UTP met seriele connectoren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 09:35
Ik heb een probleem (gewoon te weinig kennis denk ik)

Ik wil een EloTouch monitor op een afstand van 50 meter aan mijn computer koppelen.
Aansluitingen: 1 x USB - 4-PIN USB type B ¦ 1 x serieel RS-232 - 9-pens D-Sub (DB-9) ¦ 1 x VGA - 15-pens HD D-Sub (HD-15) ¦ 1 x geluidsinvoer - miniconnector stereo 3,5 mm

Nou is mij aangegeven vanuit de webwinkel dat dat kan via een UTP kabel, als er maar seriele connectoren aan zitten. Weet iemand of dat inderdaad ook klopt, beeld en touchinput via de UTP kabel?

Vervolgens heb ik gegoogled op 'UTP RS232' en op 'UTP DB 9' en op 'seriele connectoren UTP', enz..
Echter kan ik nog nergens een kabel vinden die aan beide einden een seriele connector heeft of hoe ik die zelf kan aansluiten. Of heb ik hiervoor een extender/converter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

RS-232 over 50 meter utp kan waarschijnlijk net, maar dan heb je nog geen beeld. Dat ga je via een extender moeten doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:07

Tazzios

..

uit de handleiding:
Connect one end of either the touchscreen serial (RS232) cable or the touch screen USB cable
(but not both) to the rear side of the computer and the other end to the LCD monitor.

USB verlengen met 50 meter zal echter ook lastig worden.
anders een thinclient met rdp of vnc een optie?

edit:
volgend cyber kan het dus wel. Kabel zul je wel zelf moeten maken denk niet dat je wat kan en klaar kan vinden.

[ Voor 35% gewijzigd door Tazzios op 15-12-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
Maar als ik het goed begrijp zal beeld EN touchinput dus niet via één UTP kabel gaan, zoals die vrouw van de webwinkel zei O-)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nee, dat kan absoluut niet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:38

mace

Sapere Aude

Ik zou zelf een convertertje naar RS422 of 485 er tussen zetten, daar kom je een stuk verder mee en kan heel mooi over UTP.

Trouwens, als ik mij niet vergis is de seriele verbinding alleen voor de touchscreen, en niet voor het beeld. Je zult dus voor het beeld een andere oplossing moeten zoeken.

Misschien is een KVM-over-UTP oplossing met USB ondersteuning iets voor je?

[ Voor 52% gewijzigd door mace op 15-12-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

mace schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:35:
Ik zou zelf een convertertje naar RS422 of 485 er tussen zetten, daar kom je een stuk verder mee en kan heel mooi over UTP.
Dat lijkt me idd een beduidend betrouwbaardere oplossing. RS-232 is niet echt gemaakt om over 50M te werken. Dat 't soms kan is meer een testament aan de kwaliteit van je hardware.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 17:24

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Maar blijft inderdaad de vraag wat je met je beeld doet. Als je de monitor langs de pc hebt staan, dan werk je met USB als bediening?

Dan zou ik inderdaad net als mace al aangeeft een KVM over UTP oplossing zoeken. ( KVM extender, hierop zitten dan ook USB ). Werkt gewoon goed, op diverse locaties al ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpam
Oke dus als ik een extender neem die inderdaad USB en VGA via een CAT kabel laat lopen.
Daarbij moet ik dus een remote en local 'kastje' hebben, met daartussen een CAT kabel..?

150€, Minicom Mini Cat7 / Cat6 / Cat5 KVM Extender (ps/2 omzetten naar USB?)

200€, Belkin OmniView Cat5 KVM Extender

Of is het apart beter, en dan 2 netwerkkabels aanleggen?
29€, König USB verlenger via UTP/FTP netwerkkabel
95€, König VGA extender via netwerkkabel

VGA en R 232 extender:
150€ Touch Screen and VGA Extender Set Over Cat 5 up to 1000 Feet
250€ VGA VIDEO AND RS232 EXTENDER WITH LOCAL ACCESS, 360 ft

[ Voor 17% gewijzigd door Pimpam op 15-12-2010 14:52 ]

Pagina: 1