Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Verwijderd
http://reviews.cnet.co.uk...e4/440x330-1200x900_4.jpg
Waarschijnlijk is je kabel te kort dus moet zoiets even halen;
http://www.allekabels.nl/...--Tulp-Verleng-Kabel.html
heb direct zo'n tulp verleng kabeltje besteld...!
Ik heb trouwens deze TV aansluitingen:
http://www.televisions.co..._tv_42pfl7404h_anschl.jpg
Kan ik niet via een coaxiale kabel (zoals ook al boven gemeld) in een van de ingangen steken en dan naar mn home cinema set sturen?
Zo ja, welke ingang?
Carpe Diem
Niet helemaal waar: aangezien je het geluid en beeld apart verstuurt en naar aparte apparaten kan er juist vertraging optreden. Vooral in het beeld aangezien dat door de TV eerst wordt bewerkt. Echter hebben TV's wel een game-mode of iets dergelijks om dat op te lossen.muppet99 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:58:
je moet daarbij onthouden dat je tv het al een keer omzet van analoog naar digitaal. Daarnaast kan er een kleine vertraging gaan plaatsvinden. Beter dan wii --> rood/wit tulp --> Versterker gaat het niet worden
Soms kan het daarom beter zijn om alles op de TV aan te sluiten en dan vanaf de audio out van de TV naar een home cinema set te gaan. Bij sommige TV's is de audio out namelijk gesynced met het beeld. Echter heb je dan weer het punt dat niet elke TV meerkanaals geluid kan sturen over deze uitgang. Maar een Wii kan maar 2.0 stereo geven, dus dan doet dat er niet toe.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Vanwege het gebruiksgemak voor de kinderen heb ik de Wii ook op de componentingang van mijn TV aangesloten, en dus niet op rechtstreeks op de receiver. Heoeven ze die ook niet aan te zetten, wordt het niet ingewikkelder dan nodig is voor ze.Vis schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:25:
Ik zou graag willen weten hoe ik het geluid van mijn Wii krijg op mijn home cinema set:
http://alatest.nl/reviews...-hb354bs/po3-74071662,78/
Ik heb mn Wii via component aan de TV hangen, en dan heb ik geluid via de TV.. ik wil echt beter geluid hebben tijdens het gamen.. en nu vroeg ik mij af hoe/met welke kabels ik het geluid over kan brengen via mijn home cinema set?
Thanks
Simpelste en universele oplossing is een optisch kabeltje tussen TV en home cinema aansluiten. Het geluid van de TV is zo altijd beschikbaar via je home cinema als je dat wenst, en bovendien kan je je home cinema uit laten als je even geen behoefte hebt aan een kamervullende sound.
Zo werkt het bij mij, en het geluid is uitstekend, geen merkbare vertraging.
Maar wat als ik geen optische ingang heb op mijn TV???Spb schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:06:
[...]
Simpelste en universele oplossing is een optisch kabeltje tussen TV en home cinema aansluiten. Het geluid van de TV is zo altijd beschikbaar via je home cinema als je dat wenst, en bovendien kan je je home cinema uit laten als je even geen behoefte hebt aan een kamervullende sound.
Zo werkt het bij mij, en het geluid is uitstekend, geen merkbare vertraging.
Nope, een Wii kan ook Dolby Pro Logic II uitsturen, dus 5.1 kanaals geluid. Uiteraard moet je TV dit wel kunnen versturen via coax of optisch naar je home cinema set.FeaR1986 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:28:
[...]
Soms kan het daarom beter zijn om alles op de TV aan te sluiten en dan vanaf de audio out van de TV naar een home cinema set te gaan. Bij sommige TV's is de audio out namelijk gesynced met het beeld. Echter heb je dan weer het punt dat niet elke TV meerkanaals geluid kan sturen over deze uitgang. Maar een Wii kan maar 2.0 stereo geven, dus dan doet dat er niet toe.
Je hebt toch een digitale coax uitgang op de TV, en een digitale coax ingang op de home cinema. Dus digitale coax er tussen en je bent klaar.Vis schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:10:
[...]
Maar wat als ik geen optische ingang heb op mijn TV???
[ Voor 110% gewijzigd door FeaR op 16-12-2010 13:31 ]
Ik zou dan graag willen weten hoe dat dan werkt?Mini-me schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:17:
[...]
Nope, een Wii kan ook Dolby Pro Logic II uitsturen, dus 5.1 kanaals geluid. Uiteraard moet je TV dit wel kunnen versturen via coax of optisch naar je home cinema set.
