Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit hier met een probleem.
Wij hebben hier een SBS 2008.
Een gebruiker die normaal op zin Windows 7 laptop inlogt wou nu op een XP laptop inloggen.
Hij kan zich inloggen maar al zijn bestanden ziet hij niet.
Dus zijn bureaublad, documenten en alles ziet hij niet.
Nu heb ik op de server gekeken en daar geeft die aan dat hij naar de map application data.
Alleen heeft hij daar geen programma's erin staan zoals de rest allemaal maar ook weer documenten, bureaublad en dat allemaal.
Ook heeft hij een application data.V2 er staan.
Een andere W7 gebruiker kan wel normaal inloggen zonder problemen en heeft ook application data.V2 er staan.
In application data staan er wel programma's.

Weten jullie misschien wat ik hier aan zou kunnen doen?
Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
profiel en profiel.V2 is het verschil tussen een NT 5 (XP) en een NT 6 (Vista, 7) profiel. Als de gebruiker inlogt op de Windows 7 machine, en naar de share gaat op de server waar zijn profiel zou moeten staan, welke bestanden tref je daar aan? In de eigenschappen van de gebruiker (dus even zoeken in je AD manager), wat is het pad naar het profiel van de gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als hij op zijn W7 machine zit werk alles zoals het moet.
Dan heeft hij dus zijn bestanden die hij heeft opgeslagen op zijn bureaublad wat dus afgehaald worden van de server.
Hier word niks op de werk machine zelf opgeslagen.
Alles word opgeslagen op de server.

Het pas is \\BANENRIJK\RedirectedFolders\pim\Application Data

En bij hem is het zo dat hier in ook weer application data staat en bureaublad enzovoort.
Echter heeft de andere W7 gebruiker dit niet.
Terwijl haar pas het zelfde is \\BANENRIJK\RedirectedFolders\CGiezenaar\Application Data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als een gebruiker die normaal windows 7gebruikt inlogt op een xp machine word een compleet nieuw profiel aangemaakt, vandaar dat v2 profiel.
Het is volgens mij niet mogelijk om 1 profiel te maken wat zowel op windows 7 als xp werkt, zolang je gebruik maakt van roaming profiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan zou ik eigenlijk alle bestanden dubbel erop moeten gaan zetten?
Aangezien hij perse wilt dat hij op een andere computer met een andere besturingssysteem er ook gebruik van kan maken.

Maar dan snap ik niet dat de andere gebruiker het wel kan.
Zij heeft namelijk ook een W7 systeem en om te testen heb ik ingelogd op een xp systeem en daar had ze wel gewoon al haar bestanden die ze ook op de W7 heeft staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WSS

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
En een titel die de vraag beter beschrijft. Die account werkt wel, alleen het profiel niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:42:

Het is volgens mij niet mogelijk om 1 profiel te maken wat zowel op windows 7 als xp werkt, zolang je gebruik maakt van roaming profiles
Dat kan wel (grotendeels), maar dan moet je met Folder Redirection gaan werken.

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 15-12-2010 08:44 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Gebruik je roaming profiles gecombineerd met folder redirection?

Indien je folder redirection gebruikt, zou je inderdaad je documenten en bureaublad moeten zien onder XP en Win7. Kijk eens in de Event Log (Application log) op beide computers of daar fouten te vinden zijn van Folder Redirection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat doen we.
Overal in dit gebouw kunnen we inloggen.
Zonder problemen.
Het is echt alleen maar bij 1 persoon als die hij wisselt tussen zijn W7 machine naar een xp machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WimB schreef op woensdag 15 december 2010 @ 08:45:
Gebruik je roaming profiles gecombineerd met folder redirection?

Indien je folder redirection gebruikt, zou je inderdaad je documenten en bureaublad moeten zien onder XP en Win7. Kijk eens in de Event Log (Application log) op beide computers of daar fouten te vinden zijn van Folder Redirection.
Op de XP machine heb ik er idd een fout staan.

Dit staat er

Kan het beleid voor het omleiden van mappen niet toepassen.De initialisatie is mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:48:
[...]

Op de XP machine heb ik er idd een fout staan.

Dit staat er

Kan het beleid voor het omleiden van mappen niet toepassen.De initialisatie is mislukt.
Meestal staat er net voor deze melding nog een meer gedetailleerde melding (of verschillende meer gedetailleerde meldingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WimB schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:55:
[...]

Meestal staat er net voor deze melding nog een meer gedetailleerde melding (of verschillende meer gedetailleerde meldingen).
Dit is wat ik nu allemaal heb op de XP machine.

(userenv)(waarschuwing)
Windows heeft vastgesteld dat off line caching is ingeschakeld voor de share
met zwervende profielen. Om mogelijke profielbeschadigingen te voorkomen,
dient off line chaching te worden uitgeschakeld voor shares waarop zwervende
gebruikersprofielen liggen opgeslagen.

(userenv)(fout)
De groepsbeleidsextensie van de client Folder Redirection kan niet worden
uitgevoerd. Controlleer of er al eerder fouten zijn gerapporteerd door deze extensie.

(Folder Redirection)(Fout)
Kan het beleid voor het omleiden van mappen niet toepassen.De initialisatie is
mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:59:

(userenv)(fout)
De groepsbeleidsextensie van de client Folder Redirection kan niet worden
uitgevoerd. Controlleer of er al eerder fouten zijn gerapporteerd door deze extensie.

(Folder Redirection)(Fout)
Kan het beleid voor het omleiden van mappen niet toepassen.De initialisatie is
mislukt.
Nou, dan weet je nu waar je verder op kan zoeken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Wat ik zou doen is sowieso met Folder Redirection gaan werken, maar ook via de AD een Home Folder voor de user instellen, zodat die automatisch gemapt wordt, bij elke computer waar de user op inlogt. Waar hij/zijn bestanden neerzet.Het nadeel aan werken met XP en Windows 7 door elkaar heen is dat er twee profielen worden gemaakt een "normaal" profiel en een V2 profiel, vanaf Windows Vista en dus ook in Windows 7 zijn de profielen van gebruikers gewoon behoorlijk veranderd (de V2 profielen). Deze twee profielen zullen dus niet elkaars informatie bevatten. Er is welliswaar een third party product voor waar dat wel mee kan, genaamd:
Immidio Flex Profiles

Hier staat beschreven hoe je zo'n home directory aanmaakt voor een user (en ook hoe je folder redirection inregelt):
Automatic creation of user folders for home, roaming profile and redirected folders.

Bovenstaande artikel is welliswaar geschreven voor Server 2003, maar is zo te zien ook toepasbaar voor Windows Server 2008.

[ Voor 21% gewijzigd door Turdie op 15-12-2010 22:36 ]

Pagina: 1