Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Omdat ik en iedereen nieuwsgierig is naar de bouwkwaliteit van elke toestel, je wilt graag prima toestel hebben in huis die niet snel uit elkaar valt.
Helaas is dat niet altijd duidelijk hoe je toestel gebruikt en hoe vaak. En dus is de slijtage beeld dan ook niet altijd duidelijk. Om voor iedereen makkelijker te maken maak ik een topic aan zodat iedereen zijn Android based toestel kan posten.

De informatie punten zijn:
- Plaats indien mogelijk foto's van de slijtage: kale plekken, krassen en breuk plaatsen. Bij geen schade is foto niet nodig.
- Hoe lang heb je 'm gebruikt tot nu toe?
- Waar berg je de toestel op? In je borstzak, broekzak, of in telefoon etui, of in je damestas?
- Zitten de kleppen en scharnieren goed op de plaats?
- Werkt de toetsenbord (op toestel en/of uitschuifbare deel) naar behoren?
- Krassen op het scherm? (met/zonder protector)
- Betrouwbaarheid en levensduur accu?
- Hoe vaak bel je ermee?
- Blijft de ontvangst goed?
- Blijft de scherm leesbaar?
- Blijft styluspen wel erin zitten?
- Valschade opgelopen?

En let op:
Vragen en klachten over slijtage en zo, dat doe je in de juiste topic (laat de zaken van "dit toestel is shit, alles valt uit elkaar, het rammelt zo" maar achterwege, dat hoeven we niet horen). De emoties hoeven dus niet, hou het algemeen en informatief. Het moet beetje op review lijken.
Praat alleen over slijtagebeeld van toestel, we zijn benieuwd hoe toestel gedraagt in gebruik en hoe het afslijt tijdens het gebruik. Zo weten we over de bouwkwaliteit van de toestel en kunnen we rekening mee houden in de omgang, ook voor nieuwe bezitters.

Oude toestellen zoals T-Mobile G1 zijn toegestaan, omdat het ook Android toestel is. Het is wel een oude toestel, maar de slijtagebeeld mag hier gepost worden.
Ook is het toegestaan over een maand nog een keer posten over je dezelfde toestel, om nieuwe slijtagebeeld te rapporteren. Probeer als het kan je vorige post te linken zodat men mee kan vergelijken tussen toen en nu.
Na een week rapporteren is nogal kort, dat doe je alleen als er belangrijke details te melden zijn die je niet had verwacht.
Heb je toestel in tussentijd omgeruild, dan moet je even melden bij volgende slijtagebeeld review. Dan weet ik dat het nieuwe toestel is.
Post niet gelijk als toestel net nieuw is. Wacht even 2 weken tot 1 maand, afhankelijk van gebruik, zoek de slijtage op en post hier.

Probeer on-topic te houden, liever niet one-liners of slow chat beeld maken. Dat doe je in andere passende topic voor je toestel. De topic moet zinvol en informatief blijven.
Het posten van foto's mag via gratis fotosites, maak gebruik van thumbnails. Geen grote fotos graag. Zorg wel ervoor dat foto's nog na maanden werken, het is jammer dat ze al snel niet meer bestaan en missen we de vergelijking tussen de foto's.

Je mag als afsluiting zeggen of je tot nu toe tevreden bent over de bouwkwaliteit toestel.
Ik zal van tijd tot tijd alle reacties bijeen verzamelen en hieronder samenvattend geheel maken, per toestel dat hier gepost is. Met statistieken welke delen gevoelig zijn voor slijtage.
Het zal interessant resultaat opleveren welke toestel snel slijt en welke niet. Zo zien we de zwakke punten goed van elke toestel en weet je dan ook wat je kunt verwachten, en kun je proberen voorkomen als het kan. Zo kun je zo lang mogelijk genieten van je toestel. :)
Alvast hartelijk dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
[Gereserveerd voor resultaat]