De Wii heeft namelijk twee tulp stekkers voor het geluid.
En bij mij weten is dat voor het linker en rechter audio kanaal.
Hoe wil je de 4 overige kanalen naar de receiver sturen?
Sommige receivers kunnen zelf wat goochelen met stereo geluid en er dan surround van maken maar de wii zelf?
De tv heeft digitale coax dus die uitgang zou je kunnen gebruiken.
Maar aangezien je die andere kabel al hebt bestelt zou ik het gewoon met die andere kabel doen.
Immers:
digitale coax = Wii(digitaal-->analoog)--->TV(analoog-->digitaal)-->receiver(digitaal-->analoog)
tulp verlengkabel = Wii(digitaal-->analoog)-->receiver(analoog)
Oke thanks...FeaR1986 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:21:
[...]
Je hebt toch een digitale coax uitgang op de TV, en een digitale coax ingang op de home cinema. Dus digitale coax er tussen en je bent klaar.
Dus met een digitale coax kabel zou er geen vertraging kunnen opdoen qua beeld/geluid?
Dat is niet zeker. Ik weet niet of de S/PDIF out van deze Philips reeks gesynced is met de software om het beeld te verbeteren. Maar als je deze software uit zet - via de Game-mode - dan heb je sowieso geen (of bijna geen) vertraging.Vis schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:30:
[...]
Oke thanks...
Dus met een digitale coax kabel zou er geen vertraging kunnen opdoen qua beeld/geluid?
Dolby Pro Logic II is een soort van 5.1 wat gemaakt wordt uit 2.0 stereo. Een apparaat kan alleen echt 5.1 uitsturen als het beschikt over:Mini-me schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:17:
[...]
Nope, een Wii kan ook Dolby Pro Logic II uitsturen, dus 5.1 kanaals geluid. Uiteraard moet je TV dit wel kunnen versturen via coax of optisch naar je home cinema set.
- HDMI
- S/PDIF (digitale coax of optische toslink)
- 3 x 3,5mm jack
- 6 x RCA tulp
Nou.. die verlengkabel heb ik nog niet bestelditarix schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:29:
[...]
Ik zou dan graag willen weten hoe dat dan werkt?
De Wii heeft namelijk twee tulp stekkers voor het geluid.
En bij mij weten is dat voor het linker en rechter audio kanaal.
Hoe wil je de 4 overige kanalen naar de receiver sturen?
Sommige receivers kunnen zelf wat goochelen met stereo geluid en er dan surround van maken maar de wii zelf?
De tv heeft digitale coax dus die uitgang zou je kunnen gebruiken.
Maar aangezien je die andere kabel al hebt bestelt zou ik het gewoon met die andere kabel doen.
Immers:
digitale coax = Wii(digitaal-->analoog)--->TV(analoog-->digitaal)-->receiver(digitaal-->analoog)
tulp verlengkabel = Wii(digitaal-->analoog)-->receiver(analoog)
Dus om mijn beslissing te maken, wat de beste keus is ZONDER vertraging van iets dergelijks.. zou ik hieruit kunnen opmaken dat een tulp verlengkabel de beste keus is tussen die 2?
Maar ik kan dan toch beter de tulp stekkers van het geluid (component aansluiting gebruik ik) direct in mijn versterker proppen?
Ik heb het even opgezocht en heb dus ook audio out (2 x tulp) uitgang op mijn tv.
Nu zou ik het alleen willen gebruiken om het wii geluid door te sturen of wordt dan al het geluid doorgestuurd?
🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+
Kwestie van uitproberen. Het is zo niet te zeggen wat het beste is, dat hangt van te veel factoren af. Nadeel is dan wel dat het een gok is met kabels kopen. Want voor elke optie heb je andere kabels nodig.Vis schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:33:
[...]
Dus om mijn beslissing te maken, wat de beste keus is ZONDER vertraging van iets dergelijks.. zou ik hieruit kunnen opmaken dat een tulp verlengkabel de beste keus is tussen die 2?
Met deze apparatuur zou ik gewoon een digitale coax van de TV naar de LG trekken. Maar dat is alleen gekeken naar dat je maar een 2.1 set hebt en dus eigenlijk niets hebt aan meerkanaals geluid en dat de Wii dat dus toch niet kan leveren.
