• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Hey,

Mijn moeder's pc blijft tijdens opstarten zo'n 5 minuten hangen op het onderstaande scherm, alvorens windows vista op te starten. Bios staat op standaard instellingen, deze heb ik zelfs daarnet gereset. Heeft iemand een oplossing?

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/30idfdc.jpg

specificaties:

Mobo: ConRoeXFire-eSATA2
CPU: Intel Core 2 Duo E6300 @ 1.86GHz
GPU: 256MB GeForce 7600 GS

Ik heb werkelijk geen idee waardoor dit euvel komt... Iemand een idee? Het is toch wel vervelend om steeds 5 minuten te moeten wachten, op iets waar de meeste computers 2 seconden over doen...

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-02 22:18
Wat is de bootvolgorde in de BIOS? Dit probleem ik wel - hetzij in mindere mate - als ik bovenaan de CD drive en onderaan de HDD zet.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:46

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Wat heb je zelf geprobeerd, behalve BIOS reset?

Niet om vervelend te doen, maar dat is wel zinvol om eerst zelf wat te proberen.

Hint:
Als ik jou was, zou ik eens alle Harddisks en CD/DVD drives loskoppelen, en dan nog eens proberen.
Als ie dan wel snel doorstart, weet je waar het aan ligt....

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-02 11:28
Zit er toevallig een cd of dvd in de computer? Zo ja, verwijder die eens en kijk dan of hij dan wel snel opstart. Dit zou dan kunnen komen omdat je moederbord kijkt of er een bootable cd/dvd aanwezig is waar hij dan van wil opstarten.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:27
Ik dacht dat de volgende stap USB is, en dan zou ik eens proberen alle USB apparaten los te koppelen (eventueel muis via PS/2 en toetsenbord ook)..

Vette shit!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Die boot volgorde kun je zien in de foto die erbij staat..
Heb je al eens 't batterijtje van je moederbord gehaald, vervolgens stroom van je pc af, en de aan/uit knop eventjes (ca. 3 secondes) ingedrukt te houden. Vervolgensbatterijtje er weer in en pc aan?
Hoop dat dat helpt.?

Gestoord word je toch...

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit klinkt als een IDE probleem, zet autodetect daar zoveel mogelijk bij uit, en jumper P-ATA drives handmatig naar master/slave, en hang ze aan de respectievelijke plek op de kabel. Lang naar midden kant op het moederbord, midden in "slave", en de bovenste (de kortste overbrugging) in de "master". Zorg er voor dat er geen slave is als je geen master hebt, maak je slave dan een master.

En nogmaals: gebruik geen autodetect.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:27
Umbrah schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:15:
Dit klinkt als een IDE probleem, zet autodetect daar zoveel mogelijk bij uit, en jumper P-ATA drives handmatig naar master/slave, en hang ze aan de respectievelijke plek op de kabel. Lang naar midden kant op het moederbord, midden in "slave", en de bovenste (de kortste overbrugging) in de "master". Zorg er voor dat er geen slave is als je geen master hebt, maak je slave dan een master.

Lijkt mij dat auto-detect al gewerkt heeft als hij op bovenstaand scherm blijft hangen. Hij is al voorbij zijn IDE detectie loop....

Het enige wat ik kan voorstellen is dat je je 3rd slave op disabled zet (als daar niks op zit). Dat is een beter optie dan auto-detecting helemaal uit te zetten....
Als er wel iets op 3rd ide slave zit, zou ik even checken of dat ding nog werkt (oftewel die even los halen)....
Trucker Her schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:15:
Die boot volgorde kun je zien in de foto die erbij staat..
Heb je al eens 't batterijtje van je moederbord gehaald, vervolgens stroom van je pc af, en de aan/uit knop eventjes (ca. 3 secondes) ingedrukt te houden. Vervolgensbatterijtje er weer in en pc aan?
Hoop dat dat helpt.?
Waar zie jij die bootvolgorde staan dan? Die staat er echt niet op die foto. Daarnaast is het geen bootvolgorde probleem. Hij heeft het boot pop-up menu geselecteerd en tenzij hij dat heeft gehad, zit het in het detecteren van de interne hardware. Ik zou het zoeken in je USB apparaten of je IDE apparaten (PATA danwel SATA).

[ Voor 34% gewijzigd door R.E. op 14-12-2010 16:26 ]

Vette shit!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Umbrah schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:15:

Dat gaat me dus nooit lukken, zo slim ben ik niet. Ik ga zo nog eens checken, maar volgensmij(zoals je volgensmij ook hierboven kan zien) staat mijn hdd waar vista op is geïnstalleerd. Ik heb de bios gereset door de batterij even een half uurtje uit de computer te halen.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:12

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik heb dit probleem voornamelijk door een externe USB hard drive (in dit geval een Western Digital MyBook 1 Tb). Hij probeerde de schijf op te spinnen @ boot en ging er bizar lang over doen

Wellicht dat hier hetzelfde aan de hand is?

Xbox Live ID:Notna8310

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:33
Heb ik ook zodra ik een USB drive aan m'n laptop heb hangen. USB boot staat zelfs uit bij mij, maarja, hij blijft het proberen.

Met andere woorden, even checken of er nog randapparatuur zit te etteren?

edit:
Spuit 11, met hierboven. Maar zelf heb ik een My Passport :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door LinuX-TUX op 14-12-2010 16:35 ]

Pagina: 1