Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Exchange Externe Mails

Pagina: 1
Acties:
  • 758 views

• Fkramerr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11 22:50
Hallo tweakers,

Wij zijn nu bezig met een school project waarbij wij een SBS2008 moeten instellen met daarop ook Exchange voor de mail.

Nu zijn de eisen dat de gebruikers intern maar ook extern kunnen mailen.
Intern is geen probleem dit is al draaiend. Maar extern bijvoorbeeld via de hotmail naar de server toe mailen is niet mogelijk.
we hebben geen officeel domein. Dus een .local

Ik hoop dat iemand ons hier mee kan helpen,

Mvg,

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04
Fkramerr schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:17:
Hallo tweakers,

Wij zijn nu bezig met een school project waarbij wij een SBS2008 moeten instellen met daarop ook Exchange voor de mail.

Nu zijn de eisen dat de gebruikers intern maar ook extern kunnen mailen.
Intern is geen probleem dit is al draaiend. Maar via de hotmail naar de server toe mailen is niet mogelijk.
we hebben geen officeel domein. Dus een .local

Ik hoop dat iemand ons hier mee kan helpen,

Mvg,
Je zegt dat de eis is dat je van binnen naar buiten gaat, maar je probeert van buiten naar binnen te testen.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Fkramerr
We moeten van binnen naar buiten kunnen mailen, en andersom ook. we hebben het allebij al getest

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04
Op welke punten gaan de test mis? Van binnen naar buiten is niet zo moeilijk, tenzij het gefirewalled oid is. Om van buiten naar binnen te kunnen gaan zul je toch een voor het internet bereikbaar IP adres moeten hebben.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fkramerr schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:20:
We moeten van binnen naar buiten kunnen mailen, en andersom ook. we hebben het allebij al getest
Als je nu eens begint met precies te beschrijven wat je gedaan hebt, hoe de instellingen staan, wat probeer je te testen, etc. Nu lijkt het alsof je een dokter belt en alleen zegt "het doet pijn". We hebben geen glazen bol, geen waarzeggerstalent, dus jij moet alles beschrijven.

Verder: waar heb je zelf naar gezocht? Al eens op petri.co.il of zo gekeken?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Ik neem aan dat je in het school netwerk test waar je geen poorten kan forwarden. De bedoeling is om poort 25 te forwarden naar de server. Ook moet je dan een domein hebben waar je de MX records moet instellen naar het internetadres van de SBS (.local werkt alleen intern natuurlijk).

Als alternatief zou ik de POP connector gebruiken (Netwerk -> connectiviteit -> POP 3 connector) en gewoon een hotmail mailbox oid binnentrekken.

Verwijderd

Oh en voor naar buiten mailen een smarthost gebruiken binnen het netwerk van de school, of van de internetprovider van de school. Vraag dat even na.

Je kan het iig instellen bij Netwerk -> connectiviteit -> Smart Host voor Internet-Email

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 23:19

@r!k

It is I, Leclerq

Je hebt geen domein zeg je, welke adressen meoten ze dan gaan gebruiken als mensen van buitenaf naar jullie willen mailen?

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Fkramerr
@r!k schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:40:
Je hebt geen domein zeg je, welke adressen meoten ze dan gaan gebruiken als mensen van buitenaf naar jullie willen mailen?
Admin1@icturk.local is het huidige email adres
Domein van onze server is dus icturk.local

• Fkramerr
We hebben eigenlijk helemaal geen kennis van exchange.
Geen idee hoe we een mx record maken en hoe dat werkt.
Kan je uitleggen hoe een mx record werkt?

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:57

itsalwaysme

Graast voor DB

Een MX-record moet je voor je domein zetten, die je niet hebt.

met het domein icturk.local zal je nooit mail op kunnen ontvangen, aangezien niemand deze zal kennen.
Waarschijnlijk zal je ook niet snel naar hotmail oid kunnen mailen, want die accepteren alleen echte domeinen.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 08:43

EoG

BOFH

http://www.msexchange.org/

Kijk daar eens, wellicht dat je daar een mooie oplossing/alternatief kunt vinden. Als je geen kennis hebt van Exchange lijkt het mij nuttig om hier en daar wat uit te gaan zoeken zodat je er van leert. We kunnen hier wel een kant en klaar antwoord geven, maar daar wordt je zelf niet veel wijzer van ;)

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 23:50
Fkramerr schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:41:
We hebben eigenlijk helemaal geen kennis van exchange.
Geen idee hoe we een mx record maken en hoe dat werkt.
Kan je uitleggen hoe een mx record werkt?
Is het niet juist de bedoeling dat je dit gaat opzoeken, aangezien het een school project is?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 23:19

@r!k

It is I, Leclerq

Hier kun je ook kijken

Microsoft Exchange technet site
Microsoft Exchange team blog

ok een beetje uitleg.

