| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Je kan iig niet verachten dat wanneer je product na twee jaar kapot gaat je gewoon je originele aankoopbedrag terug krijgt
[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 14-12-2010 21:43 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Juist, een gelijkwaardig product, dus als ze mij geheugen aanbieden met dezelfde snelheid/timings, vind ik het goed, maar als ze mij het in geld terug willen geven, dan hoef ik toch de dagwaarde niet te accepteren? Het geheugen valt immers onder de garantietermijn.
En, als ik het via OCZ direct doe, heb ik dan sneller nieuw geheugen? Of duurt de tijd dat ik zonder geheugen zit even lang?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Je hebt recht op een vergelijkbaar product of anders de dagwaarde waarmee je een vergelijkbaar product kan kopen. Als de dagwaarde de helft is van de aanschafwaarde maar je daarmee wel bij die zaak of ergens anders een gelijkwaardig product kan kopen is daar natuurlijk niets mis mee.
[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 14-12-2010 22:19 ]
Vaak is het bij RAM geheugen levenslang, zolang het geheugen nog geproduceerd wordt. Iets wat bij geheugen vaak niet langer dan een paar jaar is.brilsmurfffje schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:29:
ocz geeft maar beperkte levenslange garantie. Dit verschilt per land
Ik hoefde het pakje alleen op te sturen naar hun kantoor in Delft, nadat ze het daar gechecked hadden (wat erg snel ging) werd er vanuit de VS een nieuw (in mijn geval zelfs beter) setje opgestuurd wat binnen 24-uur hier aankwam.
Ik zou je echt aanraden om het via hun direct te doen.
Ik heb het even opgezocht, ik heb exact 7 dagen na het versturen van het defecte geheugen een nieuw setje ontvangen. Ik snap dat je het liefst meteen een nieuw setje wilt hebben maar 7 dagen voor een RMA is echt snel.
[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 14-12-2010 23:38 ]
Ik denk dat ik dat dan maar doe, Zercom wacht namelijk eerst totdat ze meerdere OCZ producten kunnen versturen en doen het dan in een keer. Das makkelijker voor hen, maar kost wel meer tijd.
En toch heb je hier geen gelijk, lees andere topics er maar eens op na. Tijdens de garantie periode is er geen sprake van dagwaarde, de fabrikant geeft namelijk aan dat tijdens deze periode het produkt zonder enig probleem zou moeten functioneren. Als tijdens de garantie periode (zeker het eerste jaar) een produkt defect raakt zal het produkt gerepareerd dan wel vervangen dienen te worden voor minimaal een gelijk waardig produkt. Wanneer reparatie en vervanging niet mogelijk is, kan de koopovereenkomst ontbonden worden wat inhoud dat het aankoopbedrag geretourneerd zal worden en niet de dagwaarde. Veelal zal een winkel dan ook kiezen voor vervanging met een vergelijkbaar produkt, dat is voor de leverancier vaak goedkoper.PilatuS schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:17:
Aankoopwaarde terug na meer dan een paar maanden zal vrijwel nooit gebeuren. Dan wordt het ook snel aantrekkelijk om zelf iets te gaan slopen om je geld terug te krijgen, dat is natuurlijk nooit de bedoeling. Ook is het bij PC onderdelen vaak zo dat prijzen snel en flink omlaag gaan. Om die 2 redenen kan je aankoopwaarde wel vergeten.
Je hebt recht op een vergelijkbaar product of anders de dagwaarde waarmee je een vergelijkbaar product kan kopen. Als de dagwaarde de helft is van de aanschafwaarde maar je daarmee wel bij die zaak of ergens anders een gelijkwaardig product kan kopen is daar natuurlijk niets mis mee.
In deze zou de leverancier beter het geheugen kunnen vervangen voor geheugen met dezelfde specificaties, dat hoeft dus niet te betekenen dat het exact hetzelfde type zal zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 16-12-2010 14:45 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
1. garantie geldt nog (bijv geheugen defect na 23 maanden bij een 2 jarige termijn) >> winkel moet of vervangend product leveren of wanneer ze dat niet kunnen/willen de koop ontbinden met vergoeding van het volledige aankoop bedrag daar de winkel niet aan haar plichten kan/wil voldoen.
