[PS3] Kan geen internetverbinding maken via ethernet kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365001

Topicstarter
Situatie.

3 dagen geleden heb ik een playstation 3 gekocht bij de media markt. allemaal prima niks aan de hand.
Tot ik vandaag mijn internet wilde configureren, ik had nog een ethernet kabel liggen op mijn kamer dus die aangesloten op m'n ps3 maar ik kreeg de melding geen ethernet kabel aangesloten en kon dus ook geen verbinding met het internet maken. in eerste instantie dacht ik dat de kabel kaduuk was, getest op mn laptop maar de kabel werkt prima.
dus wat dacht ik, dan zal de ethernet aansluiting op de ps3 wel verrot zijn, dus ps3 terug in de doos en naar de media markt. bij de media markt zonder problemen kunnen ruilen (goede service!) thuis weer aangesloten, zelfde probleem... paar uur mee lopen kloten ook met de router maar ik kom niet verder. zijn er mensen die dit ook hebben gehad?

-draadloos werkt wel. maar die verbinding is verre van ideaal.(zit redelijk ver bij de router vandaan)
-ethernet kabel is in orde
-lampje op de router gaat "niet"! branden als ik de kabel aansluit op de ps3 maar wel als ik deze aansluit op mn laptop
-ps3 software is up to date
-router firmware is (naar mijn weten) up to date..

ik hoop dat ik genoeg informatie gegeven heb, misschien kent iemand dit probleem of een oplossing?
alvast bedankt,

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:16
Meest voor de hand liggende vraag: je hebt de instellingen op de PS3 van wireless op ethernet gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat heb ik geprobeerd, wireless werkt gewoon maar als ik dan over ga op ethernet vind ie de kabel niet.
"no ethernet cable connected"

ik heb btw ook al andere ethernet stekkertjes geprobeerd maar dit haalt ook niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Is de kabel toevallig niet een crosslink kabel? Voor een beetje netwerkkaart in pc's of laptops van tegenwoordig maakt het niet zoveel meer uit. Misschien kan de PS3 de crosslink kabel niet herkennen/gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee dat is het ook niet, daar heb ik heel goed op gelet toen ik de kabel ging trekken voor mijn toenmalig pc.

bedankt iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Branden er wel ledjes bij de NIC van de PS3? Wat je bedoel je met "andere ethernet stekkertjes", bedoel je dan andere kabels of heb je er zelf een geknepen met RJ45 connectoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
met andere stekkertjes bedoelde ik, ik heb zelf ooit eens die rj45 connectortjes geknepen idd.. dus ik dacht misschien pakt de ps3 dat type stekkertje niet.. dus ik een koppelstukje gehaald en daar een andere kabel op gezet met een ander soort stekkertje, gewoon om te proberen maar dit haalde ook niets uit.

met naast de nic neem ik aan dat je naast de usb poorten bedoelt? er gaat geen groen lampje branden als ik de kabel aansluit, dit lampje gaat weliswaar wel branden als ik de ps3 via wifi een internet verbinding laat maken.

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Nee met naast de NIC bedoelt ie achterop de PS3, waar je de netwerkkabel aansluit. Daar zitten ook 2 ledjes (Althans bij de FAT wel, weet het niet 100% zeker voor de slim.) branden die als je de kabel aansluit?

Daarnaast zou ik het ook even proberen met een hele andere kabel, zonder koppelstukjes etc. Gewoon om uit te sluiten dat het de ethernet poort op je PS3 is.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:32

E-Vix

Nu met sneeuw!