Een mx record is een dns record dat speciaal voor e-mail is. Wil je ergens mail naartoe sturen dan wordt het mx record opgezocht zodat de mailserver weet op welk adres hij de mail moet afleveren. Ik zou als ik jou was ook even het een en ander op gaan zoeken over DNS.

[ Voor 42% gewijzigd door @r!k op 14-12-2010 14:00 ]

Een hele rij microsoft certificeringen.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 19:19
Fkramerr schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:32:
[...]

Admin1@icturk.local is het huidige email adres
Domein van onze server is dus icturk.local
Het domein icturk.local is geen domein wat op internet getraceerd kan worden. Derhalve zal een externe mailserver ook geen mail daarop kunnen afleveren.

Wellicht doet Hotmail aan rDNS en kan dus het versturende domein (icturk.local) niet herleiden naar een IP-adres en zodoende de mail weigeren.

Je zou dus een werkend .nl domein moeten invoeren in je Exchange, waarbij dan de Exchange server eventuele POP3-mailboxen kan leeghalen. Anders kun je eventueel gebruik maken van bSMTP, waarbij je dus de MX-records moet aanpassen naar je mailserver.

Verwijderd

Fkramerr schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:17:
...we hebben geen officeel domein. Dus een .local
hier zul je als eerst iets mee moeten doen. Zonder geldige TLD zal er nooit mail ontvangen worden. Versturen zal dan ook vaak niet lukken.

Misschien kun je een gratis DynDNS misbruiken?
Ik weet niet of je daar de MX records kan aanpassen voor het ontvangen van mail....

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:16:
[...]

hier zul je als eerst iets mee moeten doen. Zonder geldige TLD zal er nooit mail ontvangen worden. Versturen zal dan ook vaak niet lukken.

Misschien kun je een gratis DynDNS misbruiken?
Ik weet niet of je daar de MX records kan aanpassen voor het ontvangen van mail....
DynDNS weet ik niet, maar bij zat andere gratis dns websites is het wel mogenlijk. Een beetje googelen en de TS komt eruit, net als met de andere vragen die hij heeft. ;)

Verwijderd

Maar nog even terugkomend op mijn vraag, zijn jullie thuis bezig met deze server of op school? Als je thuis zit wordt poort 25 meestal geblokkeerd door de provider, en als je op school zit door de school. Dan kun je wel mooi MX records instellen e.d. maar het komt dan niet binnen.

Lijkt me beter en makkelijker, omdat het toch voor test doeleinden is , om gewoon POP3 boxen naar binnen te trekken via de ingebouwde POP3 connector in SBS. Weet niet of je er geld aan uit wil geven , maar registreer gewoon een domeintje + hostingpakket en maak dezelfde mailadressen aan als op de SBS server (vergeet niet het internetadres goed in te stellen via de wizard). Configureer dan de POP 3 connector en laat deze elke 15 minuten de mail naar binnen trekken.

Gebruik als uitgaande mailserver de SMTP server van je provider of die van de school. Dit kun je ook in de SBS console instellen (netwerken -> connectiviteit -> smarthost).

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 19:19
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:39:
Configureer dan de POP 3 connector en laat deze elke 15 minuten de mail naar binnen trekken.
Even heel erg offtopic: ik weet deze instelling in SBS 2003 niet aan te passen is. Is dat in SBS 2008 al anders geworden ?

Verwijderd

nextware schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:54:
[...]

Even heel erg offtopic: ik weet deze instelling in SBS 2003 niet aan te passen is. Is dat in SBS 2008 al anders geworden ?
Het is wel aan te passen, ook in SBS 2003 , maar het kan standaard niet lager als 15 minuten. Volgens mij is er wel een workaround voor, maar nooit behoefte aan gehad.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:59:
[...]

Het is wel aan te passen, ook in SBS 2003 , maar het kan standaard niet lager als 15 minuten. Volgens mij is er wel een workaround voor, maar nooit behoefte aan gehad.
Dit kan inderdaad aangepast worden. Hiervoor moet je in je register gaan spitten en kan je deze 'gewoon' op 1 minuut zetten. (en daarna niet meer aanpassen in de GUI)

Mijn voorkeur is toch om altijd een smtp oplossing te kiezen ipv pop-boxen, wanneer dit een opdracht voor school is, lijkt mij ook dat de school het mogelijk moet (kunnen) maken om via smtp mail te ontvangen... (al dan niet via filters/relay/smarthost)

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:36

Ethirty

Who...me?

Heel simpel: met een .local domein kan je geen mail van buitenaf ontvangen. Aangezien het voor school is zou ik nog eens in de boeken duiken. Dit zijn toch wel de basics van hoe internet, domeinen en mail werken.

Het is hier geen helpdesk waar we je school opdracht voor je uitwerken! Dit is sowieso het sub-forum voor professionele problemen en daar vallen opdrachten voor school niet onder.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie de genoemde tips en info.
Er is niets mis mee als je niet alles weet, maar als je dit als *opdracht* krijg, verdiep je er dan eens in, in plaats van je problemen op een forum te 'dumpen'.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.