Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fax/IPB icm. Thomson TG789vn

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:27
KPN IPB/iTV.

Op het moment heb ik een all-in-one printer/fax in mijn bezit gekregen.
E-mailen en faxen zal ik binnenkort nogal nodig hebben, vandaar de vraag.

Normaliter kun je (meende ik) gewoon bellen en faxen op 1 lijn.
Fax je, neemt de fax op. Bel je, gaat de telefoon over. Nu weet ik niet of dat hier ook gaat lukken.

Kan ik gewoon de splitter gebruiken in dit geval? Of moet ik hem op poort 2 zetten.

(Of... als ik even out of the box ga denken, het apparaat heb ik via WiFi aangesloten, kan ik iets doen om met VOIP en Wifi.... hm, zal niet lukken zeker)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:57

itsalwaysme

Graast voor DB

volgens mij kan je heel moeilijk faxen over VOIP. maar dat ter zijde.

Je kan de fax gewoon op poort 2 aansluiten.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Fax over VoIP is altijd een beetje lastig (digitale data > analoog telefoon signaal > digitale data met lossy compression > analoog telefoon signaal > digitale data in de fax).

Maar dat ter zijde, meestal kan je maar een beperkt aantal toestellen aansluiten per poort (meestal 2 of 3), KPN noemde dit de aansluitfactor, dus probeer het en kijk of het werkt.

Maar het fax en telefoon op een lijn is zo geregeld dat de fax pas opneemt na een x aantal seconden (zodat je tijd hebt de telefoon op te pakken).