(win7 64) Administrator-probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een bestand wijzigen/plakken in c:\program files (x86)\... Ik ben sowieso ingelogd als administrator. Als ik het bestand in de directory wil plakken krijg ik het bericht dat ik geen rechten heb om dat te doen. :?
Als ik het bestand wil plakken krijg ik sowieso een schermpje dat me er op wijst dat ik effectief toestemming moet geven om het bestand daar te zetten. Daarna krijg ik een scherm "U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren".

Ik heb 2 accounts: "Gast" en "Jesse met administrator-rechten".

Bestaat er mss nog een ander soort "administrator"?

Ik heb geprobeerd om het via veilige modus en dos te doen, maar daar krijg ik een melding dat er een probleem is met de syntax "copy" terwijl ik 1000% zeker weet dat de syntax juist is die ik gebruikte. :?

Ik heb ook mijn machtigingen bekeken en daar staat dat ik over alles beheer heb, als ik de machtigingen van desbetreffende mappen wil wijzigen, wordt de wijziging niet uitgevoerd.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:37
Live cd van een linux distro en daarmee proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik gok dat dit Win 7 is. Welke versie?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:47

Aganim

I have a cunning plan..

Ik gok dat dit Win 7 is.
Ik durf dat ook wel te gokken, gezien de titel van dit draadje. :+
maar daar krijg ik een melding dat er een probleem is met de syntax "copy" terwijl ik 1000% zeker weet dat de syntax juist is die ik gebruikte.
Post eens wat je exact getypt hebt en welke melding je terug kreeg. Iedereen kijkt weleens over zijn eigen fouten heen, zeker wanneer je er van overtuigd bent dat het goed zou moeten zijn. :)
Bestaat er mss nog een ander soort "administrator"?
Die bestaat, maar staat standaard uit. Het ingebouwde Administrator account kan je activeren via de 'secpol.msc' -> Local Policies->Security Options->Acounts: Administrator account status. Je zou kunnen proberen of het met die account wel lukt, maar stel dan wel een wachtwoord in via het Configuratiescherm.
Andere optie is om jezelf eigenaar te maken over de map Program Files (x86), maar een echt nette oplossing is dat niet, imho.

Overigens: moet dat bestand persé direct in Program Files (x86)? Ennuh, DOS kennen we niet meer in W7. Wel de Command Prompt of Powershell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een probleem met mcafee internet security suite. Daarvoor moet ik in de program files (x86)\mcafee\siteadvisor-map een file sasets.ini bewerken.
Het betreft een probleem met de webcam via msn. Ik krijg geluid en beeld van de andere zijde, en de andere zijde krijgt ENKEL beeld maar gn geluid van mij binnen. Als mcafee volledig uitgeschakeld wordt, dan werkt het wel.
Dus heb ik mcafee helpdesk gecontacteerd. Zij raden me dus aan die ini-file te openen en te bewerken en iets van een msn-locatie te disablen ipv enablen.
Daarna moet de ini-file terug bewaard worden. Tot en met het bewerken lukt het, het bewaren lukt me niet.

Ik kan de file wel bewaren in de c:\. Nu dacht ik door simpelweg de file te kopiëren naar de juiste map dat daarmee de kous af zou zijn. Noppes dus.

De melding tijdens het plakken verschijnt: "U dient administrator-rechten te hebben om het bestand te kunnen kopieren naar deze map". Daarna klik ik op "doorgaan met het administrator-symbool er bij". Nu krijg ik de melding: "U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren. Opnieuw proberen of annuleren".

En nu zit ik dus muurvast.

Heb je tip geprobeerd ivm secpol.msc maar dat lukt me niet. Het is niet gekend.

Ik werk met Windows 7 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Heb je tip geprobeerd ivm secpol.msc maar dat lukt me niet. Het is niet gekend.
Draai je Home Premium? Wellicht dat ie daar niet in bestaat, ik heb zelf alleen ervaring met Professional en Ultimate edities.

Dat maakt het lastiger, omdat ik niet weet in hoeverre de volgende stappen uitvoerbaar zijn op jouw versie. Je zal even een vertaalslag moeten maken, mijn Windows is Engels:

Open de eigenschappen van het betreffende bestand in siteadvisor-map, ga naar het tabblad Security en kies daar achtereenvolgend voor Advanced->Owner->Edit. Onthoud even wie de huidige eigenaar is.
Kies voor 'Other Users and Groups', typ de naam van je account in en kies 'Check Names'->Ok. Bevestig alles en je bent dan de eigenaar. Op dat moment zou je het bestand moeten kunnen wijzigen.
Check uiteraard ook even voor de zekerheid of het bestand niet simpelweg op Read-Only staat en of je nu 'Volledige Controle' hebt. Verander na het wijzigen de eigenaar weer in de oorspronkelijke eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aganim schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:19:
[...]

