super zijn als je ook nog een keer een tutorial of iets dergelijks online zet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskid
Mijn telefoon werkt weer zoals vanouds. Ik heb de volgende tape gebruikt: http://shop.conrad.nl/com...jdig-plakband/549358.html
Het is dubbel plakband dat je even op maat moet knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
wiskid schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:18:
Heb zojuist de digitizer vervangen.

Je moet alle schroefjes die je onder het accu-klepje en het sim klepje ziet verwijderen. Trek de stikker doe onder het accu-klepje weg. Vervolgens moet je het klepje dat naast de lens zit verwijderen met een scherpe punt. Dit doe je van uit de lens naar het kapje toesteken. Hier vindt je boven in de hoek een schroefje. Deze moet je ook verwijderen. Vervolgens kun je de onderkant van de telefoon zeg maar uit de behuizing scharnieren. Waardoor de body los komt, het kost wel wat kracht. Maar forseer het niet. Verwijder vervolgens een ijzeren plaatje dat de onderste elektronica schijt van de accu. Vervolgens moet de drie draadjes die aan de linkerkant van het toestel zitten en naar boven gaan los maken( aan de bovenkant van het toestel ). links onder zie je een schroefje met een plaatje over de plint plaat verwijder dit. verwijder de "tape" en je ziet een oranje verbindings brug. Maak deze los. Deze brug is van de LCD. Als je deze los hebt kun je als het goed is de groene print verwijderen. Trek nu de koperstikker die op de plaats van de batterij zit los. Hieronder zit een blauwe verbindings brug die de groene printplaat met de blauwe printplaat verbind als het goed is heb je bij het verwijderen van de groene printplaat de brug al los getrokken. Trek deze brug helemaal omhoog. als het goed is kun je nu door de gaten in de ijzeren bodem de LCD zien. In een van de gaten zit een witten poort met een kleinstukje zwart er op. Dit zwart is een schakelaar die de digitizer met de LCD verbindt. Die op zijn buurt weer een verbinding heeft met de print. Maak de schakelaar los door het zwarte poortje omhoog te zetten. Nu komt de trikky bit. Je moet aan de voorkant, de digitizer scheiden van de LCD. De digitizer zit met een soort tape aan de LCD geplakt. Deze moet je scheiden met een sterk maar scherp punt die het liefst onder een hoekje staat. HET IS BELANGRIJK DAT JE DE ZWARTE RAND DIE OM JE SCHEM ZIT NIET VAN HET IJZER AF TREKT. Anders krijg je je scherm niet meer in elkaar. Nu kun je rechtonder de LCD omhoog duwen waardoor de oranje-digitizer-brug los komt en je deze er uit kunt trekken. Steek je nieuwe digitizer brug op de plaats van de oude en frunik de brug tot bij de schakelaar. laat het lcd zaken en zorg er voor dat de brug in de schakelaar komt te zitten. Vervolgens maar je je LCD schoon. En vervang je de type met dubbel werkend plakband dat niet dikker mag zijn dan de type die er eerste zat. Als je de digitizer en LCD weer op elkaar hebt dan is het van belang dat het eerste wat je doet is de blauwe verbingingsbrug weer aan de groene printplaat verbinden. Dit is het enige moment waarop je dit kunt doen. vervolgens monteer je de print weer vast zoals je hem hebt los gemaakt. Zorg er voor dat je alle verbingen weer aansluit! Het aansluiten in elkaar steken van de electronica in de behuizing moet je heel voorzichtig doen en let op de volume knop!

Ik zal kijken of ik in de toekomst nog eens een echte guid kan maken. Maar voor de gene die denken dat ze het zelf kunnen moet dit verloopig genoeg zijn. Ik heb een kit van Ebay gebruikt met gereedschap in principe heb je niet meer nodig dan dat. Je moet wel even kijken voor goed werkend plak band.
Super bedankt! Ik heb weer hoop. Ben weer aan het werk gegaan vanavond, hoop dat het deze keer wel lukt!

• T-!-M
Nou, ik heb dus mooi mn LCD in stukken getrokken. Ook nog op zoek naar een nieuwe LCD dus :(

• wiskid
Heb mijn LCD nog liggen. Die kun je wel gebruiken als je wilt. Je moet me maar even een pm sturen dan kunnen we iets regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwansie
De disassembly video staat in ieder geval online: YouTube: HTC Desire HD Disassembly Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

wiskid schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:29:
Vraag me af of dit geen oplossing is:

dan heb je omgerekend 113,57 euro aan kosten en dan hoef je het scherm dus ook niet van het glas te scheiden.
Ok we zijn tweakers.
Maar waarom zou ik het hier niet voor €139,- laten doen en ondertussen een koffie drinken. Heb ik nog garantie ook.

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:08

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hahah, interessant filmpje en netjes uitgelegd... maar die stem is ZO vervelend :+

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwansie
Wie zou er tegen een vergoeding de digitizer van mijn Desire HD kunnen vervangen?

Anoniem: 423595

Mijn HD Desire had mankementen. Ik had een vermoeden dat mijn Touchscreen kapot was.
Ik was eerst naar een winkel gegaan in rotterdam , deze mensen zeiden dat het niet te repareren was.
Mijn vermoeden was dat dit niet klopte en heb op google gezocht daar diverse winkels die HD Desire reparereren.
Uiteindelijk ben ik op deze site terecht gekomen http://www.htc-desire-reparatie.nll en dit was een schot in de roos. Ik had het geluk dat ik vlakbij breda woon , ik heb mijn toestel er naar toe gebracht en binnen 30 minuten is deze gemaakt. Een aanrader voor iedereen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 18:13
Even een klein compliment van mij voor http://repair.smartphoneworld.nl
Ik ben laatst bij deze winkel langs geweest. Na mijn Desire HD te hebben laten vallen reageerde het touch screen niet meer, hoewel er geen zichtbare schade was. Na telefonisch te hebben geïnformeerd ben ik zonder afspraak langs gereden. Ik kon op de reparatie wachten. Zoals beloofd stond ik na exact 1 uur weer met een werkend toestel buiten. Nieuwe touch screen (digitizer) kostte €125 all in. Uitstekend gedaan en erg prettig dat je gewoon langs kunt zonder afspraak of wachttijd.

Terwijl ik wachtte kwam een andere klant langs met een klacht over een reparatie. Na vervanging display deed WiFi het niet meer goed. Dit toestel werd zonder gezeur opnieuw en direct in onderzoek genomen. Uiteraard weet ik verder niet hoe dit is afgelopen.

Al met al heeft dit bedrijf een goede indruk op mij gemaakt!
Pagina: 1