Volvo vs BMW

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:44
Heren,

Het zit zo.

Ik ben op dit moment de eigenaar van een S60 D5 met 220K op de teller. De auto rijdt perfect, ben er zeer tevreden over. Echter ik ga richting de 240K en dan komen er qua onderhoud wel wat prijzige kosten aan. Ik rijdt de auto zakelijk maar ben wel de eigenaar. Ik zit op dit moment te twijfelen wat te doen. Ik krijg bij verschillende dealers tussen de 5 en 6.5K terug. Echter ze gaven allemaal aan dat vanaf de 240K de waarde enorm achteruit gaat.

Ik zit te denken aan;
  • Oprijden
  • Inwisselen voor een nieuwere Volvo
  • Een BMW 3 serie proberen
Nu ben ik al een beetje aan het rondkijken geweest. Ik heb in een paar BMW's gezeten en opzich een hele mooie , en lekker zittende auto. Echter de Volvo die ik nu rijd, is een heerlijke auto.

Zijn er onder jullie mensen die van Volvo naar BMW zijn gegaan, of vice versa....? En wat waren jullie ervaringen?

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 14-12-2010 13:53 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Mijn ervaring is iig dat de stoelen van de S60 / V70 onovertroffen zijn, en de stoelen van de 3 serie (ken alleen de 320d en 330d) echt een stuk minder zijn.
Dus als je veel rijdt (zakelijk, dus schat van wel?) dan zou ik dat zeker zwaar meewegen.
Qua rijgedrag denk ik dat het elkaar niet zoveel maakt. Mijn eigen V70 kennende vs. BMW 330d denk ik dat die BMW iets sportiever rijdt, maar qua comfort zou ik de Volvo prefereren.

Denk overigens dat oprijden sowieso de goedkopere keuze is, want bij normaal onderhoud gaat die S60 D5 (geniale motor _O_ ) prima nog 220k mee....

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Ik rijd 4K per maand idd.

Ik hoef ook niet perse in te ruilen, echter op dit moment krijg ik er nog "iets" op terug.... Moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

backupdevice schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:58:

Ik hoef ook niet perse in te ruilen, echter op dit moment krijg ik er nog "iets" op terug.... Moeilijk.
Nja, 6,5k nu en nog 150-200k doorrijden en dan 1k-2k terugkrijgen vs. nieuwe wagen en een afschrijving van 50% in 3 jaar...je zou er ff een spreadsheetje tegenaan moeten keilen maar ik denk dat doorrijden echt flink pieken scheelt, ook met onderhoud meegerekend.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17

Wok

Dakloos...

kamstra schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:57:
Denk overigens dat oprijden sowieso de goedkopere keuze is, want bij normaal onderhoud gaat die S60 D5 (geniale motor _O_ ) prima nog 220k mee....
Dit :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
kamstra schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:01:
[...]

Nja, 6,5k nu en nog 150-200k doorrijden en dan 1k-2k terugkrijgen vs. nieuwe wagen en een afschrijving van 50% in 3 jaar...je zou er ff een spreadsheetje tegenaan moeten keilen maar ik denk dat doorrijden echt flink pieken scheelt, ook met onderhoud meegerekend.
De "nieuwe" auto zal dan ook 2e hands zijn.

Echter hebben jullie wel gelijk. De auto is niks mis mee. En de D5 .... :9 :9

Maar ja, het is een 2002 model, en als ik naar een 2006 BMW 3 serie ga, dan ga ik kwa techniek er ook op vooruit. Daarom zoek ik ook ervaringen :) En ik weet dat ervaringen persoonlijk zijn, daarom ga ik ook wel testritten maken.

[ Voor 18% gewijzigd door backupdevice op 14-12-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:18

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

backupdevice schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:06:
[...]
De "nieuwe" auto zal dan ook 2e hands zijn.

Echter hebben jullie wel gelijk. De auto is niks mis mee. En de D5 .... :9 :9

Maar ja, het is een 2002 model, en als ik naar een 2006 BMW 3 serie ga, dan ga ik kwa techniek er ook op vooruit. Daarom zoek ik ook ervaringen :) En ik weet dat ervaringen persoonlijk zijn, daarom ga ik ook wel testritten maken.
Volgens mij zoek je alleen maar redenen om wel naar de BMW te gaan :X (niet gemeen bedoeld hoor)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03:32
Sparhawk schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:00:
[...]