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

MrDummy schreef op woensdag 15 december 2010 @ 00:47:
De informatie punten zijn:
- Waar berg je de toestel op? In je borstzak, broekzak, of in telefoon etui, of in je damestas?
- Hoe vaak bel je ermee?
- Valschade opgelopen?
Desire SLcd

- 90 dagen in gebruik ofso
- broekzak altijd.
- alles zit nog goed op zijn plaats, geen kleppen ofso aanweig
- geen externt toetsenbord
- Geen krassen op het scherm, geen vlekken (screen protector die bij casemaster covertje bijzat)
-ontvangst nog even goed/ had wel indruk dat met oude radio ontvangst iets beter was..
- scherm = nieuwstaat, dus ja,goed leesbaar.
-capa scherm dus geen stylus (alle ik toch niet)
- 1 keer gevallen, niet te zien (casemaster cover)

kortom zalig toestel... zal proberen om binnen 2 maand nog es te kijken :p
- Accu nog same als dag 1, gaat 2 dagen mee, laad hem dan zoiezo op.
- Gewoon gebruik, regelmatig sms, internet... af en toe gametje (maar dan hang ik aan lader, anders i die brrrrrr-dood :p-

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Dell Streak

Hoe lang heb je 'm gebruikt tot nu toe?
Ongeveer twee maanden.
Waar berg je dehet toestel op? In je borstzak, broekzak, of in [een] telefoon etui, of in je damestas?
Broekzak of in een zware regenbui in mijn tas.
Zitten de kleppen en scharnieren goed op de plaats?
Niet van toepassing.
Werkt dehet toetsenbord (op toestel en/of uitschuifbare deel) naar behoren?
Niet van toepassing.
Krassen op het scherm? (met/zonder protector)
Geen protector en geen krassen op het scherm. Waarbij het scherm van Gorilla glas is gemaakt waardoor het scherm (bijna) niet stuk kan.
Betrouwbaarheid en levensduur accu?
Ik heb inmiddels twee accu's, eentje van Dell zelf en een van Mugen Power. Beiden doen het zo'n 30 uur, waarbij de Dell batterij wat stabieler is dan de Mugen Power batterij.
Hoe vaak bel je ermee?
Eens per dag ongeveer.
Blijft de ontvangst goed?
Ja.
Blijft dehet scherm leesbaar?
Ja. De brightness is af en toe zelfs wat aan de hoge kant in donkere omgevingen
Blijft [de] styluspen wel erin zitten?
Niet van toepassing.
Valschade opgelopen?
Wel een aantal keer laten vallen, maar tot nog toe geen valschade.

Ik weet niet of je dyslectisch bent of iets dergelijks, maar misschien zou je eens naar het lidwoordengebruik kunnen kijken, deze kloppen erg vaak niet.

• Kledur
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05 21:50
MrDummy schreef op woensdag 15 december 2010 @ 00:47:
- Hoe vaak bel je ermee?
- Valschade opgelopen?
Samsung Galaxy S

- 4 maanden in gebruik
- In mijn broekzak, zonder sleutels en andere rommel natuurlijk
- NVT
- Geen protector, geen krassen (gewoon erg zuinig zijn met je apparatuur is het halve werk :P )
- Maximaal 3 dagen, gemiddeld 1.5
- Dagelijks
- Altijd goede ontvangst
- Scherm is in elke situatie goed leesbaar
- NVT
- Toestel is nog nooit gevallen tot nu toe; zit in een Casemate Barely There case

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
HTC desire AMOLED

- Sinds begin april in gebruik
- In mijn broekzak, borstzak, jaszak, overal dus, wel uit de buurt van scherpe, harde dingen...
- Alles zit op de plek waar het hoort en goed vast ook.
- Geen protector, geen krassen, geen slijtage
- Maximaal 3 dagen, gemiddeld 1.5, wel erg afhankelijk van het type gebruik. Kan de batterij ook prima binenn een dag opmaken natuurlijk.
- Dagelijks
- Altijd goede ontvangst
- Scherm is in elke situatie goed leesbaar, met zon wat minder goed, maar zeker nog steeds goed te doen.
- Stylus? Dat is zooo 2009 ;)
- Toestel is nog nooit gevallen tot nu toe.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 16:10

