• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:19
Hallo. Ik ben al een tijdje heel erg tevreden met mijn iStar NMT. In de basis hetzelfde als een PHC, maar helaas is de fabrikant van iStar inmiddels alweer een tijdje van de aardbodem verdwenen. Geen door ontwikkeling dus en dat begint me nu ondertussen een beetje te irriteren. Soms spelen films niet helemaal goed af, er is geen fatsoenlijke library, dat soort dingen.

In de tussentijd ben ik ook aan het kijken naar Sonos. Voor de mensen die misschien niet weten wat dat is: daarmee kun je muziek afspelen vanaf o.a. Spotify. Dat is dan weer een online dienst waar je vrijwel alle muziek vandaan kunt trekken. Het grote nadeel van Sonos vind ik dat een eenvoudig station (ZP90) wat je aansluit op je hifi set al 349 euro's moet kosten. Daar heb je ook een heel aardige NMT voor.

Maar... eigenlijk zoek ik best of both worlds. Een apparaat waarmee je:
a. Films kunt afspelen. Alle gangbare formaten en het liefst met een beetje spiffy interface met library optie (IMDB details, browsen op genre, jaartal, etc. zonder dat je daar teveel zelf voor moet doen).
b. Muziek laden vanuit een NAS en Spotify. En als dat ook nog integreert met zaken als last.fm is het natuurlijk helemaal leuk.
c. De besturing moet handig zijn. Het grote nadeel van de NMT's vind ik persoonlijk dat je daar niet 'even snel' een radio zender op aanzet. Je moet je TV aanzetten aangezien het ding geen display heeft. Besturing zoals Sonos die heeft (iPhone) kennen ze (volgens mij?) niet. Overigens heb ik ook geen iPhone maar een Android telefoon. Nog geen tablet, maar wel van plan er eentje te kopen (Windows of Android based).

Mijn vraag aan jullie: bestaat zo'n alleswondertje al, of valt het met verschillende componenten in elkaar te hobbyen? Ik ben niet bang om een beetje werk te verrichten, maar heb ook weer niet de tijd om het complete software pakketje even zelf te schrijven (dan had ik dat wel gedaan :)). Wellicht heb ik een heel mooi stukje markt over het hoofd gezien. Ik ben best bereid er wat centen aan uit te geven, maar dan moet het wel doen wat ik wil. Mijn huidige setup doet dat namelijk ook, alleen veel minder handig als ik eigenlijk zou willen. Voor muziek moet de PC aan. Voor films moet de NMT aan. Voor radio moet de radio aan. Terwijl al dat soort entertainment dingen toch ook vanuit 1 apparaat moet kunnen komen.

Wie heeft tips?