Nadat je je kabel geknepen hebt, heb je hem toen ook getest of hij daadwerkelijk wel in orde was? Het klinkt nu namelijk alsof je kabel gewoon verrot is. En als je dan met een verlengstukje er een kabel achter zet, dan blijf je nog steeds met een rotte kabel zitten.
Zet je PS3 eens naast je router neer, en sluit hem dan eens met een goede (kant en klaar in de winkel gekochte) kabel aan. Werkt het dan wel?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Topicstarter
ik heb getest of de kabel in orde was ja, hij heeft het ook zeker een jaar goed gedaan dus om zomaar kaduuk te gaan lijkt me ook apart, dat verlengstukje was puur om uit te sluiten dat het het stekkertje was. ik heb de ps3 inmiddels ook getest op een ander kabeltje gewoon direct aan de router idd, (gekochte kabel dus) maar ik heb hier geen monitor om op te testen of wat dan ook maar hij geeft iig geen groen lampje als ik dat doe, ik begin toch steeds meer te vermoeden dat het een probleem met de router is..:S

ik kan btw op de achterzijde van de ps3 geen ledjes vinden..:

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:41
Die zitten bij de lan-poort. Je zegt dat je de kabel zelf geknepen hebt, komt de kleur volgorde dan wel overeen met de andere kabels? Of soms moet je even je router uitzetten, lan kabel er in en router weer aanzetten.

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-06 10:54
Als je een goede kabel erin stopt, dan zou bij de PS3 een groen en oranje lampje moeten branden. Hiervoor heb je geen beeld nodig. Dit geeft alleen aan dat er pakketjes ontvangen/verstuurd worden.

Topicstarter
als ik mn ps3 bij de router zet en daar een standaard kabel pak gaat er geen groen lampje branden als ik de ps3 opstart.. ook al laat ik em een tijdje aanstaan gebeurt er nog niks.

en ja de volgorde van de draadjes is goed, ik heb hier extra goed op gelet met het knijpen van de kabel, de router aan en uitzetten ook al meerdere keren gedaan ook een reset gedaan. ook andere poorten van de router geprobeerd.

wat ik ook heb gedaan.. als je je ip ofzo.. wat onder op de router staat intypt in je browser kan je in de configuratie van de router komen, ik dacht namelijk dat er miss een firewall in de router zit die de ps3 niet accepteert als gebruiker van het netwerk.. maar bij de instellingen van die firewall kan ik niks vinden over het blokkeren van bepaalde apparatuur..

gr

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

wat voor router, een linksys WRT54 toevallig?

Broertje van mijn vriendin heeft ook net een PS3, zodra hij deze aan het netwerk hing, viel de router uit.

Een firmwareupdate van de router was de oplossing.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Topicstarter
Het is een sitecom wireless media router 300n (wl-350)
http://www.sitecom.com/wireless-media-router-300n/p/757

firmware is up to date.

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
topic is/was een beetje gestorven denk ik..

Ik ben nog steeds niet verder gekomen met mijn internet. speel nu beetje op draadloos voor zover mogelijk,, beetje jammer vaak valt deze weg e.d. iets wat je niet zal verwachten van zo'n dure router.. ik zit er aan te denken om iemand te laten komen die er wat meer verstand van heeft dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-06 13:08
Hallo,

Ik heb precies het omgekeerd probleem: via kabel heb ik wel internetverbinding, draadloos niet.

Ik heb een oude Sitecom router (volgens mij een WL-122) en kan met m'n 3 jaar oude iMac, 1 jaar oude Sony Vaio en iPhone 4 zonder problemen een internetverbinding opzetten via WiFi. Maar met de PS3 (slim 120 GB) krijg ik geen verbinding.

Ik heb diverse beveiliging in- en uitgeschakeld, de firmware is up-to-date (voor zover mogelijk bij een dergelijk gedateerde router), het mac-adres van PS3 staat in de Access Control List (deze beveiliging ook in- en uitgeschakeld). Het lijkt allemaal niet uit te maken. Of ik nu via automatische of handmatige configuratie (met telkens andere combinaties van opties) een draadloze verbinding probeer in te stellen op de PS3, telkens treedt na/bij controle van de verbinding een foutmelding op met code 801300128, ten teken dat er geen internetverbinding gemaakt kan worden.

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-06 13:08
Omdat ik nog een recentere Sitecom router (WL-342) had liggen die ik voor iemand anders had gekocht heb ik deze maar eens aangesloten, geconfigureerd en vervolgens geprobeerd om met iMac, Vaio, iPhone en PS3 verbinding te leggen ... Gelukt! Probleem opgelost. De oude router gaat bij deze met vervroegd pensioen ...
Pagina: 1