Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 21:48
Binnenkort ga ik voor een gesprek naar VCD omdat ik daar gesolliciteerd heb.
Nu valt mij op dat ik erg weinig kan vinden over VCD als werkgever, dat terwijl dit toch een redelijk grote werkgever is. Vandaar dit topic!

Waarschijnlijk weten jullie uit andere topics wel wat voor informatie interessant is, maar wat ik (en anderen?) graag wil weten is bijvoorbeelden van vragen:

- Wat is de werksfeer binnen het bedrijf (leidinggevenden en collega's)
- Hoe zijn de opdrachten en wat is je eigen invloed daarop
- Hoe zijn de doorgroeimogelijkheden (opleidingen, salarisontwikkeling, functieontwikkeling)
- Hoe verhoudt de beloning zich t.o.v. marktconform
- Hoe is het gesteld met de secundaire arbeidsvoorwaarden
- Hoe wordt er omgegaan met de combinatie werk/privé

Wat ik ook nog vreemd vindt is dat ik nog nooit een medewerker of een project ben tegengekomen in mijn werk. Bijna alle grotere IT bedrijven ben ik wel eens tegengekomen maar VCD zie ik alleen maar langs de A7 bij Hogekerk.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:18
Gefeliciteerd met je aankomende sollicitatiegesprek :)
De punten die jij opnoemt kun je volgens mij prima tijdens dat gesprek vragen.

Wat ik zelf denk is dat het een samenstelling is van verschillende ondernemingen die in de loop van de jaren zijn samen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
Zijn inderdaad vragen voor tijdens een gesprek, maar een onafhankelijke mening is altijd erg prettig. Tijdens gesprekken krijg je altijd een gekleurd plaatje met prachtige functiehuizen, coachingsprogramma's en opleidingsplannen. Maar wat daar van in de praktijk ook terecht komt en in hoeverre er rekening wordt gehouden met de privelevens van werknemers hoor ik ook graag eens uit een andere bron.

Als ik voor VCD ga werken laat ik namelijk een werkgever achter die ik alleen verlaat omdat ik naar een ander vakgebied wil (BI), ik laat dus een hoop zekerheid vallen voor een uitdaging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
jan-marten schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:42:
Gefeliciteerd met je aankomende sollicitatiegesprek :)

Wat ik zelf denk is dat het een samenstelling is van verschillende ondernemingen die in de loop van de jaren zijn samen gegaan.
Nee hoor, VCD is niet een samenstelling van een aantal bedrijven. Het is een bedrijf dat eind jaren 70 van de vorige eeuw is opgericht en in de loop van de jaren wel gegroeid is (oa. door een aantal overnames). Door de groei van de verschillende takken zijn de huidige divisies ontstaan: min of meer zelfstandige businessunits (zoals BI en Healthcare) die wel alle deel uitmaken van de VCD IT Groep. Er zitten ook vestigingen in Eindhoven en Delft.

De rest van je vragen is denk ik wel afhankelijk van de divisie waar je solliciteert. Ik begrijp dat je bij BI wilt solliciteren?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• ReallyStupidGuy
Ik wil zelf bij BI solliciteren, maar het lijkt mij voor andere mensen die er over denken om bij VCD te gaan werken interessant om ook over de overige diviesies informatie te krijgen. Daarnaast verwacht ik niet dat er erg grote verschillen zullen zijn (in ieder geval niet groter dan bij Sogeti oid).

Mocht ik bij VCD gaan werken dan zal ik hier in ieder geval een update posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

ReallyStupidGuy schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:40:

Mocht ik bij VCD gaan werken dan zal ik hier in ieder geval een update posten!
Wat ben je nu gaan doen? Je LI profiel geeft niet veel duidelijkheid.

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 26-05-2011 20:02 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes met je sollicitatie. ik heb een aantal jaar met plezier bij VCD gewerkt.

Leuke collega's met informele sfeer.

Leuke uitdagende opdrachten.

- Hoe zijn de doorgroeimogelijkheden (opleidingen, salarisontwikkeling, functieontwikkeling)
Net als bij alle grote ict bedrijven.