Volgens mij zoek je alleen maar redenen om wel naar de BMW te gaan :X (niet gemeen bedoeld hoor)
Neuh, maar ik denk dat TS wel iets anders wilt rijden dan volvo :)

Kijk ook eens naar Audi en Mercedes (mochten de merken je liggen). Gewoon in excel een lijstje maken van aanschaf + kosten onderhoud + opties. Kijk wat voordeliger is en waar je voorkeur ligt :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Sparhawk schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:00:
[...]

Uuh nee, dat zie je niet goed. Ik zit nu op het punt om OF door te rijden OF naar andere te kijken. Dat kan een andere Volvo zijn, of een BMW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Gevoel is belangrijk; wat vind je zelf mooi. Het rijdt allemaal lekker, ook hier is wat voor je gevoel het beste is gewoon de beste leidraad. Het is in deze tijden vrijwel allemaal goed.

Ow en de stoelen van 3 serie vind ik erg goed zitten, echte toerstoelen. Als ik in me auto stap (bmw 3 e46 sedan) kan ik zo 1500 km achter elkaar rijden omdat het lekker ontspannen zit, in tegenstelling tot bv de nieuwe Ford Focus van me vader waar je af en toe een pauze moet nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door evilpin0 op 14-12-2010 15:58 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-06 11:48

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn ervaring met 142.000km in een 330i uit 2006 (productie eind 2005) is dat de betrouwbaarheid in ieder geval erg goed is. Ik heb er nooit grote problemen mee gehad.

Ik denk wel dat er een erg verschil is in de rijeigenschappen van een S60 of V70 en een 3-serie. Wat betreft dynamische rijkwaliteiten staat de 3-serie aan de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik zit met een vergelijkbaar fenomeen (zie ToolkiT in "Het grote Volvo topic - Deel 4") of koppeling repareren of auto verkopen en andere kopen..

Ik denk dat repareren de beste optie is... staat op zich maar ongeveer 170K op de klok (ook een 2002 S60 D5)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:11
qua sportiviteit: 3 serie
Reis comfort: maakt niet zoveel uit denk ik
looks: persoonlijk voor mij 3 serie
ruimte: V70 (lijkt me?)
6 in lijn: 3 serie

het is toch een kwestie van proefrijden en zelf een keuze maken, zonder proefrit weet je niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
backupdevice schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:58:

Iets is bijna niets. Gooi er gewoon wat onderhoud tegenaan en spaar wat meer geld bij elkaar voor een nieuwe auto (met meer opties) op de langere termijn. Tegen die tijd levert de Volvo helaas bar weinig op en dan kun je hem beter weggeven aan bijvoorbeeld je kinderen. Je hebt er dan maximaal plezier en waarschijnlijk minder kosten aan gehad doordat je de aanschaf van een nieuwe auto uitstelt en je kinderen (of kennissen, of wie/wat dan ook) zullen er dan nog veel plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:37
Bij de bmw: sportstoelen zijn een must-have. Maar dan zit 'ie ook minstens net zo lekker als een V70.

Met de S60 geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Trommelrem schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 18:18:
[...]

Iets is bijna niets. Gooi er gewoon wat onderhoud tegenaan en spaar wat meer geld bij elkaar voor een nieuwe auto (met meer opties) op de langere termijn. Tegen die tijd levert de Volvo helaas bar weinig op en dan kun je hem beter weggeven aan bijvoorbeeld je kinderen. Je hebt er dan maximaal plezier en waarschijnlijk minder kosten aan gehad doordat je de aanschaf van een nieuwe auto uitstelt en je kinderen (of kennissen, of wie/wat dan ook) zullen er dan nog veel plezier van hebben.
Een S60 D5 is dan natuurlijk ook de ideale startersauto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Trommelrem schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 18:18:
[...]