Draai je Home Premium? Wellicht dat ie daar niet in bestaat, ik heb zelf alleen ervaring met Professional en Ultimate edities.

Dat maakt het lastiger, omdat ik niet weet in hoeverre de volgende stappen uitvoerbaar zijn op jouw versie. Je zal even een vertaalslag moeten maken, mijn Windows is Engels:

Open de eigenschappen van het betreffende bestand in siteadvisor-map, ga naar het tabblad Security en kies daar achtereenvolgend voor Advanced->Owner->Edit. Onthoud even wie de huidige eigenaar is.
Kies voor 'Other Users and Groups', typ de naam van je account in en kies 'Check Names'->Ok. Bevestig alles en je bent dan de eigenaar. Op dat moment zou je het bestand moeten kunnen wijzigen.
Check uiteraard ook even voor de zekerheid of het bestand niet simpelweg op Read-Only staat en of je nu 'Volledige Controle' hebt. Verander na het wijzigen de eigenaar weer in de oorspronkelijke eigenaar.
Morgenavond probeer ik het uit! Merci voor de tips en hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb je tips ivm "eigenaars" uitgevoerd maar ik kan het ini bestand nog altijd niet bewaren.
"Toegang geweigerd" krijg ik als boodschap.
Het bestand staat niet op read-only en ik heb in principe volledige controle op de directory én het bestand dat gewijzigd moet worden. Ik heb al tientallen keren de machtigingen doorlopen maar vind nergens de oplossing.

Ik dacht eerst dat de file of service nog actief was en heb die dan maar wijselijk uitgeschakeld zodat ik principieel zou kunnen wijzigen aan de file indien hij nog actief is of was. Ook dat lost niets op, de service is gestopt én nog altijd het bericht dat "toegang geweigerd is" tot de directory/file.

Zijn er nog mensen die mee willen denken? Ondertussen contacteer ik nog maar eens de helpdesk van mcafee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:51:

Zijn er nog mensen die mee willen denken? Ondertussen contacteer ik nog maar eens de helpdesk van mcafee.
Rechtsklik op een commandprompt, kies Run As Administrator en je hebt opeens wél de juiste rechten om een bestand in een beschermde lokatie (ProgramFiles) aan te passen.

Standaard UAC verhaal eigenlijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:12:
[...]

Rechtsklik op een commandprompt, kies Run As Administrator en je hebt opeens wél de juiste rechten om een bestand in een beschermde lokatie (ProgramFiles) aan te passen.

Standaard UAC verhaal eigenlijk.
Maar windows 7 herkent de oude syntax "edit.com" niet om de ini-file te bewerken. "Edit wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma, of batchbestand" is de boodschap die ik krijg.

dus: edit blablabla.ini lukt niet

Gevonden!!!!!
De oorzaak van het schrijfprobleem ligt in Mcafee zelf!

>> Even with the copying over method you still might get a permission problem denying you the ability to modify the sasets.ini folder. In that case you need to go to McAfee->Navigation->General Settings->Access Protection: and than make sure the box saying “Use Access Protection” is unchecked. It has to be unchecked before you can modify any McAfee related files.

Zelfs de Mcafee helpdesk suggereert deze oplossing niet!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Dan gebruik je:
notepad blablabla.ini

:)

Zou mooi zijn als dit wel werkte, dit is opzich wel hoe het ' standaard UAC verhaal' zou moeten werken. Echter is de praktijk nogal eens weerbarstig, heb ik zelf gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:50:
Maar windows 7 herkent de oude syntax "edit.com" niet om de ini-file te bewerken.
Correctie: jouw 64bits versie doet dat niet.
Maar je notepad die je van daaruit opstart werkt weer met je Administrator credentials.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Doe het buiten windows om, scheelt je een hoop gezeur en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden!!!!!
De oorzaak van het schrijfprobleem ligt in Mcafee zelf!

>> Even with the copying over method you still might get a permission problem denying you the ability to modify the sasets.ini folder. In that case you need to go to McAfee->Navigation->General Settings->Access Protection: and than make sure the box saying “Use Access Protection” is unchecked. It has to be unchecked before you can modify any McAfee related files.

Zelfs de Mcafee helpdesk suggereert deze oplossing niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

/me slaat zichzelf voor zijn kop.

Achteraf nogal logisch inderdaad, dat een beveiligingspakket zichzelf beschermt en dus niet toestaat dat zijn bestanden zomaar gewijzigd worden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aganim schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:12:
/me slaat zichzelf voor zijn kop.

Achteraf nogal logisch inderdaad, dat een beveiligingspakket zichzelf beschermt en dus niet toestaat dat zijn bestanden zomaar gewijzigd worden. 8)7
Da's anders een leuke paradox: als het programma echt goed zou zijn, zou die zelfbescherming niet nodig zijn geweest B)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1