Goed onderhandelen als je binnenkomt.

Redelijk goed. Er is mogelijkheid om extra vrije dagen te kopen

Ligt aan je functie. Een consultant zal veel reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 11:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Laatste post van TS is al een jaar oud hoor ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:16

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Daarnaast, speciaal registreren om dan dergelijke (imho) nietszeggende antwoorden te geven? Dat kan verdacht overkomen. ;)

Wát maakt de opdrachten zo uitdagend? Heb je voorbeelden die je mag noemen?
Welke secundaire voorwaarden zijn er nog meer?
Wordt je nou goed betaald of niet? Hoe zijn de loonstijgingen geregeld?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Bedankt voor de leuke reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 30-09 21:45
Een kick in een pud topic maar ik zit ook te denken aan een sollicitatie bij VCD. Zijn er nog mensen die evaring met dit bedrijf hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Tja, wat wil je weten? Ik heb wel ervaring met VCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Hoe beviel het? Hebben ze interessante projecten? Hoe zijn de arbeidsvoorwaarden? Opleidingsmogelijkheden?

Of wel is het een leuke werkgever?

[ Voor 28% gewijzigd door Dracula op 17-08-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
kickje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertsJ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-04-2024
Informeel, prettige huiselijke sfeer, het verloop van het middenkader (managers) is wel vrij hoog (vind ik zelf geen probleem)

Uitdagend, veel eigen inbreng, je eigen werk kunnen plannen (niet voortdurend een manager die over je schouder heenkijkt), er vindt veel eigen maatwerkontwikkeling plaats (.NET, Progress, BI e.d.) wat op gegeven moment als standaard wordt verkocht, creatief kun je hier zeker je ei kwijt.

Opleidingen: ok (zelf aangeven), Salarisontwikkeling: in ‘t verleden met stappen, de laatste paar jaar hooguit 1% per jaar erbij, Functieontwikkeling: als je uiteindelijk senior bent houdt de groei op

Is marktconform

Als gedetacheerde of consultant heb je een riante auto (VW, Skoda, Seat of Audi met weinig tot geen eigen bijdrage) + tankpas (prive kilometrage is coulant), verder prive bonusregeling gebaseerd op aantal facturabele uren (is bijna 1,5 maandsalaris per jaar als je flink uren hebt gemaakt)

Geen ervaring mee, werk zelf 40 uur. Alles is volgens mij bespreekbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Riante auto noemen zonder model zegt mij niet zoveel. Ik heb zelf gesolliciteerd een aantal jaren geleden in Eindhoven, maar dat was niet zo'n succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:58
Is inderdaad een nogal subjectieve term. Bij mij begint "riant" bij de A6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:41

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

mijn huidige werkgever is er mee bezig om mij eventueel bij vcd te gaan plaatsen omdat de "interne IT" ge outsource word na onze huidige fusie. (dat na 8 jaar trouwe dienst). Ik wil het wel een schupje geven want ik sta er nu vrij negatief tegenover.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Waarom sta je er negatief tegenover? Sowieso omdat je er tegenop ziet bij een ICT dienstverlener te werken ipv intern? Of specifiek omdat het bij VCD is?

Ik werk er nu 7 jaar, en hoewel in vanaf volgend jaar iets anders ga doen, is het voor mij altijd een fijne werkgever geweest. Wat TheFoxx hierboven schrijft op de specifieke vragen kan ik wel in meegaan.

Riante lease-auto zal geen A6 zijn overigens. De leaseregeling wijkt enigzins af van wat wellicht gangbaar is. Er is een lijst met standaard auto's (de meeste modellen van VW, Seat, Skoda en Audi). Je hebt geen leasebedrag, je kunt één van de auto's van de lijst kiezen. Afhankelijk van je functie betaal je geen of veel eigen bijdrage. (Een jr. consultant met een Passat zal relatief veel eigen bijdrage betalen, een Sr. met een Golf niks) Opties komen bij je eigen bijdrage op.