2. Garantie geldt niet meer bijv defect na 25 maanden bij 2 jarige termijn >> Garantie afhandeling moet nu gebaseerd worden op de technische levenduur (bijv 5 jaar) jij zal dan in dit geval ~2/5de moeten betalen en de winkel ~3/5de bij vervanging/reparatie. Uiteraard kan de winkelier in dit geval ook kiezen voor ontbinding en 3/5de van de aankoopwaarde uitkeren.
Dat noemen ze ook wel oplichting... is verboden, dag waarde is onzin binnen garantie, helemaal met computers en onderdelen en zou wel makkelijk zijn voor een verkoper magaziin verkoop kapote pc in doos mensen komen dag later terug ''Helaas keren wij alleen de dagwaarde uit <25% product is niet meer leverbaar..''PilatuS schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:17:
Aankoopwaarde terug na meer dan een paar maanden zal vrijwel nooit gebeuren. Dan wordt het ook snel aantrekkelijk om zelf iets te gaan slopen om je geld terug te krijgen, dat is natuurlijk nooit de bedoeling. Ook is het bij PC onderdelen vaak zo dat prijzen snel en flink omlaag gaan. Om die 2 redenen kan je aankoopwaarde wel vergeten.
Si vis pacem, para bellum
Vraag anders bij Zercom of je ook ander gelijkwaardig geheugen van een ander merk kunt krijgen ter vervanging mocht je echt meteen nieuw geheugen willen hebben.
En even ter informatie. Niet 100% zeker maar OCZ heeft de garantie voorwaarden verandert. De eerste eigenaar heeft nu levenslange garantie. Als je het doorverkoopt vervalt de levenslange garantie. Derhalve is het beter de bon te bewaren zodat je deze bij doorverkoop erbij kunt doen zodat de volgende eigenaar ook gebruik kan maken van hun zogenaamde levenslange garantie.
Nope.. Maar Zercom kan natuurlijk altijd voor de dagwaarde een gelijkwaardig setje leveren, dat mag wel.dominator schreef op woensdag 15 december 2010 @ 07:52:
Dagwaarde uiteraard, daarvoor kan je nu een vervangend setje aanschaffen. Als men de nieuwprijs van een jaar terug zou crediteren kan je nu een luxe set 2x4GB modules aanschaffen, geheugen is het afgelopen jaar gigantisch in prijs gedaald.
Klant zomaar afschepen met de vemeende dagwaarde onder het mom dat je een gelijkwaardig setje moet gaan kopen mag niet.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
[ Voor 61% gewijzigd door _the_crow_ op 18-12-2010 08:39 ]
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Maar daar staat tegenover dat je zonder geheugen de rest van je PC ook niet kan gebruiken, wat mij betreft is "niet meer leverbaar" dan ook geen excuus bij levenslange garantie.PilatuS schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:17:
Fout. Een retailer is ook gebonden aan reclame uitingen van de leveranciers/merken van wie zij spullen verkoopt. Dat behoort integraal tot het aanbod. En ja, dat kan zuur zijn voor een winkelier, maar dat moet hij zelf maar uitzoeken met de betreffende partij. Wat ook kan is dat de retailer heel duidelijk per geval duidelijk maakt dat iets niet van toepassing is, maar dat is zo mogelijk nog moeilijker. Makkelijkst in het geval van levenslange garantie is om er duidelijk bij te vermelden overal dat dit bij de bovenwettelijke termijn direct via de fabrikant loopt.fsfikke schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 11:46:
Zercom zal never nooit 'levenslange garantie' bieden. Dat de fabrikant dat wel doet is natuurlijk leuk voor de consument, maar Zercom hoeft dat niet over te nemen.
[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 18-12-2010 12:00 ]
Daarom is het zoals gezegd veel verstandiger om het gewoon via OCZ te regelen, misschien niet de juridisch juiste weg maar je krijgt er wel snel nieuw geheugen mee.
[ Voor 40% gewijzigd door fsfikke op 18-12-2010 12:11 ]
Verwijderd
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 00:57 ]