Infinity Primus HCS of Klipsch HD Theater 300 ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik ben nieuw in de audio wereld en wil een low budget ( +/- 500 euro) surround setje aanschaffen, om eens mee te beginnen. Wellicht wordt ik daarna ook door het virus bevangen :-)

Doel van de set is film en muziek DVD's, woonkamer zo'n 22 m2.

Zelfs deze beginneling begrijpt dat ik beter iets meer kan investeren in de speakers ipv van een mooi kant en klaar pakketje (receiver, blu-ray speler, spekaers) aan te schaffen hoe verleidelijk dan ook. Overduidelijk dat men bezuinigt heeft op de speakers.

Na wat lees en zoek werk op de volgende 2 keuzes uitgekomen

1) Infinity Primus HCS (+/- 300 euro)
2) Klipsch HD Theater 300 (+/- 350 euro)

Had eerst me keuze al laten vallen op de infinity primus HCS in samenwerking met een Onkyo TX-SR 507, tot ik ergens las dat dit geen goede combinatie was. Omdat de infinity vrij open en helder klinkt en de Onkyo ook, deze combi was dus niet goed. Ergens anders ook gelezen.

Mijn vraag dan ook deelt iemand deze ervaring / mening ?
Geld deze open en heldere eigenschap ook voor de Klipisch HD theater ?

Ben ook verder gaan kijken naar andere receivers en heb mijn oog laten vallen op een yamaha rx-v367.
Wat voor eigenschap heeft deze versterker en heeft iemand ervaring met samenwerking tussen yamaha met 1 van 2 speaker keuzes ?

Alvast bedankt voor de input en hopelijk kunnen jullie deze noob assisteren met de aanschaf van zijn 1e surround setje :-)

Cheers !
Robin

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:13
Ik heb zelf recent (afgelopen zaterdag) de Onkyo 508 icm met de Klipsch HD 300 gekocht. Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van deze combi, in Amersfoort te beluisteren bij besthomecinema mocht je daar in buurt komen/wonen. Daar werd deze combi ook erg geprezen. Ik ben zelf geen audiofiel, dus net als jij een "beginner".
Maar wat iedereen zal zeggen en wat je ook echt moet doen is: Ga luisteren in een winkel! Geluid is persoonlijk, wat ik mooi vindt kan voor jou weer heel anders zijn.

Ik zelf zat ook te dubben tussen de Infinity en de Klipsch, in de winkel werd mij meteen de Klipsch aanbevolen (kan er mee te maken hebben dat zij daar de Infinity niet verkopen ;-)) maar ik ben erg tevreden en had na het luisteren geen twijfel meer of ik met deze set goed zat.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Erik,

bedankt voor je reply.

Inderdaad jammer dat ze niet beide setjes hebben staan, dan zou ik kunnen vergelijken.
Had deze winkel al gevonden vanwege wat leuke set aanbiedingen.

Bij de klipsch zitten volgens mij ook muurbeugels ?

Woon in Den Haag, maar kan er altijd een keer naar toe natuurlijk.
Kan ik een keuze maken tussen yamaha en onkyo in samen werking met de klipsch.

Veel plezier met je nieuwe set !! :-)

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:13
Dank je,

Bij de Klipsch zitten muurbeugels met rubbers om tussen de speakers en de beugels te plakken en rubbers om tussen de beugels en de muur te plakken, zit ook zeer stevig vast aan de muur moet ik zeggen. De afwerking van de Klipsch is ook van zeer hoge kwaliteit.