Als je specifieke vragen hebt hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
ik heb in het verleden meer dan eens meegemaakt dat mensen via een outsourcing-operatie bij een IT-bedrijf in dienst kwamen. Hoewel het niet VCD betrof, kan ik me de zorgen van "kromme" goed voostellen.

Sommigen waren direct cynisch; deze waren allemaal binnen 1 a 2 jaar weer uit dienst bij het IT bedrijf. Soms gedwongen (kostprijs te duur, consultant liever op de bank houden dan zonder marge uitlenen, uiteindelijk vaststellingsovereemkomst). Meestal vrijwillig, solliciteren en wegwezen.

Andere mensen stonden er wel positief in. Maar ook deze groep was binnen een jaar of 5 volledig verlopen.

Ik denk dat de grootste zorg zit bij de beperkte loopbaanmogelijkheden bij detacheerders. Bij senior engineer en 3500 bruto loop je vaak richting een plafond. Als je nog jong bent, niet teveel verdient, en veel wilt leren, kan een paar jaar in de detachering een leuke carrièreboost geven. Ben je iets verder in je loopbaan, kun je waarschijnlijk het best op eigen houtje beginnen met zoeken van een nieuwe baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
VCD is overigens geen detacheerder, geen idee of dat iets uitmaakt maar er wordt als hetgaat om de afdeling infra eigenlijk alleen gewerkt in projecten ( als consultant) of op de beheersafdeling. Je wordt dus niet als medewerker uitgehuurd.

Sr. Netwerk engineer moet ook zeker wel boven de 3500 kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
VCD is overigens geen detacheerder
Ik denk dat dat zeker een verschil kan maken; in de detachering is nu eenmaal een overschot aan werk in de uitvoerende rollen en een tekort aan werk voor mensen die wat verder in hun loopbaan staan. Misschien ligt die verhouding bij een bedrijf dat vooral in-house werk doen wat gunstiger.

Budget zal een zorg blijven. De klant besteedt uit om risico's te verminderen en om geld te besparen (of in ieder geval niet meer uit te geven dan hij nu doet). Dan komt er een tussenpartij bij, die ook wat overhead hebben en wat winst willen maken. Gevolg is dat je op achterstand begint.
Er zijn maar twee assen waarlangs je die achterstand kunt ombuigen: je manuren efficienter inzetten (denk aan schaalvoordelen en professionalisering in hosting, servicedesk etc), of je uren goedkoper inkopen (dus het team langzaam maar zeker voor jongere en goedkopere krachten vervangen).

Als er in de uitbesteding bepaalde voorwaarden staan zoals de omvang van het team, of aanwezigheid on-site, dan zijn de mooie mogelijkheden op die eerste as uitgewerkt. Resteert slechts het spreadsheet-management van de 2e as. Ben je ineens te duur voor je eigen baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

P_de_B schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:20:
Waarom sta je er negatief tegenover? Sowieso omdat je er tegenop ziet bij een ICT dienstverlener te werken ipv intern? Of specifiek omdat het bij VCD is?

Ik werk er nu 7 jaar, en hoewel in vanaf volgend jaar iets anders ga doen, is het voor mij altijd een fijne werkgever geweest. Wat TheFoxx hierboven schrijft op de specifieke vragen kan ik wel in meegaan.

Riante lease-auto zal geen A6 zijn overigens. De leaseregeling wijkt enigzins af van wat wellicht gangbaar is. Er is een lijst met standaard auto's (de meeste modellen van VW, Seat, Skoda en Audi). Je hebt geen leasebedrag, je kunt één van de auto's van de lijst kiezen. Afhankelijk van je functie betaal je geen of veel eigen bijdrage. (Een jr. consultant met een Passat zal relatief veel eigen bijdrage betalen, een Sr. met een Golf niks) Opties komen bij je eigen bijdrage op.

