Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Standaard lettergrootte opeens groter in Outlook Express

Pagina: 1
Acties:

• Black Tiger 63
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-11 15:04
Ik gebruik uitsluitend platte tekst om email berichten te maken. Nu kan ik wel OE opnieuw installeren, maar het gaat me meer erom te ontdekken wat de oorzaak van dit probleem is.

Het volgende is aan de hand. Sinds korte tijd als ik email berichten in platte tekst binnen krijg of zelf een nieuw bericht maak, is de standaard lettergrootte groter dan ingesteld.

Het volgende is al gecontroleerd.
1.) Beeld -> Tekengrootte. Staat op Normaal.
2.) Omdat IE samenhangt, ook daar zowel tekengrootte alsook zoomen op normal resp. 100%.
Het euvel doet zich echter alleen in OE voor, niet in Word, Notepad, Wordpad of elders.
3.) Extra -> Opties -> Opstellen. Daar staat 9 punt Arial dus da's goed.
4.) Malwarebytes geeft geen meldingen
5.) Combofix treft geen probelmen aan

De getoonde grootte is echter een 12 punt.
Ik heb wel verstand van pc's en heb het idee dat er een of andere template van OE vernaggelt is, het volgende is namelijk wel opvallend.
Als ik bij het maken van een nieuw bericht een paar keer wissel tussen (Opmaak->) Rich Text en Tekst Zonder Opmaak, staat de grootte opeens wel goed in het nieuwe bericht.
Sluit ik dat af en maak ik weer een nieuw bericht, en switch dan weer naar Rich Text staat er toch soms weer 12 punt in de gegevensbalk, maar klik ik op het tekstvak (waar je de tekst intypt) wordt het weer 10 punt.
Van Rich text 10 punt naar Tekst zonder opmaak blijft goed.

Bij Word heb je dan een normal.dot die vernaggelt kan zijn, dat kun je fixen.
Maar het is me niet bekend dat OE iets soortgelijks heeft.

Zoals gezegd, iemand dit ooit al eens gezien, waarbij al die genoemde oplossingen dus niet werkten?

Mocht er niets tegen te vinden zijn, is er ook een mogelijkheid om OE opnieuw te installeren maar -zonder- eerst te deinstalleren, want dat kan ik ook.

Interessanter zou echter zijn om te ontdekken waar het probleem vandaan is gekomen.

Greetings, Black Tiger

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Client Software Algemeen => Officesuites en -software :)

WinXP neem ik aan. Welke OE-versie, 6?

Extra -> Opties -> Lezen -> Lettertypes is er ook nog.

Long shots, maar toch: videodrivers? Het lettertype-bestand bestand vervangen door de versie van CD kan eventueel ook. Maar in beide gevallen zou je waarschijnlijk ook in andere applicaties last moeten hebben.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Black Tiger 63
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-11 15:04
Yep, sorry, Windows XP met OE laatste nieuwe versie 6.00.2900.5512, alle updates, servicepacks etc. zitten er in.
De optie extra->opties->lezen->lettertypes hoort eigenlijk alleen bij lezen, maar just to be sure had ik die ook nagekeken. Dat staat nog standaard, zoals bij mijn dochters op hun pc.

Videodrivers lijkt me inderdaad een long shot aangezien je dan toch het euvel op meer plaatsen zou moeten tegen komen en het is alleen bij de platte tekst in OE.
Had eerst wel er over gedacht om het Arial.ttf bestand te vervangen, maarja dat werkt verder in Notepad enzo ook goed. Ik werk al van '89 met pc's met dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Altijd was het wel lettertype of een van de reeds genoemde opties, heel vaag.

Greetings, Black Tiger