Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Onlangs de Apple magic trackpad gekocht. Ik wist dat deze niet de volledige funcionaliteit zou hebben onder windows (3 finger scroll etc etc) Dit is geen enkel probleem voor mij, het enige wat ik wilde was een groot trackpad met standaard functies.
Ik gebruik dus geen bootcamp en is dus een PC met windows 7

Na installatie van de drivers volgens de instructies die te vinden zijn op het internet (zoals: http://m.borntechie.com/e...ad-to-work-on-windows-pc/ ) werkt de trackpad niet naar behoren. De cursor zelf reageert wel, maar zowel de linker als rechtermuis klik reageren als links klikken. Ook scrollen werkt niet.

Ik heb al gezocht naar tutorials op youtube en het internet, alleen alle sites geven dezelfde instructies zoals de link hierboven.

Wie heeft de trackpad wel goed aan de praat gekregen

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Lijkt alsof die de multitouch niet pakt. Scrollen is 2 vingers en rechtsklikken is ook 2 vingers namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
Bosmonster schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:04:
Lijkt alsof die de multitouch niet pakt. Scrollen is 2 vingers en rechtsklikken is ook 2 vingers namelijk.
Is het niet zo dat je basis functies heb op Windows?
en via de mac bootcamp speciale drivers aanwezig zijn?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
@Bosmonster, klopt inderdaad, de trackpad zelf is niet defect omdat die op m;n macbook air wel perfect werkt.

@To_Tall, de bootcamp drivers heb ik wel gedownload , uitgepakt en geïnstalleerd zoals beschreven staat op de vele websites, toch werkt deze niet.
Ik zal later op de avond het eens proberen op nog een andere pc, wellicht werkt het daar wel goed op.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Zojuist ook geprobeerd op m'n andere vaio laptop en die heeft ook hetzelfde probleem. Erg vervelend begint dit te worden

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 16:45
Mischien offtopic, maar het lijkt me een kleine toevoeging aan dit topic met een soort vergelijkbaar probleem. (Ik vraag niet voor een oplossing!).

Ik heb een Apple Keyboard op een Windows 7 bak draaien, ook met de Bootcamp drivers, deze heeft ook eenzelfde soort problemen. De knopjes die op de F-toetsen hangen werken niet behalve de play/pause, next en previous buttons. Het lijkt alsof hij de helft van de drivers wel pakt en de andere niet. Lijkt me dus een bootcamp-drivers issue. Ook verschillende guides gebruikt om het te laten werken, maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Heb je ook een muis aangesloten toevallig?

Ik had gek genoeg dit zelfde probleem gisteren onder OS X, waar ik ook een MX 518 heb aangesloten. Mijn trackpad deed niks anders meer dan bewegen en linksklikken. Multitouch pakte die niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Bosmonster schreef op woensdag 15 december 2010 @ 08:27:

Ik had gek genoeg dit zelfde probleem gisteren onder OS X, waar ik ook een MX 518 heb aangesloten. Mijn trackpad deed niks anders meer dan bewegen en linksklikken. Multitouch pakte die niet meer....
Mijn andere muis was niet aangesloten. Tot op heden kom ik niks tegen wat mij helpt met het oplossen van het probleem. Erg jammer, nu is het een groot touchpad met een linkermuisknop voor 70 euro, was niet de gedachten die ik had toen ik het kocht haha

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:18
tot nu toe heeft volgens mij nog niemand het gevraagd :

Hoe wil je rechts klikken ? Mac style (met 2 vingers) of Windows style (aan de rechterkant van het trackpad) ?
Fietsbel schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:38:
[...]
Mijn andere muis was niet aangesloten. Tot op heden kom ik niks tegen wat mij helpt met het oplossen van het probleem. Erg jammer, nu is het een groot touchpad met een linkermuisknop voor 70 euro, was niet de gedachten die ik had toen ik het kocht haha

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Maakt mij niet zoveel uit, met 1 van beide ben ik al tevreden

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:18
Fietsbel schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:22:
Maakt mij niet zoveel uit, met 1 van beide ben ik al tevreden
Ik stel die vraag omdat een magic trackpad volgens mij maar 1 button heeft ?
Op een mac klik je namelijk "rechts" door met 2 vingers tegelijk te klikken.

Deze link al gezien ? http://www.labnol.org/sof...ckpad-with-windows/14158/

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

Bosmonster schreef op woensdag 15 december 2010 @ 08:27:

Dat is wel vreemd, ik heb hier het trackpad naast een LX7 muis aangesloten en dat is geen probleem.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik heb hem hier nog steeds aangesloten op de Mac Mini, maar hij doet het nog steeds niet goed. Terwijl hij het in het begin wel prima deed voordat ik mijn 518 aan de praat probeerde te krijgen met USB overdrive.

Waarschijnlijk ligt het bij mij aan dat programma, maar de symptomen zijn dus gelijk. Misschien dat TS ook bepaalde software heeft draaien die ongewenst ook de Trackpad beinvloedt.

[ Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 20-12-2010 10:54 ]

Pagina: 1