Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XS4All] Fritz!Box 7170 installatie ?

Pagina: 1
Acties:

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Topicstarter
hallo,

vraagjes ; ben op zoek naar wat ervaringen ...
We worden binnenkort verhuisd van "KPN zakelijk ADSL" naar het XS4All netwerk. Daarbij hoort het plaatsen van een 7170 modem/router. Weet iemand of de 7170 volledig instelbaar is na plaatsing door monteur ?
Bij KPN zat nl zo'n vreselijk dichtgetimmerde Speedtouch (780WL?) die ik gelijk vervangen heb door een Linksys WAG200G, die ik wel zelf kon instellen (MAC-filter, portforwarding etc).

Overigens bevalt de Linksys uitstekend, maar de Fritz is nieuwer, dus in principe ben ik wel geïnteresseerd om 'm te gaan gebruiken. Maar wil dan wel zelf DHCP/IP-range enzo instellen en ook bijv. WEP gebruiken voor wireless omdat we toch alleen maar met Nintendo DS wirelessen.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goner schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:08:
[...] en ook bijv. WEP gebruiken voor wireless omdat we toch alleen maar met Nintendo DS wirelessen.
Sorry dat ik alleen hier even op reageer, maar dat je "alleen maar" een spelcomputer op je wireless aansluit is geen reden om geen goede beveiliging te kiezen. Het gaat er namelijk om dat je draadloos netwerk ook misbruikt kan worden. Ook is het een verlengstuk van je vaste netwerk, dus alle apparaten zijn erop te bereiken (tenzij je er een router en/of firewall tussen zet).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ja, bij dat soort instellingen kun je gewoon.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Topicstarter
Room42 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:12:
maar dat je "alleen maar" een spelcomputer op je wireless aansluit is geen reden om geen goede beveiliging te kiezen.
Weet ik, maar de oude DS kent alleen maar WEP ... ik gebruik dus als extra drempeltje wel de MAC filter.
Blijft een risico, als de DS-sen een tijdje niet gebruikt worden zet ik wireless ook wel uit.