VW Golf 4 met alarm: Accu eruit, problemen ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-08 17:59

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
kort samengevat:
1. Accu uit de auto (met alarmsysteem) halen voor aantal weken, geeft dit problemen voor tijdens of na (de)montage ?
2. Conrad premium accu, is deze onderhoudsvrij ? Het etiket is verder onleesbaar en kan er dus niks over vinden. Hoe kan ik zien of deze nog goed is.

Lang verhaal:

1. Ik gebruik deze auto nu (zo goed als) niet. Het alarm heeft er (waarschijnlijk) voor gezorgd dat de accu, 3 weken na her-lading, weer leeg is.In januari heb ik de auto pas weer nodig en ik wil daarom de accu maar er helemaal uit halen om vervolgens deze weer opgeladen in januari weer terug in de auto te zetten. De accu wil ik tot die tijd binnenshuis houden zodat de accu niet leeg loopt door het alarm en de auto ook niet te starten is, in het geval dat er iemand de auto mocht proberen te stelen.

Aangezien je de accu moet kunnen vervangen lijkt mij dat dit geen problemen hoeft te geven. Omdat ik dit niet zeker weet wil ik dit aan jullie vragen. Moet ik ergens rekening mee houden, gebeurt er iets waar ik bepaalde handelingen voor moet gaan uitvoeren? Heeft het alarm een eigen back-up accu waar ik niet van weet en niks over kan terugvinden...?

Ik heb wel de handleiding bij de hand om het alarm weer uit te kunnen zetten, zou ik deze nodig hebben ?

2. Omdat de accu leeg is wil ik ook graag kijken of deze wel in orde is. Ik kan echter buiten de tekst (Conrad Premium) weinig informatie over de accu vinden omdat het label deels mist.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De handleiding van je alarm zal je goed kunnen gebruiken ja ;) Het relevante is of je alarm al dan niet in staat is de code te onthouden.

Maar, ik vraag me af, hoort een alarm je accu echt zo snel leeg te trekken? Weet je zeker dat er geen ander probleem is? Misschien is je accu gewoon rot.

Laadt je accu op (heb je een fatsoenlijk lader?), hang een ballast (12 volt remlicht ofzo) aan je accu- en kijk wat het voltage doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-08 17:59

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:29:
De handleiding van je alarm zal je goed kunnen gebruiken ja ;) Het relevante is of je alarm al dan niet in staat is de code te onthouden.

Maar, ik vraag me af, hoort een alarm je accu echt zo snel leeg te trekken? Weet je zeker dat er geen ander probleem is? Misschien is je accu gewoon rot.

Laadt je accu op (heb je een fatsoenlijk lader?), hang een ballast (12 volt remlicht ofzo) aan je accu- en kijk wat het voltage doet :)
De code hoef ik normaal niet in te voeren, het lijkt mij (ik weet dat je daar beter niet vanuit kan gaan) dat een alarm zijn code in een stuk geheugen heeft staan dat vluchtig is.

Ik heb een acculader die ik kan en ga lenen om de accu weer op vol niveau te krijgen. Die lader wil ik niet elke 2 weken opnieuw vragen.Ook heb ik 3 weken geleden deze acculader nog gebruikt en toen ging deze (snel)laden met 8A bij +/- 14volt ...tot .... +/- 4A bij 15.3V. Daarna heb ik de lader heb verwijderd en ben ik een +30minuten rustig rond gaan rijden.

Het weer is heel erg erg variërend hier, van -8 graden s'nacht tot +12 in de middag. Mijn accu is een 45Ah accu. De mensen waarvoor ik werk zeggen dat er vaker(dus niet zelden) auto's zijn geweest met dat probleem bij hun, ook nieuwe auto's. Het zou te maken hebben met de kou en de luchtvochtigheid door een aangelegen rivier. Vond het ook wel apart maar mijn alarm verbruikt daarbij natuurlijk ook energie en de accu wordt niet aangevuld.

Als de accu dus na 3 weken leeg is vind ik dit echter niet zo heel verbazend. De auto komt uit 2000 en volgens mij waren ze toen nog niet zo gericht op het energiezuinig bouwen als nu.

Neem aan dat het alarm(met knipperend ledje) 10mA verbruikt. Dan zou deze dus na 1 dag(24 uur) (12V*0.01A*24h) 2.88 Ah hebben verbruikt van de zeg aanwezige 40. Dan zou deze dus na (40Ah totaal /2.88Ah per dag)14 dagen leeg zijn. Best snel dus.. Maar ach..wie rijd er zo weinig in de auto :p.

Ga het verbruik zeker is meten als ik de accu in januari er weer in zet, toch wel handig om te weten wat het verbruik is, want de handleiding verteld enkel hoe ik het alarm weer uit kan schakelen in 5 regels.

[ Voor 25% gewijzigd door Emiel1984 op 14-12-2010 21:31 . Reden: Hele stomme rekenfout! ]

[LTS][MTS][HTS]