Gedeeld, Excel merge bestand beveiligd door gebruiker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem, waar ik zelf of met collega's niet lijk uit te komen. We hebben een Excel bestand dat ingesteld staat als gedeeld bestand. Verder kan er vanuit Word bestanden informatie uit deze Excel file gemerged worden.

Nu krijgen we sinds vandaag de melding: "XXXX.XLS is beveiligd tegen bewerken door 'xxxx xxxxxx'. Klik op alleen lezen of op waarschuwing.....etc.

Nu heb ik al gecontroleerd of iedereen uit zowel de Excel sheet als de gemergede Word documenten is en dat is het geval.

Ik zit vrij omhoog, iemand any clue?

Grt. Jeroen

ps. Kopiëren en de bestandsnaam wijzigen zorgt ervoor dat het bestand weer bereikbaar is, in het nieuwe bestand zitten de merge koppelingen dan niet meer (is best een hoop werk die allemaal weer aan te leggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:39

Reptile209

- gers -

Volgens mij zou je met ProcessExplorer moeten kunnen zien welke user of welk proces nog een lock op het bestand heeft. Misschien helpt dat je naar de oplossing. Mogelijk is het een netwerkverbinding die 'blijft hangen' oid.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:02
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:46:
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem, waar ik zelf of met collega's niet lijk uit te komen. We hebben een Excel bestand dat ingesteld staat als gedeeld bestand. Verder kan er vanuit Word bestanden informatie uit deze Excel file gemerged worden.

Nu krijgen we sinds vandaag de melding: "XXXX.XLS is beveiligd tegen bewerken door 'xxxx xxxxxx'. Klik op alleen lezen of op waarschuwing.....etc.

Nu heb ik al gecontroleerd of iedereen uit zowel de Excel sheet als de gemergede Word documenten is en dat is het geval.

Ik zit vrij omhoog, iemand any clue?

Grt. Jeroen

ps. Kopiëren en de bestandsnaam wijzigen zorgt ervoor dat het bestand weer bereikbaar is, in het nieuwe bestand zitten de merge koppelingen dan niet meer (is best een hoop werk die allemaal weer aan te leggen).
Hey Stooker, jij hier :)

Zitten de merge koppelingen in Word of in Excel? Anders kun je misschien de file kopieren, het origineel weggooien en vervolgens het nieuwe bestand de naam van het oude bestand geven. Dit alles natuurlijk wanneer het Word bestand niet open staat.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:08
Afhankelijk van het aantal medewerkers:
Laat iedereen zijn PC maar eens opnieuw opstarten. Eventuele hangende programma's worden dan wel gestopt..

edit: laat maar alweer enkele dagen oud topic

[ Voor 14% gewijzigd door Nukar op 17-12-2010 15:07 ]

"Today is the worst day since yesterday"