Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer klapt hoofdschakelaar om, pc dood.

Pagina: 1
Acties:

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-10 12:49
Hallo!

Ik zet mijn stekkerblok aan, prima. Speakerset op stand-by.

Ik druk de pc aan en flop. Stroom valt uit.

Blijkt in de meterkast niet alleen de groep van mijn kamer(en paar andere ruimtes) omgeklapt te zijn, maar de hele hoofdschakelaar.
Deze is nog nooit omgeklapt. |

Er is ooit in het verleden weleens bij het aanzetten van mijn stekkerblok de groep omgeklapt. Deze groep(zekering) is na een defect ervan destijds vervangen. Echter klapte deze vaak om door een ander apparaat door iemand anders en niet in mijn kamer.

Nu vraag ik mij ten eerste af of ik dit defect in onze meterkast moet zoeken(Al 2 groepen(zekeringen) ooit vervangen. Of was dit waarschijnlijk toch mijn pc die stuk was en zo een enorme kortsluiting veroorzaakte en niet alleen de groep nekte, maar meteen de hoofdaanvoer?!

Pcgericht
Dit terzijde:

De pc gaat nu niet meer aan. Heb de schakelaars omgegooid. Maar geen teken van leven.
Betreft een Corsair 650 TX Voeding.

Kan ik nu alleen de voeding vervangen?! En werkt alles dan weer?!

Is deze voeding zo beveiligd dat de andere componenten onmogelijk beschadigd kunnen zijn?!

Ik hoor graag wat de te ondernemen stappen zijn.

Alvast bedankt!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Jamievanm schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 23:14:
Kan ik nu alleen de voeding vervangen?! En werkt alles dan weer?!
Dit weet je niet.
Is deze voeding zo beveiligd dat de andere componenten onmogelijk beschadigd kunnen zijn?!
Nee, de voeding is beveiligt. Maar het is geen wondermiddel dat alles maar tegenhoud. Het is vaak 50/50 dat er iets anders kapot is gegaan.
Ik hoor graag wat de te ondernemen stappen zijn.
Deze guide volgen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Ofwel: Je voeding in een ander systeem testen, en een andere voeding in jouw systeem testen. Werkt dat niet? Grote kans dat je mobo het niet leuk vond.

Owja: Zet minder spullen op 1 stekkerdoos.. Een voeding van een PC houd er bijv niet van om constant 100% van het netstroom af te worden gehaald. Deze hangt veel liever gewoon aan de stroom als je de PC hebt afgesloten via afsluiten/uitknop. Ondanks dat dit misschien 1w per uur trekt, is het beter voor de voeding.

Edit: Mogelijk is het bovenstaande ook wat je voeding de strot om draaide.

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 14-12-2010 23:22 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-10 12:49
Tot in hoeverre gooien we die voeding op de garantie :)?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

100%, zo'n ding hoort gewoon n aantal jaar mee te gaan. garantie gaat tot 2, maar het is niet raar voor een voeding om 10, soms wel 20 of meer jaar oud te worden, eerder normaal, (behalve bij de echt slechte dus, die zijn lijkt het wel voorgeprogrammeerd om n week na de garantietermijn het loodje te leggen :p)