Ik heb een database met een aantal contactpersonen gemaakt in een MySQL DB. Deze contactpersonen kan ik via PHP aanmaken op mijn website, en met diezelfde website kan ik ook de reeds aangemaakte contactpersonen weergeven.
Elk contactpersoon wordt aangemaakt met bepaalde categorieën (regio, opleiding, geslacht etc).
Alles werkt in principe goed, maar ik wil nu een zoekformuliertje maken (vrij simpel lijkt mij) met MySQL.
Ik dacht dus aan een bepaalde query die er als volgt uitziet:
Nu werkt deze Query goed (gegevens worden correct weergegeven op de website, echter wanneer ik een veld leeglaat, dan werkt de query niet (even voor jullie beeldvorming; de zoekfunctie ziet er als volgt uit: een veld waar ik een keuzelijst heb met regio's, opleidingen en een checkbox met het geslacht)
Wat kan ik regelen waardoor ik, wanneer ik een bepaald veld NIET invul, dat toch op de andere wordt gezocht?
op *snip* kunnen jullie de website bekijken.
Elk contactpersoon wordt aangemaakt met bepaalde categorieën (regio, opleiding, geslacht etc).
Alles werkt in principe goed, maar ik wil nu een zoekformuliertje maken (vrij simpel lijkt mij) met MySQL.
Ik dacht dus aan een bepaalde query die er als volgt uitziet:
code:
1
| $query = mysql_query("SELECT * FROM kandidaat WHERE regio = '".$_POST['regio']."' AND geslacht = '".$_POST['geslacht']."' AND opleiding = '".$_POST['opleiding']."'"); |
Nu werkt deze Query goed (gegevens worden correct weergegeven op de website, echter wanneer ik een veld leeglaat, dan werkt de query niet (even voor jullie beeldvorming; de zoekfunctie ziet er als volgt uit: een veld waar ik een keuzelijst heb met regio's, opleidingen en een checkbox met het geslacht)
Wat kan ik regelen waardoor ik, wanneer ik een bepaald veld NIET invul, dat toch op de andere wordt gezocht?
op *snip* kunnen jullie de website bekijken.
[ Voor 2% gewijzigd door Creepy op 15-12-2010 14:29 ]