Ik gebruik virtualmin op mijn vps om de boel een beetje overzichtelijk te houden en vooral om gemakkelijk virtual domeintjes aan te maken.
Zodoende heb ik dat ook gedaan met het huidige domein, alleen is er iets geks aan de hand met mijn mail.
Als een user met een hotmail account zich aanmeld, dan krijgt hij gewoon een mailtje dat zijn account is aangemaakt. Maar stuurt die persoon een mailtje naar mij, dan komt dat mailtje nooit aan en krijg ik van Hotmail dit bericht:
Zodoende heb ik dat ook gedaan met het huidige domein, alleen is er iets geks aan de hand met mijn mail.
Als een user met een hotmail account zich aanmeld, dan krijgt hij gewoon een mailtje dat zijn account is aangemaakt. Maar stuurt die persoon een mailtje naar mij, dan komt dat mailtje nooit aan en krijg ik van Hotmail dit bericht:
Verstuur ik vanaf mijn mailserver een mailtje naar een X domein, dan komt die gewoon aan, maar verstuur ik er eentje naar een Y domein, dan komt ie niet aan en krijg ik het volgende bericht:This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Unable to deliver message to the following recipients, due to being unable to connect successfully to the destination mail server.
Ik heb vanalles al geprobeerd, gezocht op google naar bovenstaande errors, maar de uitkomsten ervan werken niet bij mij. Terwijl ik op een andere vps wel alles aan de praat krijg als ik gewoon een simpele mailaccount aanmaak. Wat doe ik fout? Als ik mijn mailserveradres ping krijg ik gewoon een response.host mail.domein.com[ip address] said:
550-Verification failed for <ID@localhost.localdomain>
550-Unrouteable address 550 Sender verify failed (in reply to RCPT TO
command)