Nieuw IP adres.

Pagina: 1
Acties:
  • 747 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berty12
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-12-2022
Ik heb een nieuw ip adres nodig omdat ik bij een spel wat ik regelmatig speel niet meer welkom ben.
Dit klinkt als een vage reden, maar aangezien dit een van de grootste redenen is dat ik internet gebruik, heb ik een nieuw IP adres nodig.

Net met KPN gebeld en die zeggen dat ze mij geen nieuw ip-adres kunnen toewijzen.
Het abbonement is een beetje verjaard dus het is geen gek idee om een nieuw abonnement uit te zoeken.
De mevrouw van KPN vertelde me nog wel even dat het niet zeker is dat ik bij een nieuw abonnement een nieuw ip adres krijg. Wie kan mij hier meer over vertellen?

Eigenlijk is de vraag; wat moet ik doen om een nieuw IP adres te krijgen?

Met vriendelijke groet. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

En. Waarom ben je niet meer welkom bij dat spel. En om welk spel gaat het eigenlijk?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je zal niet zonder reden niet meer welkom zijn bij dat spel, los het gewoon op met de admin van dat spel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 19:09
Als ik het goed heb heeft ziggo dynamische IP's. Misschien is dat iets voor je?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
BeefHazard schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:36:
Als ik het goed heb heeft ziggo dynamische IP's. Misschien is dat iets voor je?
Maar die blijft ook voor een lange tijd aan je gebonden... heb hier al meer dan 3 jaar het zelfde ip adres!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Van provider wisselen zal ontgetwijfeld helpen.
maarruh OT: Ben je met een nieuw IP-adres dan wel weer welkom?

[ Voor 31% gewijzigd door Hamish op 14-12-2010 15:39 . Reden: meer onTopic info. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:41

Salandur

Software Engineer

bij ziggo zijn ze semi dynamisch. je krijgt vaak dezelfde toegewezen en dat is dus alleen de eerste keer een optie.

maar inderdaad, waarom heb je een ban gekregen? dus je kan het beter oplossen met de admins van het spel in plaats van een nieuw ip regelen en dan binnen de korste keren weer gebanned zijn.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berty12 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:34:
Ik heb een nieuw ip adres nodig omdat ik bij een spel wat ik regelmatig speel niet meer welkom ben.
Dit gaat ongelooflijk lullig klinken - misschien heb je dit resultaat wel verdiend?

Even serieus - IP bans (het op IP niveau blokkeren van een gebruiker) worden met een reden toegevoegd aan sommige sites en games. En worden, doorgaans, pas in het laatste geval gebruikt. Als er echt geen mogelijkheid is om tot een andere, meer vriendelijke oplossing te komen.

Dus, zoals al eerder opgemerkt - alvorens nu te proberen je IP ban te omzeilen (en de situatie daar dus nog erger mee te maken), misschien is het handiger om eerst te proberen er gewoon met het management van de game uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05
Ik denk dat je eerst even moet nadenken waarom je niet meer welkom bent en of je je gedrag kan aanpassen. Anders sta je zo weer buiten.

Afijn, het blijft DHCP. Vaste IP adressen uitgeven doen ADSL providers zelden, dus de goedkoopste optie is om je modem een paar dagen uit te zetten (je kan toch niet spelen ;) ). Dan hoef je alleen maar te wachten tot je lease verlopen is en hopen dat iemand anders jouw ellende heeft gekregen. :X

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:31

Toppe

Oké ✅

asing schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:39:
Ik denk dat je eerst even moet nadenken waarom je niet meer welkom bent en of je je gedrag kan aanpassen. Anders sta je zo weer buiten.

