Toon posts:

Freesco naast Windows?

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien verkeerde forum maar toch proberen:
Ik draai met volle tevredenheid Freesco.. heel handig, diskette erin en blazen maar :) Zelfs Casema wordt sneller! ;) Maar goed, ik wil wat extra tooltjes installeren onder Freesco en dat wil dus niet op een diskette :'( Nu zit er op m'n HD nog Windows98 met wat serverutils (voor het geval dat) en dat wil ik eigenlijk nog eventjes niet kwijt (voor het geval er iets mis mocht gaan met Freesco en ik helemaal geen internet meer heb).
Kan Freesco ook NAAST windows geinstalleerd worden? :? Ik bedoel dus zo'n dual boot als Linux kan hebben met Windows?!? Graag help!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb ook een Freesco machine staan hier, daar heb ik wel Freesco op de HD gezet. Maar ik heb ook een versie op diskette gezet (met 'backup'). Als er dan ooit iets mis mag gaan (HD problemen, Freesco problemen) stop ik gewoon die diskette erin, opnieuw booten en klaar is Kees.

Deze oplossing iets voor jou misschien?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Op Thursday 15 March 2001 13:08 schreef jelmervos het volgende:
Ik heb ook een Freesco machine staan hier, daar heb ik wel Freesco op de HD gezet. Maar ik heb ook een versie op diskette gezet (met 'backup'). Als er dan ooit iets mis mag gaan (HD problemen, Freesco problemen) stop ik gewoon die diskette erin, opnieuw booten en klaar is Kees.

Deze oplossing iets voor jou misschien?
Is wel slim ja! ;) ga ik direct aan werken, bedankt! :)

Verwijderd

Hoe kopieer je het freesco spul naar HDD.
Moet ik nog ergens rekening meehouden of kan ik dat zomaar klakkeloos kopieren.>:)

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:58

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Read the manual.....
is een commando voor.....

Dus

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

RTFM :)

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb Freesco naast Win95 draaien en selecteer het OS d.m.v. een floppy.
Ze staan beide op HDD.
Zonder flop in de drive boot hij Win95 (gewone windows methode dus).
Daarnaast heb ik een flop waar de bootprocedure voor Freesco op staat.
Deze roept de Freesco op die op HDD staat.

Zo boot ik Win95 als ik even iets op de router wil kopieeren via het netwerk.

Scheelt geklooi met Samba.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

/off
zou freesco normaal lopen op een p100 16mb ram.
en kan ik dan ook nog halflife er achter gebruiken met een beetje goeie ping? :{

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 20:09 schreef NogooD het volgende:
/off
zou freesco normaal lopen op een p100 16mb ram.
en kan ik dan ook nog halflife er achter gebruiken met een beetje goeie ping? :{
Als je systeem aan de eisen voldoet zoals de maker van FreeSco ze als minimum eisen op zijn site heeft staan maakt het allemaal niks uit. Het is niet zo dat een snellere computer zorgt voor een snellere verbinding, en een langzame voor een slome verbinding, de snelheid is altijd maximaal aan wat het modem en de provider kunnen doorgeven

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 20:18 schreef nerd-o-matic het volgende:

[..]

Als je systeem aan de eisen voldoet zoals de maker van FreeSco ze als minimum eisen op zijn site heeft staan maakt het allemaal niks uit. Het is niet zo dat een snellere computer zorgt voor een snellere verbinding, en een langzame voor een slome verbinding, de snelheid is altijd maximaal aan wat het modem en de provider kunnen doorgeven
Ik heb een kabel connectie met een downstream van 265kbit/s,
maar gebruikt freesco ook het NAT protcol (net zoals syagte)
dat ik niet bij elke software een proxy server moet gaan instellen en gamen over het net verleden tijd wordt? :'(

Verwijderd

We gaan wel steeds verder off-topic, maar vooruit:
Ik draai hier freeSCO (vanaf diskette) op een 386SX16 met 4MB en drie keer 3C509B. Gaat als een speer op @Home.
En freeSCO standaard met NAT, dus als je zorgt dat op de clients de DNS-server en evt de HTTP-proxy ingesteld zijn op die van je ISP, geef je ze als gateway het interne IPadres van je freeSCO-doos en voor de IP-adressen gebruik je een deel van de private adressen.

Verwijderd

freesco start met loadlin;
linux+win9x ->linux met loadlin starten vanuit DOS.
Zoiets zal ook wel met freesco mogelijk zijn.
Wil zelf ook freesco gaan inzetten ipv win2k: mobo,mem,cpu,fdd,nic1,nic2 en klaar :)
Mischien kan ik 't geheel icl. modem en hub dan wel zo compact krijgen dat 't kassie beneden in de woonkamer mag staan, voor een betere kabelontvangst :P

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
ik heb hier freesco draaien op een 486DX2-50, met 8MB ram + 8MB swap (helpt). 120 mb hddtje erin en blazen maar!

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Jezus man...doe niet zo moeilijk...partitioneer die schijf opnieuw, gooi op de ene partitie windows, op de andere dos en installeer tevens op die partitie freesco...dan bouw je in dos een bootmenu en kun je zelf bij het booten kiezen wat je wilt!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
je hebt ook nog standaard voor freesco een executeable voor freesco binnen een win9x omgeving kijk eens op www.freescosoft.com

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

Pagina: 1