Toon posts:

HP DV7 videokaart probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds twee dagen valt mijn laptop na een minuut of 10 uit of ik krijg een zwarte scherm (af en toe wit/zwarte verticale strepen). Hiervoor viel die ook af en toe uit tijdens het spelen van zware games. Het gaat om een HP DV7 2140ed. Ik dacht dat ik een virus had maar ik kan mijn laptop ook niet meer formatteren aangezien hij na een tijdje gewoon uitvalt (of een zwart scherm). Het ligt niet aan de batterij, ik heb een nieuwe batterij gekocht. Kan het aan de fan liggen die niet genoeg koelt vanwege teveel stof? Ik heb hem nog nooit schoongemaakt. Of ligt het aan de videokaart?

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:46
Ik loop al enkele maanden stage bij een PC-shop. Ondanks dat ik hier nog maar relatief kort ben, ben ik bovengemiddeld veel laptops tegenkomen uit de HP DV6,7 en 9 serie. Ik denk dat de teller nu op 6 staat. Dat vind ik veel. Bijna altijd was het probleem de videokaart. Het zijn opzich prima laptops, ze zijn ook vrij rap. Ze gaan alleen bovengemiddeld vaak kapot. Zo te lezen lijkt me het probleem ook bij jou te wijten aan de videokaart. Dit is natuurlijk zo moeilijk te zeggen. Zoals je zelf ook al aangeeft kan het ook een hitteprobleem zijn. Als je nog garantie hebt, dat ding gewoon opsturen, het kan maar zo zijn dat ze het hele moederbord vervangen.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-02 11:28
Inderdaad heb ik dit ook al eens bij een HP Laptop gehad, dit lag toendertijd aan de Nvidia videokaart die veel te warm werd. HP heeft hem netjes ophehaald en weer teruggebracht. Dit koste toen niets. Erg netjes van HP, de laptop was toen al meer dan 2 jaar oud.