Afijn, het blijft DHCP. Vaste IP adressen uitgeven doen ADSL providers zelden, dus de goedkoopste optie is om je modem een paar dagen uit te zetten (je kan toch niet spelen ;) ). Dan hoef je alleen maar te wachten tot je lease verlopen is en hopen dat iemand anders jouw ellende heeft gekregen. :X
Is niet altijd zo. Het ip staat gelinkt aan de lijn. Je modem dus even aan en uit zetten helpt niet. Enigste wat je kan doen is de TD van KPN bellen met d vraag of ze je verbinding kunnen deleten, volgens KPN ben je dan nieuwe gebruiker. Soms wil dit helpen., alleen heb jij dat nummer niet, ik wel;)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Idd paar dagen wachten met modem uit, of wellicht kun je in de webinterface een andere MAC adres op de wan interface zetten (of andere dhcp client hostname), en krijg je dus van je isp een nieuw ip.

edit: dit werkt dus niet als je ip vastzit aan de lijn, zoals hierboven beweerd wordt..

[ Voor 18% gewijzigd door axis op 14-12-2010 15:47 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:31

Toppe

Oké ✅

Tegenwoordig zijn er juist weinig providers met een dhcp adres. Wat mij betreft moeten ze een vast ip bij de wet verplichten. Veel makkelijker, ook bij misdrijven etc

Edit: je kan bij KPN geen Mac veranderen, je login naam is juist je Mac adres..

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 14-12-2010 15:53 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berty12
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-12-2022
Dan moet ik misschien overstappen naar een andere provider.
Het gaat om het spel Wolfenstein: Enemy Territory, waar ik al vele jaren actief ben.

Of ik het verdient heb of niet, oordeel zelf;
Het verhaal wat ik naar punkbuster heb gestuurd staat hier onder:

Dear Punk Buster / Even Balance,

This week I was caught "Cheating".
I would like to clarify my story.
Please be human and empathize the situation.

For 7 years, i'm a thankful ETplayer and user of your services. Since this week I am banned for something that looks like cheating.
In this mail I would like to clarify what happened.

I am playing ET for 7 years now. In all these years I never used a cheat, and never even searched for it (like it should be). Untill this week. I am in a sort of clan/friendsteam. Almost every evening we spent some time on our private server to play 3v3's or just to mess arround. Last week one of our guys had this great idea to try some cheat, its possible because we dont have punkbuster on at our server, and when we play wars/scrims we use slac. So after one of us had this ''great'' idea to test a cheat against each other, we all downloaded it and had some fun time on the server, nothing more - nothing less.

The name of the cheat is WhiteLight, its a fully detected cheat, I knew that before I downloaded it (!)
So the cheat can only be used on no pb-servers like our private one. Its running in the background when you run ET.

When I tried to connect to a server the next day, WhiteLight was not on. Once I was on the server PB gave me some warning and I got kicked after a few seconds. As it seems, some of the WhiteLight commands were still in my config, because I wrote some stuff in my autoexec yesterday and saved it. If I knew this was in my config offcourse I would not connect but first get rid of the commands, but, shit happens i didn't know it was in there.

The main reason to send this mail is to ask for some understanding. My love for this game is bigger then you can imagine. After 7 years, watching it go from active to inactive, because of some stupid (Yes, its my own stupid mistake) mistake, there is almost no public server left for me to play on.

The story I wrote to you above, is 100 percent honest.
I hope to hear from you.

Yours sincerely,

(Voel me wel een echte gamer als ik het zo lees >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Klinkt als een aannemelijk verhaal. Maar de admins van tegewoordig zijn steenhard en zeggen vaak : "once a cheater, always a cheater"

Bij mij was het zelfs zo erg dat ik gebanned werd terwijl ik niet eens een cheat gebruikte. Mijn aim was in die tijd gewoon vrij scherp :/

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is jouw mail, maar wat hadden zij jou gestuurd dan? Of moet de reactie nog komen? Dan zou ik die eerst afwachten

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16

m0nk

16-09-2003 15.15

Gamen via een ssh tunnel oid is ook een optie. Maare, je bent niet voor niets niet meer welkom he? ;)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, hoe vervelend het ook is, wij - Tweakers.net - zijn hierin geen partij, en willen dus ook niet meedenken over een manier om een IP ban (waar dan ook) te omzeilen.
"Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten" lijkt mij een passende zin. Ook al deed je het niet expres.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.