Sony Xperia X10

Ongeveer 8.5 maanden.
Waar berg je het toestel op? In je borstzak, broekzak, of in [een] telefoon etui, of in je damestas?
Altijd in mijn broekzak.
Nvt.
Werkt het toetsenbord (op toestel en/of uitschuifbare deel) naar behoren?
Nvt.
Geen, er zit standaard een screenprotector op die je nauwelijks ziet en erg goed beschermd :).
Nog nooit gekke dingen meegemaakt met de accu, op 1.6 ging hij zo'n 18 uur mee, op 2.1 haal ik met gemak de 30 uur (2 dagen als ik niet naar school moet, want ik internet dan 3 uur per dag en luister dan zon 3.5 uur per dag naar muziek).
Hoe vaak bel je ermee?
2x per dag, geen hele lange gesprekken.
Ja, maar soms valt internet weg, maar dit heeft meer met mijn provider (Hi) te maken.
Blijft het scherm leesbaar?
Ja.
Blijft de styluspen wel erin zitten?
Nvt.
Valschade opgelopen?
Een keertje laten vallen, was gelukkig maar van 50 cm hoogte. Geen zichtbare schade.

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16

HTC Desire

7 maanden.
Waar berg je het toestel op? In je borstzak, broekzak, of in een telefoonetui, of in je damestas?
Thuis ligt ie meestal ergens op bureau/tafel, verder binnen meestal in broekzak, buitenshuis ook soms binnenzak jas.
Achterklep voor batterij zit goed stevig, nog nooit spontaan los gekomen
Niet van toepassing.
Vanaf minuut 1 zit er een protector op. Daar zitten wat lichte krasjes op, maar scherm zelf is helemaal gaaf.
Bij dagelijks gemiddeld gebruik (in trein/bus beetje internetten en muziek luisteren) ongeveer 24 uur. Bij weinig gebruikt is het dubbele makkelijk haalbaar
Hoe vaak bel je ermee?
Gemiddeld 1x per dag.
Binnen in het midden van het huis meestal zeer zwak ivm gewapend beton. Verder goed.
Ja, zowel met zon als in het donker.
Niet van toepassing.
Valschade opgelopen?
Nee

Verwijderd

Google Nexus One.

Sinds Oktober.

Altijd in het meegeleverde hoesje, en vervolgens in mijn jas, als ik onderweg ben.

NVT.

NVT.

Alleen een vaag vlekje op een rand, maar voor de rest niks te zien.

Accu wordt wel steeds korter, dus is stop het elke nacht in het stopcontact.

- Hoe vaak bel je ermee?
Sinds ik een abbonement heb, heel veel vaker dan in mijn PrePaid tijdperk.

Ja, behalve als ik naar het centrum ga, maar daar heeft iedereen last van.

Ja.

NVT.

- Valschade opgelopen?
Wel een paar keer laten vallen (soms ook extreem), maar niks van schade (hoesje werkt dus).

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24

HTC Desire (Amoled)