Mocht de audio out niet gesynced zijn met het panaal dan maakt dat ook niet echt uit: Vertraging van beeld en geluid is tot 300ms op te lossen binnen de LG:
300 ms is meer dan genoeg aangezien de hoogste Philips-reeks een delay heeft van 200ms en dat is echt het maximale van wat nu bekent is. Echter zal je met de Wii altijd de TV wel op game-mode moeten zetten aangezien gamen met Digital Natural Motion niet echt lekker werkt. Dus delay zal je niet snel hebben als je aan het Wii-en bent.HD AV Sync
Sometimes Digital TV encounters a delay between picture and sound. If this
happens you can compensate by setting a delay on the sound so that it
effectively ‘waits’ for the picture to arrive: this is called HD AV Sync.
Use v V to scroll up and down through the delay amount, which you can set
at anything between 0 and 300m sec.
The delay will vary depending on which digital TV channel you are on. If you
change channel you may need to readjust the HD AV Sync.
Op zich maakt dat niet uit inderdaad aangezien je altijd maar 2.0 hebt over twee RCA kabels. Voordeel is dat je receiver ook nog van dit signaal een soort van 5.1 kan maken met behulp van Dolby Pro Logic of DTS Neo: 6. Nadeel is dan weer dat de receiver altijd aan moet staan wil je geluid hebben (geluid zal nooit over de TV lopen). En aangezien geluid en video apart verstuurd worden moet je wel een vertraging in moeten kunnen stellen op de versterker of de TV op een game-mode kunnen zetten.Sc0rPi0N schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:44:
Maar ik kan dan toch beter de tulp stekkers van het geluid (component aansluiting gebruik ik) direct in mijn versterker proppen?
Samenvattend:
Als je de audio out van de TV gebruikt zal al het geluid daarover afgespeeld worden. Dus van de gewone TV programma's die je via de kabel ontvangt, maar ook van de films die je speelt over de DVD-speler aangesloten via HDMI of een spel speelt via de Wii aangesloten via component.
Op papier is dat dus de beste keuze, echter zitten er wat haken en ogen aan. Zoals gezegd kan niet elke tv meerkanaals geluid uitsturen. Als je alleen twee RCA-uitgangen hebt dan zit je al aan maximaal 2.0 stereo. Als je dan een systeem hebt wat wel meerkanaals naar de TV stuurt is dat al een reden om het niet zo aan te sluiten. Als je een S/PDIF out hebt (of HDMI ARC) dan heb je kans dat de TV het audio signaal doorstuurt zoals het binnen komt. Echter zijn er TV's die het signaal terug brengen naar 2.0 stereo. Of dat Dolby Digital wel in 5.1 wordt doorgestuurd, maar DTS weer niet. Hoe jouw tv werkt is een kwestie van proberen.
Via de receiver aansluiten kan dus voordelen hebben als deze betere aansluitingen heeft dan de TV. Voordeel van een versterker is dat deze veelal geluid kan vertragen waardoor het gelijk loopt met het beeld. Negen van de tien TV's hebben namelijk een vertraging doordat er op de TV software draait om het beeld "beter" te maken. Daardoor komt het geluid eerder uit de TV dan het beeld. Sommige TV's hebben een game-mode waardoor deze software uit wordt gezet en er geen of nauwelijks meer vertraging is. En sommige TV's syncen de audio out met het beeld zodat je via de audio out sowieso geen vertraging hebt. Dat klinkt natuurlijk heel goed, maar wat als die audio out dan ook weer al het geluid terug mixed naar 2.0. Dus de audio out van de TV gebruiken is niet altijd handig.
Lang verhaal kort:
Kwestie van uitproberen wat met jouw apparatuur de beste combinatie van aansluiten is.
[ Voor 41% gewijzigd door FeaR op 16-12-2010 14:36 ]
Ik ga gewoon impulsief voor de tulp verlengkabel
Zal wel goed komen verder...
Thanks iedereen! leuke discussie
🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+
Heb ze vorige week vrijdag maar beide besteld op allekabels.nl
De digitale coax kabel + de tulp verleng kabel
Waren beide de goedkoopste in hun soort, dus kon ik net zo goed beide kopen.
Gisteren heb ik de verleng kabel aan de 2 AUX tulpen van de component gehangen en die weer in de LG home cinemaset geplugd...
Perfect!!
Verder heb ik niet echt de behoefte om de digitale coax kabel vanuit de tv naar de cinemaset te pluggen, heb hem al via HDMI dus dat is niet nodig..
En het ging me puur en alleen om de Wii...
Maar een extra digitale coax kan altijd handig zijn.. you never know