Dit heb ik ook besloten om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

flashin schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 19:54:
[...]
Een S60 D5 is dan natuurlijk ook de ideale startersauto...
IMHO is elke auto die je gratis krijgt de ideale startersauto :)
En voordeel van de S60 is dat hij veilig is dus ook wel een prettig idee... nadeel is dat ie natuurlijk lomp lang/groot is met name met imparkeren is dat niet altijd makkelijk (zeker niet in combi met de draaicircel van een olie tanker bij de meeste motorblokken)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Volvo heeft over het algemeen slechts twee nadelen. De buitenspiegels kunnen niet ver genoeg naar buiten waardoor ze feitelijk nutteloos zijn en de draaicirkel is vaak rot. Verder heb ik het gevoel dat er veel energieverlies naar warmte is bij de automaatbakken. De automaatbakken rijden daarentegen wel heel fijn. M.a.w. Volvo is de ideale (comfortabele) startersauto. Als je de auto eerstehands hebt gekocht dan is het voor de kids al helemaal een fijne startersauto, omdat je dan de hele historie kent en van elke rammel en storing weet wanneer/waardoor hij is ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:44

SeatRider

Hips don't lie

Mijn startersauto was een Citroen Visa uit 1983 van 50 gulden. Tijden veranderen, blijkbaar.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
220K voor zo'n D5-blok is echt niks (cliche-uitspraak: dan is ie net een beetje ingelopen :') ). Als je niet perse een andere auto wilt zou ik hier nog gewoon in door blijven rijden. Dat ie bij 240K ineens veel minder waard wordt lijkt me een beetje onzin. Natuurlijk worden auto's wel steeds minder waard naar mate ze meer gelopen hebben. En als bij 240K bijv. de distributie gedaan moet worden dan is het ook logisch dat dit bij de inruil verrekend wordt als dat nog niet gedaan is.

Aan de andere kant, als je toch eigenlijk een keer iets nieuws wilt dan is dit wel het goede moment om in te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SeatRider schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:25:
Mijn startersauto was een Citroen Visa uit 1983 van 50 gulden. Tijden veranderen, blijkbaar.
Idd. Ideale startersauto is vooral iets wat tegen een stootje (of een brakke schakelactie) kan en idealiter de financiele gevolgen van een krasje hier of deukje daar te verwaarlozen zijn. Daarbij helpt het enorm met je empathie in het verkeer om zelf ervaren te hebben dat niet iedereen rijdt in een >2l bak met turbo, ABS en al dat soort ongein.

Maar goed, dat is een andere discussie ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
dion_b schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:53:
[...]

Idd. Ideale startersauto is vooral iets wat tegen een stootje (of een brakke schakelactie) kan en idealiter de financiele gevolgen van een krasje hier of deukje daar te verwaarlozen zijn. Daarbij helpt het enorm met je empathie in het verkeer om zelf ervaren te hebben dat niet iedereen rijdt in een >2l bak met turbo, ABS en al dat soort ongein.

Maar goed, dat is een andere discussie ;)
Een kras op de Volvo tegen de tijd dat er 300.000 km+ op zit, maakt echt niet meer uit hoor. De eerste kras doet pijn, pas dan is een auto een echte automobiel. Prima wagen waarmee de kids nog ontelbare paaltjes omver kunnen rijden zonder dat de auto stil komt te staan.

Kinderen hebben al genoeg kosten als ze 18 zijn. Studeren kost veel geld. Een leuke Volvo zal de kids erg blij maken, aangezien de OV-studentenkaart er op termijn sowiezo uit gaat. Bij de Volvo weten de kids tenminste wat ze krijgen, bij een 50 euro autootje weten ze dat doorgaans niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Trommelrem op 19-12-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 09:43

Nox

Noxiuz

Ik vind de Volvo eigenlijk de betaalbare BMW. BMW heb ik in gelest en af en toe in gereden, volvo heb ik gereden in V50, V70 en C30. Vooral de stereo was erg goed, automaat in de V70 was rap maar greep imho iets te snel naar zijn 3 bij 90km/h en kickdown. Maar ik ben geen automaatkenner/rijder :P

Comfort is echt super, V70 met leer en alles erop en eraan vind ik met een paar honder kilometer erin gereden te hebben eigenlijk hetzelfde als een 525D. Beiden rap, luxe etc. maar volgens mij is de volvo nog gewoon wat goedkoper en minder patserig. Dat laatste zag ik bij de overval op de zaak. Bij veel BMW's waren de airbags gejat en bij golfjes terwijl bijv. de V70 nog ongeschonden erbij stond. Hij ziet er van buiten ook niet uit als een superluxe bak.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1