7tal maanden.
Waar berg je het toestel op? In je borstzak, broekzak, of in een telefoonetui, of in je damestas?
Ligt op bureau, anders in broekzak. Meestal wel in HTC Pouch (leder, weet typenummer ofzo niet meer) maar af en toe ook zonder.
In de auto steek ik hem in een autohouder, een harde plastieke zonder zachte beschermranden. En de laatste tijd steek ik hem er steeds minder voorzichtig in.
Achterklep voor batterij zit goed stevig, nog nooit spontaan los gekomen.
Niet van toepassing.
Heel even een protector erop gehad, maar deze zat niet goed. Nog steeds geen tijd gehad een nieuwe erop te doen. Op het eerste zicht geen krassen op het scherm te zien, maar vast dat er enkele opduiken als je het scherm heel nauwkeurig gaat bestuderen. Maar als die er dan zijn, dan zijn ze al zeker niet zichtbaar als het scherm aan staat.
Dagelijks gebruik = mail sync etc staat zeker aan. Geregeld internet, facebook, ... check. Ook geregeld muziek luisteren, maar ben dan vaak bij een stopcontact dus duurtijd kan ik niet zo direct zeggen.
Hoe vaak bel je ermee?
Gemiddeld 2x per dag.
Ontvangst is praktisch altijd goed, enkel op werkplek in Leuven minder vanwege ondoordringbaarheid gebouw. Maar dit verschilt niet van een eerdere niet-smartphone op dezelfde plek.
Ja, zowel met zon als in het donker.
Niet van toepassing.
Valschade opgelopen?
Nee

Extra info?
Het batterijklepje bevat enkele krasjes daar waar het een beetje uitsteekt voor de camera. Niet echt op het cameraglaasje zelf, maar de ringetjes eronder. Kan jammer genoeg niet direct een foto posten.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:26

HTC Desire

Ruim 4 maanden.

Achterzak van m'n broek, binnenzak colbert of jas zo mogelijk.

De achterklep steekt voelbaar, maar niet zitchbaar, iets uit aan de linkerkant.
Nog nooit los gesprongen, wat wel eens wilt gebeuren als je je telefoon laat vallen.

- Werkt het toetsenbord (op toestel en/of uitschuifbare deel) naar behoren?
Menu knop ligt iets dieper verzonken dan de andere knoppen en zit iets losser.
Dit is gebruiks-slijtage.

Enkel een zeer licht schaaf plekje op het beeldscherm, zonder gebruik van protector of hoesje.

Accu == drama. Gaat vanaf dag 1 hooguit een dag mee. Het is een gewoonte geworden om 'm aan een USB poort te hangen zodra er 1 binnen handbereik is.
Wi-Fi of mobiel internet staat altijd aan, GPS zo nodig. Bluetooth wordt nooit gebruikt. Mail sync staat op 3 minuten.

- Hoe vaak bel je ermee?
Gemiddeld 30 to 40 minuten per dag.

Ja, prima.

Met zon en zonnebril zie je helemaal niets.
Toestel is mee naar Cuba gegaan (flink wat zon). Door reflectie zag ik daar zonder zonnebril ook vrijwel niets.
In Nederland nog geen problemen gehad met leesbaarheid.

- Valschade opgelopen?
Ja, de batterijklep heeft wat putjes.

Opmerkelijke schade:
Toestel heeft een paar kleine gele vlekken naast de optische muis en op de batterijklep, die alleen zichtbaar zijn als ik er vol licht op zet.
Ik gok dat dit kerrie vlekken zijn, maar zeker weten doe ik dat niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.tntcrime.nl/images/desire_back_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tntcrime.nl/images/desire_scherm_thumb.jpg

Electronica heeft voor mij geen emotionele waarde, ik ben dan ook een echte gebruiker.
Ik laat m'n telefoons regelmatig hard vallen, ik ga er vaak op zitten en stop 'm wel eens in een zak waar ook sleutels, munten of een metalen geldklipje in zitten.
In vergelijking met mijn voorgaande telefoons zie ik niet de schade die ik zou verwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Raymond P op 16-12-2010 17:50 . Reden: Foto toegevoegd ]

- knip -

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:40

HTC Hero (Urban Brown)