Als je specifieke vragen hebt hoor ik het wel
ik heb er indertijd bewust voor gekozen om intern te gaan en dicht bij huis. Ik weet van mezelf dat ik geen persoon ben wat de halve dag in de auto moet zitten om op mijn werk te komen en de ene dag bij die klant en dan weer bij die klant. Dus het is niet specifiek tegen VCD.
Het is ook de hele situatie er om heen.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005

P_Tingen

omdat het KAN

kromme schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:20:
[...]
ik heb er indertijd bewust voor gekozen om intern te gaan en dicht bij huis. Ik weet van mezelf dat ik geen persoon ben wat de halve dag in de auto moet zitten om op mijn werk te komen en de ene dag bij die klant en dan weer bij die klant. Dus het is niet specifiek tegen VCD.
Het is ook de hele situatie er om heen.
Gezien je woonplaats zou je dan waarschijnlijk in Eindhoven bij VCD gestationeerd worden (Groningen lijkt me niet realistisch :)) en dat is zo'n anderhalf uur enkele reis reistijd. Tja, dat is inderdaad wel wat veel. Als je niet van reizen houdt en dicht bij huis wil werken kun je misschien beter naar iets anders op zoek.

Ik werk overigens net als P_d_B (Hé die P, hoestie?) bij VCD. Al 20 jaar zelfs. Bedrijf is prima, anders zou ik het er niet zo lang volhouden. Ik ben een van de uitzonderingen op de regel en zit al jaren gedetacheerd. Het grootste deel van het personeel werkt intern of als consultant.

... en gaat over tot de orde van de dag

• kromme

kromme

P_Tingen schreef op donderdag 20 november 2014 @ 07:59:
[...]

Gezien je woonplaats zou je dan waarschijnlijk in Eindhoven bij VCD gestationeerd worden (Groningen lijkt me niet realistisch :)) en dat is zo'n anderhalf uur enkele reis reistijd. Tja, dat is inderdaad wel wat veel. Als je niet van reizen houdt en dicht bij huis wil werken kun je misschien beter naar iets anders op zoek.

Ik werk overigens net als P_d_B (Hé die P, hoestie?) bij VCD. Al 20 jaar zelfs. Bedrijf is prima, anders zou ik het er niet zo lang volhouden. Ik ben een van de uitzonderingen op de regel en zit al jaren gedetacheerd. Het grootste deel van het personeel werkt intern of als consultant.
Ik zal in eerste instantie ook gedetacheerd worden in het bedrijf waar ik nu werk. Maar als ze besluiten me intern ergens bij VCD te zetten moet ik naar eindhoven en daar pas ik voor

• t_captain
Zoals ik eerder schreef, de hele winst van outsourcing ontstaat pas wanneer je gaat schuiven met werknemers en taken. Tot die tijd heb je gewoon het bestaande team op hun vertrouwde plek zitten en blijven ze hun huidige taken uitvoeren. Maar je hebt wel een extra tussenlaag die geld kost. Vroeger of later komen die aanpassingen in locatie, teamsamenstelling en taakverdeling vanzelf jullie kant op, anders blijft de hele operatie verliesgevend.

Als je doel is om ad infinum te blijven zitten op je huidige plek en geen belangstelling hebt voor een loopbaan bij je nieuwe werkgever, dan voorzie ik dat je op een bepaald moment in de knel zal komen.

Je eerste prioriteit moet zijn om te onderzoeken of VCD je iets te bieden heeft als werkgever. De situatie hoeft namelijk niet negatief uit te pakken, een beetje verandering kan je loopbaan misschien wel een impuls geven. Het is zeker je overweging waard.

Als je echter geen belangstelling hebt in VCD als werkgever, dan kan ik alleen adviseren om nieuw werk te zoeken. Blijven zitten waar je zit is op termijn een doodlopende straat.

• kromme

kromme

t_captain schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:07:
Zoals ik eerder schreef, de hele winst van outsourcing ontstaat pas wanneer je gaat schuiven met werknemers en taken. Tot die tijd heb je gewoon het bestaande team op hun vertrouwde plek zitten en blijven ze hun huidige taken uitvoeren. Maar je hebt wel een extra tussenlaag die geld kost. Vroeger of later komen die aanpassingen in locatie, teamsamenstelling en taakverdeling vanzelf jullie kant op, anders blijft de hele operatie verliesgevend.

