Toon posts:

Cooler past niet?!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Godverdegodverdegodver.
ben ik vandaag bij mycom geweest, vraag ze welke cooler ik het best voor een amd 1.2 ghz kan pakken...douwt die winkelkneus me een chrome orb in me handen.
Ik als cooler-newbie denk 'ok, ziet er leuk uit, zal wel goed zijn'.
thuis blijkt dat dat godverdomde ding er niet op kan omdat onder de socket de 3 blokjes geblokkeerd worden door een paar grote groene buisjes (transistors?) op mijn moederbord (abit kt7a).

kan iemand me nu advies geven over hoe ik op alternatieve wijze de orb erop kan zetten, of zal ik toch echt terug moeten naar die toko?

Verwijderd

MyCom Eindhoven?
en dat doe je doormiddel van de "torens" een beetje om te duwen en dan lukt het je wel
>:)
kijk wel uit wat je doet

Verwijderd

hoeveel klandizie wil jij daar nog zien?
lekkere instelling uit naam van mycom.
by the way als jij die kennis hebt waarom vraag je dan niet aan de klant op welk type mamaplank hij m zonodig wil prikken?
maarja mij zul je daar niet zien
ik neus liever in de pricewatch
(komt mycom niet zoveel voor) >:)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
WHAHAHAHAHAA
ik lach me kapot

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op Wednesday 14 March 2001 21:53 schreef henk_j het volgende:
hoeveel klandizie wil jij daar nog zien?
lekkere instelling uit naam van mycom.
maarja mij zul je daar niet zien
ik neus liever in de pricewatch
(komt mycom niet zoveel voor)
Ja mycom sucks btw>:)

Verwijderd

Je kan er ook wat af zagen 10mm Diep x 8mm breed.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Als je toch terug moet naar MyCom, zou ik zorgen dat je een andere verkoper krijgt ... want als die z'n eigen berichten moet censureren :(

Ik vind het ook slecht dat er niet bij verteld wordt dat de koeler nogal groot is, en zodoende niet op alle moederborden (meteen) past. Klanten zijn niet altijd zulke experts als de MyCom verkopers ;)

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jow speed24, is dit niet zo types *zucht* opmerking die we net ook in de chat hadden :P >:)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Vandaag ook bij de mycom (ceintuurbaan) een AMD 1ghz gehaald en de verkoper adviseerde me keurig de Coolermaster a 30 gulden en hij raadde me inderdaad die Orb af...
Keurig hor..

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

Exirion

Gadgetfetisjist

MyComs in A'dam en de MyCom in Haarlem zijn prima zaken vind ik.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jij vraagt naar een cooler voor een 1.2Gig, je vermeld bij die vraag niet je moederbord.
Dus die verkoper gaat er vanuit dat je gewoon een cooler moet hebben. Dus geeft ie je chrome orb.

Enne "Mycom sucks" slaat echt nergens op! :(
Goh, hoezo kortzichtig! :r

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, hij heeft zijn reactie toch wel iets klantvriendelijker aangepast :P...blijkbaar vind niet alleen ik dat de verkoper wel een beetje verantwoordelijkheid moet dragen voor zijn eigen aanradingen, blijkbaar denken de andere mycom filialen toch iets meer met hun klanten mee.

En als het feit dat ik ervan uitga dat ik mijn mobo of cooler niet hoef te mishandelen om de 2 in holy matrimony te verbinden mij een kneus maakt, dan ben ik guilty as charged...ik vraag me alleen waarom mijn presumptie zo radicaal is in Junior's ogen.

ik ga denk ik het dingetje maar inruilen tegen een coolermaster ofzo, ik vind het toch iets te link om me nieuwe hardware te gaan forceren...ik hoop alleen wat minder arrogantie tegen het lijf te lopen als ik terug in de winkel kom...

ennum meenderig, point taken, maar verkopers horen de uitzonderingen/risico's te kennen en de klant daarvan op de hoogte te stellen, dat noemen ze 'service', of ijl ik nou?

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:06

Gamer

Electrified

koelvinnen wat afvijlen, past perfect zo.
die "torens"wat wegplooien is toch iets gevaarlijk.
groeten

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Topicstarter
mwaoh, ik heb het onbewust denk ik al grondig verneukt bij mijn eerste poging om de orb erin te plaatsen.
zie zonet dat van de 2 condensatoren een stukje groen laagje eraf is, en dat ook de metalen onderkant licht gekrast is (hoor ik daar een zekere verkoper in zijn knuistje lachen? :().
Ik ben bang dat dat een mobo failure zal veroorzaken, of zal het niet zo zwaar zijn?
zijn die condensatoren tevens niet makkelijk vervangbaar, of is dat alleen aan de echte expert besteed?
als het bordje het overleefd ga ik denk maar voor de isolatietape + vijlmethode, die condensatoren hebben al genoeg geleden :-/

Verwijderd

we hebben nu ook de mini chrome orbs binnen bij eindhoven
zal de rest maybe ook zijn
en die passen er ook gewoon op
en ja het klopt ben een beetje grof geweest
sorry |:(

Verwijderd

Topicstarter
np.
alleen jammer dat ik al deze orb heb zitten vijlen --> niet echt veel garantie meer enzo

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:15
Op Wednesday 14 March 2001 23:08 schreef meendering het volgende:
Jij vraagt naar een cooler voor een 1.2Gig, je vermeld bij die vraag niet je moederbord.
Dus die verkoper gaat er vanuit dat je gewoon een cooler moet hebben. Dus geeft ie je chrome orb.

Enne "Mycom sucks" slaat echt nergens op! :(
Goh, hoezo kortzichtig! :r
Ok maar verkoper MOET weten dat die niet op alle mobo's past en dus vragen

Verwijderd

Condensators buigen...gaat best! en is simpel

wil je even vijlen dan pak je de cooler en ga je vijlen...ps de dremel werkt sneller!
Pagina: 1