14 maanden.
Waar berg je dehet toestel op? In je borstzak, broekzak, of in [een] telefoon etui, of in je damestas?
Broekzak of binnenzak van de jas bij reizen in het OV.
Ver weg van munten, sleutels.
Niet van toepassing.
Werkt dehet toetsenbord (op toestel en/of uitschuifbare deel) naar behoren?
Niet van toepassing.
Brando Ultraclear screenprotector die "wat" zeer kleine krasjes heeft. Ik ga er voorzichtig mee om.
Valt tegen. Hele dag GPRS aan met Push IMAP en 2 uur muziek luisteren op de dag hakt er in. Vreet tussen 7:00 's ochtends en 18:00 iets van 50-60%. Maar laad hem altijd 's avonds weer op en 's nachts staat hij in flight mode.
Hoe vaak bel je ermee?
Amper.
Ja.
Blijft dehet scherm leesbaar?
Ja, heb de verlichting op automagisch staan en zelfs dan werkt het prima. Buiten in de zon is het wel iets minder.
Blijft [de] styluspen wel erin zitten?
Niet van toepassing.
Valschade opgelopen?
Een keer laten vallen op de laminaatvloer, maar niets aan het handje.
Opmerkingen
Paar maanden na in gebruikname ontstond er een dode (sub)pixel onderin mijn scherm. Heb er geen garantie op geclaimed, aangezien dat waarschijnlijk alleen kan vanaf X pixels. Aangezien het er maar één is, en onderaan het scherm zit heb ik er niet zo'n last van.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:26

Samsung Omnia QWERTY

Ruim 10 maanden.

Binnenzak colbert of jas, laptoptas zo mogelijk.

Het toetsenbord heeft wat speling, in en uitgeklapt.

- Werkt het toetsenbord (op toestel en/of uitschuifbare deel) naar behoren?
Ja.

Geen protectors en of hoesjes gebruikt. Het scherm zit vol schaafplekken.

Accu is prima, levensduur ruim 3 dagen. Wi-Fi of mobiel internet staat altijd aan.
Er wordt verder niets gesynced op de achtergrond.

- Hoe vaak bel je ermee?
Gemiddeld 3 minuten per week.

- Blijft het ontvangst goed?
Ja, prima.

- Blijft het scherm leesbaar?
Ja.

- Valschade opgelopen?
Ja.

Afbeeldingslocatie: http://www.tntcrime.nl/images/omnia_scherm_thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tntcrime.nl/images/omnia_back_thumb.jpg

Edit: Oeps, geen Android toestel natuurlijk.

- knip -

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Omdat ik en iedereen nieuwsgierig is naar de bouwkwaliteit van elke toestel, je wilt graag prima toestel hebben in huis die niet snel uit elkaar valt.
Helaas is dat niet altijd duidelijk hoe je toestel gebruikt en hoe vaak. En dus is de slijtage beeld dan ook niet altijd duidelijk. Om voor iedereen makkelijker te maken maak ik een topic aan zodat iedereen zijn Android based toestel kan posten.
Ik dacht even dat ik een automatisch vertaald Chinees spammailtje zat te lezen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Motorola Milestone 1.

- Hoe lang heb je 'm gebruikt tot nu toe? 9 maanden.
- Waar berg je de toestel op? Los in linker broekzak.
- Zitten de kleppen en scharnieren goed op de plaats? Ja.
- Werkt de toetsenbord (op toestel en/of uitschuifbare deel) naar behoren? Ja. Borging met klik.
- Krassen op het scherm? (met/zonder protector) Geen krassen, geen protector.
- Betrouwbaarheid en levensduur accu? 3,5 dag met mijn instellingen.
- Hoe vaak bel je ermee? Wisselend. 1-5x per dag, internet ~30 minuten/dag.
- Blijft de ontvangst goed? Ja, meestal wel, afhankelijk van de locatie.
- Blijft de scherm leesbaar? Nooit problemen mee gehad. Hoge brightness.
- Blijft styluspen wel erin zitten? n.v.t.
- Valschade opgelopen? Nooit gevallen.

Toestel is grotendeels van metaal. Gebouwd als een baksteen IMHO. Ik heb weinig telefoons gezien die net zo goed zijn, en alle telefoons met tobo/schuifmechanisme die ik recentelijk heb gezien zijn slapper / gammel.
Pagina: 1