Als je doel is om ad infinum te blijven zitten op je huidige plek en geen belangstelling hebt voor een loopbaan bij je nieuwe werkgever, dan voorzie ik dat je op een bepaald moment in de knel zal komen.

Je eerste prioriteit moet zijn om te onderzoeken of VCD je iets te bieden heeft als werkgever. De situatie hoeft namelijk niet negatief uit te pakken, een beetje verandering kan je loopbaan misschien wel een impuls geven. Het is zeker je overweging waard.

Als je echter geen belangstelling hebt in VCD als werkgever, dan kan ik alleen adviseren om nieuw werk te zoeken. Blijven zitten waar je zit is op termijn een doodlopende straat.
Blijven zitten op mijn huidige plek gaat zowiezo niet, want ze gaan het hele netwerk outsourcen. Dus mijn functie zal vervallen.

• t_captain
Er zitten helaas een paar mazen in de wet.

Je zou kunnen stellen: functie vervalt door outsourcing, ontslag buiten enige schuld. Doe maar een werkloosheidsuitkering plus een redelijke schadevergoeding en je kunt op je gemak iets nieuws zoeken.

Maar in dit geval is er waarschijnlijk sprake rechtsopvolging van de arbeidsrelatie. Je gaat dus "verplicht" over naar een nieuwe werkgever, wordt niet werkloos, krijgt geen uitkering als je niet mee wilt, en ook geen schadeloosstelling. De bedoeling van rechtsopvolging is natuurlijk dat de werknemer zijn rechten en plichten behoudt, en de nieuwe werkgever zijn rechten en plichten overneemt van de oude werkgever.

Helaas is de praktijk vaak anders. Het komt vaak voor dat de geoutsourcde werknemers in het salarishuis van hun nieuwe baas veel hoger zitten dan bij hun oude (vooral als men van een "duurdere" werkgever zoals een bank naar een "goedkopere" werkgever zoals een IT detacheerder overgaat). Gevolg van een hoge schaalpositie is dat je perspectief op loonsverhoging kwijtraakt, en vaak ook met een meer kritische beoordeling wordt geconfronteerd. Je huidige salaris valt onder de rechtsopvolging, maar toekomstige perspectieven en beoordelingen vallen daar niet onder. Gevolg: werknemers kunnen op "zachte" elementen flink inleveren. In de gevallen waar mensen instromen met een salaris "boven hun schaal" komen ook andere problemen voor. Vaak gehoorde klacht is dat de nieuwe werkgever (die geen of te weinig winst maakt) meteen begint om dossier te vormen en de overgenomen werknemer buiten te pesten.

Het zou geen gek idee zijn om niet alleen de arbeidsvoorwaarden als onderdeel van de rechtsopvolging te borgen, maar het integrale salarishuis en beoordelingssysteem. Daarmee kun je een deel van deze problemen ondervangen. Maar dat is toekomstmuziek.

Een ander probleem zit in de reisafstand. Een werkgever (N.B. ook je huidige!) heeft best veel vrijheid om een functie geografisch te verplaatsen. Het gevolg kan zijn dat een leuke baan ineens helemaal niet meer aantrekkelijk is, omdat deze niet meer te combineren is met je gezin en sociale verplichtingen. Doe je niets aan.

Deze rant is nadrukkelijk niet tegen VCD gericht, maar tegen de praktijk van outsourcing in het algemeen. Ik hoop oprecht dat VCD je wel een leuk perspectief kan bieden en zou je aanraden om vanuit een positieve houding te onderzoeken of dat inderdaad zo is. Zo niet, je weet wat je moet doen.

• kromme

kromme

t_captain schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:17:
Er zitten helaas een paar mazen in de wet.

Je zou kunnen stellen: functie vervalt door outsourcing, ontslag buiten enige schuld. Doe maar een werkloosheidsuitkering plus een redelijke schadevergoeding en je kunt op je gemak iets nieuws zoeken.

