[Win7] Commercial geluid tijdens werken in Win7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Sinds een paar dagen heb ik last van spontaan geluid door mijn speakers. Zo heb ik twee keer een volledige nederlandse commercial gehoord en vaker hoor ik andere geluiden alsof er een flash banner open staat.

Ik heb gekeken naar rare processen maar alle processen die draaien zijn niet onbetrouwbaar. Er zijn ook geen processen die ineens omhoog schieten als de geluiden afspelen. Er zijn ook geen browser-processen actief. Met Malware Bytes heb ik een full scan gedraaid maar deze vind geen malware.

De programma's die ik open had staan zijn Live Messenger, Skype en Steam. Bij die nieuwe Live Messenger zie je onderaan altijd wel een banner staan maar ik kon geen vergelijking vinden met die banner en de commercial die ik hoorde. Bij Skype en Steam kon ik niets ontdekken aan banners.

Hoe kan ik er achter komen waar het geluid vandaan komt en of het geen malware is? Niet grappig als je Call of Duty aan het spelen bent en er komt ineens een commercial doorheen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

De volumemixer openen, klikken op je geluid-icon in je systeem tray, en daarna op 'mixer'.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3TqHAvY7aZEseFMKYVMwwXc9/full.png

[ Voor 31% gewijzigd door Sebazzz op 15-12-2010 09:02 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Welke Windows versie heb je? In Windows 7 kan je zien welke applicatie het geluid veroorzaakt via de geluidsniveaumanager.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChickMagneet
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-03-2024
Ik vermoed dat de advertenties van WLM komen, daar heb ik ook wel eens last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 19:59
storing door de radio op je boxjes? zo hoor ik vaak de radio op mijn logitech setje :s..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Sebazzz schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:00:
De volumemixer openen, klikken op je geluid-icon in je systeem tray, en daarna op 'mixer'.

[afbeelding]
Tsurany schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:00:
Welke Windows versie heb je? In Windows 7 kan je zien welke applicatie het geluid veroorzaakt via de geluidsniveaumanager.
Windows 7. Zit alleen nu op me werk dus kan het niet testen maar ik wist niet dat ik het zo kon zien. Bedankt :) Ik zal wel lang moeten wachten want die geluiden die ik hoor komen sporadisch voor.
ChickMagneet schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:01:
Ik vermoed dat de advertenties van WLM komen, daar heb ik ook wel eens last van..
Dat vermoed ik dus ook. Met de banners in WLM heb ik geen problemen, wel als er geluid bij zit.
korgakos schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:02:
storing door de radio op je boxjes? zo hoor ik vaak de radio op mijn logitech setje :s..
Nee die storing bedoel ik niet, heb het echt over "banner"-geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

-knip-

[ Voor 95% gewijzigd door Tsurany op 15-12-2010 09:31 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Aanwijzingen over hoe je ads uit MSN verwijderd zijn niet gewenst op GoT ;) Bovendien moet MS ook het MSN netwerk ergens uit bekostigen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sebazzz schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:27:
Aanwijzingen over hoe je ads uit MSN verwijderd zijn niet gewenst op GoT ;) Bovendien moet MS ook het MSN netwerk ergens uit bekostigen.
Ah, did not know that, maar even verwijdert dan. Maar hoe zit het dan met alternatieve reclameloze clients? Daar verdienen ze toch ook niks mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Nee, klopt. Waarom denk je dat MS het protocol gesloten houdt? Niet alleen omdat ze willen dat iedereen WLM gebruikt ;)

Overigens is het wel heel moraalridder reactie hoor, behoorlijk hypocriet, ik gebruik ook alternatieve clients en de msn adblocker. Ik heb sinds WLM2011 schijt aan Microsoft met zijn Live crap.

[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 15-12-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Is het mogelijk dat deze -knip- te pm-en of mailen is zonder dat deze hier gepost wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, daar doen we helaas niet aan. Zeker niet als je DM uit staat.

[ Voor 32% gewijzigd door Tsurany op 15-12-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Fixed, nooit geweten dat deze uit stond 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Iedereen kan met Google omgaan, dat zal je dan maar moeten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
De tips hebben geholpen. De geluiden kwamen uit Internet Explorer. Dit proces was in totaal 10x opgestart en er stond ook nog een andere rare *.exe bij die niet te Googelen was. Aangezien ik Firefox gebruik had ik het de vorige keer niet zo snel opgemerkt. Nu stond het er wel heel vaak tussen

Malware Bytes detecteerde het niet. Die rare *.exe file stond ergens in een cache, die is nu verwijderd. Ook heb ik Internet Explorer uitgeschakeld in Windows 7. Heb momenteel nergens last van maar ben bang dat er nog wel wat op de computer zit. Ben nu de boel aan het scannen met Windows Defender, deze vond ook al wat.
Pagina: 1