Maar in dit geval is er waarschijnlijk sprake rechtsopvolging van de arbeidsrelatie. Je gaat dus "verplicht" over naar een nieuwe werkgever, wordt niet werkloos, krijgt geen uitkering als je niet mee wilt, en ook geen schadeloosstelling. De bedoeling van rechtsopvolging is natuurlijk dat de werknemer zijn rechten en plichten behoudt, en de nieuwe werkgever zijn rechten en plichten overneemt van de oude werkgever.

Helaas is de praktijk vaak anders. Het komt vaak voor dat de geoutsourcde werknemers in het salarishuis van hun nieuwe baas veel hoger zitten dan bij hun oude (vooral als men van een "duurdere" werkgever zoals een bank naar een "goedkopere" werkgever zoals een IT detacheerder overgaat). Gevolg van een hoge schaalpositie is dat je perspectief op loonsverhoging kwijtraakt, en vaak ook met een meer kritische beoordeling wordt geconfronteerd. Je huidige salaris valt onder de rechtsopvolging, maar toekomstige perspectieven en beoordelingen vallen daar niet onder. Gevolg: werknemers kunnen op "zachte" elementen flink inleveren. In de gevallen waar mensen instromen met een salaris "boven hun schaal" komen ook andere problemen voor. Vaak gehoorde klacht is dat de nieuwe werkgever (die geen of te weinig winst maakt) meteen begint om dossier te vormen en de overgenomen werknemer buiten te pesten.

Het zou geen gek idee zijn om niet alleen de arbeidsvoorwaarden als onderdeel van de rechtsopvolging te borgen, maar het integrale salarishuis en beoordelingssysteem. Daarmee kun je een deel van deze problemen ondervangen. Maar dat is toekomstmuziek.

Een ander probleem zit in de reisafstand. Een werkgever (N.B. ook je huidige!) heeft best veel vrijheid om een functie geografisch te verplaatsen. Het gevolg kan zijn dat een leuke baan ineens helemaal niet meer aantrekkelijk is, omdat deze niet meer te combineren is met je gezin en sociale verplichtingen. Doe je niets aan.

Deze rant is nadrukkelijk niet tegen VCD gericht, maar tegen de praktijk van outsourcing in het algemeen. Ik hoop oprecht dat VCD je wel een leuk perspectief kan bieden en zou je aanraden om vanuit een positieve houding te onderzoeken of dat inderdaad zo is. Zo niet, je weet wat je moet doen.
Ik vraag me af of ik wettelijk alleen maar de keus heb om naar VCD te gaan. Ik ben niet thuis in dit hele gebeuren. En VCD zal geen slechte werkgever zijn. Dit was ook mijn vraag in eerste instantie. Hopende dat ik positive dingen in dit hele traject tegenkom. Denk dat ik morgen maar eens naar juridisch loket bel, wat mijn werkgever mag en niet mag.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Eerste wat bij mij opkomt: OR goedkeuring, verworvenheden en sociaal plan.

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 20-11-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005

P_Tingen

omdat het KAN

kromme schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:43:
[...]
Ik vraag me af of ik wettelijk alleen maar de keus heb om naar VCD te gaan. Ik ben niet thuis in dit hele gebeuren. En VCD zal geen slechte werkgever zijn. Dit was ook mijn vraag in eerste instantie. Hopende dat ik positive dingen in dit hele traject tegenkom. Denk dat ik morgen maar eens naar juridisch loket bel, wat mijn werkgever mag en niet mag.
Klopt, met VCD is op zich niks mis. Jouw "probleem" is alleen de afstand naar Eindhoven. Je wil niet niet bij VCD werken, je wil niet in Eindhoven werken.

Volgens mij werk jij bij een bedrijf waar wel een OR is. Ik zou die eens inschakelen, die heeft er zeker iets over te zeggen. En begin alvast om je heen te kijken want je huidige plek gaat over niet al te lange tijd verdwijnen.

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1